Bij wolwinkels worden ook wel eens workshops gegeven! Ik heb vier keer les gehad, vond dat wel heel fijn! Even een opfrissing van recht en averecht wat ik vroeger had geleerd en brioche geleerd.
Ik heb het uiteindelijk mezelf aangeleerd. Maar als er iemand ergens in de buurt een haakcursus geeft zou ik dat doen als ik jou was! Het is zo fijn als er iemand mee kan kijken als iets niet lukt of als je iets niet snapt.
Je hebt trouwens ook een fijn haakboekje. https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=ik+leer+haken#lbl=OVERVIEW&pie=plaji-i
Combinatie.
Mijn zus heeft me wat steken geleerd, en mijn toenmalige naai-juf heeft me nog meer bijgebracht toen ze hoorde dat ik was begonnen met haken.
Tegenwoordig kijk ik vaak filmpjes op YouTube. Ligt wel echt aan de maker van het filmpje, sommige mensen kan ik na 3 steken niet meer volgen. Of ze herhalen veel te veel, of ze hebben een rotstem of lelijke vingers / nagels. 
Mijn favorieten zijn BellaCoco en Jayda Institches.
Heb haken en breien via YouTube geleerd 
Wat leuk, Cath Kidston stof?
Yes! 
Heel verleidelijk!

hallo iedereen
ik handwerk best al langer en voor mensen die breien heb ik 2 tips:
-
leer continentaal breien. Zoveel beter voor je lichaam!
-
gebruik lifelines of “levenslijnen”, zelfs bij het eenvoudigste breiwerk.
Wat doet een levenslijn? Het zorgt ervoor dat je breiwerk een aantal “resetpunten” krijgt. Wanneer je een fout opmerkt en een deel moet uittrekken, kan dit heel makkelijk aan de levenslijn gebeuren.
Verder: wanneer je een steek laat vallen, valt die niet verder dan de volgende levenslijn:
Wil je weten hoe je dit doet?
Dit is een goed filmpje erover:
Oh wauw. Wat een leuke tas. Mooie combinatie ook, die twee stoffen. Ik zou willen dat ik zoiets ook zou kunnen
Neeee kan ik niet maken thuis 
Jammer, spinnen is echt zo leuk eenmaal je het kan.
En eigenlijk ook niet zo moeilijk om aan te leren.
Ik vind het persoonlijk enorm rustgevend!
En heerlijk om bvb in het voorjaar lekker met het wiel buiten te gaan zitten…
Mocht ik nu wat dichterbij wonen … lijkt me heerlijk om te doen
Ik krijg continentaal tot nu toe niet onder de knie. De spanning op de draad houden lukt me niet. Overigens ook niet als ik mijn draad tijdens mijn ‘normale’ brei techniek op een andere manier probeer vast te houden.
Misschien moet ik gewoon een tijd op proeflapjes oefenen oid, maar voel me echt een brei-noob dat ik maar op 1 (ook nog eens vreemde) manier mn draad op spanning kan houden!
Ik probeerde het en vond het niks maar bleef t af en toe tussendoor doen en toen ineens was het wel het fijnste!
Continentaal brei ik trouwens ook losser dan op de “klassieke” manier.
ik hou mijn garen op deze manier vast:

Mijn eerste werkje ooit is af!!
Er zitten wel wat gaten in en m’n uiteindes gingen helemaal mis en af en toe heb ik telfouten gemaakt en ik moet nog leren fouten te herstellen. Maar ik ben zo trots
Leuk!!! Goed gedaan!!