Omatopic (Deel 1)

wow wat super mooi! Mag ik vragen waar je dit patroon vandaan hebt :smiley: ?

Ik ben van de week begonnen aan een patroon die ik op YouTube heb gevonden en gekocht via Etsy. Op yt staat de video waarbij ze het dus maakt.

Nu vind ik het voor een eerste keer niet super slecht. Al merk ik wel verschil tussen haar draad en mijn action draadje haha. prima om het mee te oefenen dacht ik zo.

9 likes

Tof! Die heb ik ook op het oog, haha.

@Clancy via Stitchonomy!

2 likes

Ze haalde het draad er door heen, best lang door en dan twee lange slieren aan beide kanten laat maar zeggen! Al is haar draad dus nog dikker. Ik kan het niet goed verwoorden, dus evn de video haha.

Gisteren een vlaggenlijn gehaakt en heb gelijk een bestelling gekregen of ik er ook een kan haken met andere kleuren en meer vlaggen. Dus blijf wel lekker bezig zo :crazy_face:

27 likes

Ik heb ook een leuk iets besteld!
Maar hoe bewaar je dit vervolgens als het af is zeg maar?

Iemand tips hoe je het mooi kan uitstsllen thuis? Gewoon in een fotolijst?

Ik ben van plan een aantal werkjes te maken en deze mogelijk op een muur in huis te hangen. Voor nu gebruik ik gewoon de ringen die worden meegeleverd maar je zou zeker ook een leuke fotolijst kunnen gebruiken inderdaad.

Ik vind het in een ronde lijst idd vaak het mooiste ja!

1 like

Ik heb een mega beginnersvraag :slight_smile:

ik wil gaan beginnen met een van de pillowcases van Vervaco (Kruisteken voor beginners, van irisborduurt.nl). Maar ik weet niet zeker of ik nou de hele draad moet gebruiken, of hoeveel strands anders? De “gaten” zijn heel
groot dus een hele draad lijkt me logisch maar ik lees overal dat 2/3 strands gebruikelijk is? Ik wil er niet halverwege achterkomen dat ik het niet goed heb gedaan en te weinig draad heb haha. Heb al geprobeerd filmpjes op te zoeken maar daar laten ze alleen zien hoe je een strand moet separeren, en zeggen ze dat je zelf moet aanvoelen/bepalen hoeveel je er nodig hebt. Maar dat laatste is nou juist het probleem, ik heb geen idee :grin:

Iemand tips?

2/3 strands is meer voor fijnere borduurwerkjes. Ik vermoed dus dat het bij jou om een hele draad gaat. Meestal staat het wel in de beschrijving.
Heb even een foto gemaakt hoe het bij mijn project nu staat uitgelegd

Samenvatting

2 likes

@Merrow @Ditto

Dankjewel! Ik ben een stukje met een hele draad begonnen en dat gaat inderdaad prima! Leuk om te doen.

Vind het soms “logistiek” wel ingewikkeld met het patroon haha maar aldoende leert men :nerd_face:

2 likes


Weer begonnen aan een nieuw dekentjes project

13 likes

12 likes

Ik heb mn tafelloper binnen, en ga er vandaag mee beginnen. Het is best wel een werkje, maar ik vind het erg tof.

Gehaakt op bestelling, in totaal is ‘ie 2,5m lang

26 likes

Wat leuk! Ik heb nog een heleboel restjes wol, weet nu wat ik ermee ga doen :smirk:

1 like

Hier ben ik wel tot juni mee bezig haha

(het patroon loopt nog wel even door, aangezien het een tafelloper is )

25 likes

Het resultaat van de dag (ben tussendoor wel gestopt voor avondeten en een wandeling)

14 likes

Ah dit ziet er heel leuk uit! Is niet echt een beginnersproject denk ik?

Ik ben vorige week begonnen aan mijn eerste borduurwerk, een kruissteek ananas, via Iris borduurt. Ik denk dat ik meer geschikt ben voor vrij borduren. Ik word scheel van die vakjes tellen en vind het wel leuk om meer vrijheid te hebben. Maar eerst dit project afmaken.

afbeelding

Wat wel een toffe ontdekking was: ik herinnerde me dat mijn moeder nog dozen garen van mijn oma had. Die heb ik van de week opgehaald, check de stash van mijn oma :heart_eyes:

afbeelding

29 likes

Nee, het is wel wat meer gevorderd! Ik borduur alweer een tijdje, dus ik vind het wel gaaf om een keer zoiets te doen.

Ik vind je ananas ook heel leuk, maar ik herken het probleem met crosstitch wel, dat heb ik ook!

En heel gaaf om zoiets van je oma over te nemen , ik heb mijn borduurgaren ook overgenomen van iemand.

1 like

Wat tof!

Ik ben nu bezig met zo’n kussensloop van Iris Borduurt, ook een kruissteek maar daar is het patroon er op getekend en hoef je dus geen vakjes te tellen, ideaal. Ik ga hierna ook iets vrij borduren, even kijken hoe dat bevalt.

En wauw, mooie collectie!

3 likes