Gaaaaaf! Ik ga binnenkort een workshop hierin volgen. Zit nog even te twijfelen wat voor een wol ik mee ga nemen (het hoeft niet voor de workshop, maar lijkt me leuk) wat voor een wol heb jij gebruikt?
Deze heb ik deels uitgehaald omdat de cast on van de mouwen en onderband te strak was. Was echt de hel trouwens om deze wol uit te halen…
woow wat mooi! Wat ga je er mee maken?
Ik heb net mijn eerste borduurwerkje af en vind het toch wel erg leuk. Iemand tips met filmpjes om wat meer steken te leren toevallig?
Bij de textielfabrique in Rotterdam! Ik heb nog een bolletje witte alpaca wol liggen, maar ga denk ik nog wat neutrale merino oid bestellen. Heb jij webshops/ merken tips?
Die trui ziet er heel gaaf uit die je gaat maken, ben heel benieuwd.
En alvast excuus als er veel fouten in mijn berichten staan. Ik typ op mijn telefoon en ik kan steeds maar een deel van het tekstbak zien…
Het is een kennismaking met workshop, dus denk dat we allemaal mini stukjes gaan verven. Lijkt me zo leuk om een project te kunnen maken erna met zelfgeverfde wol! Maar wellicht verkopen ze het daar ook, dus zal niet groot gaan inslaan haha
Super schattig!
Heel mooi!!!
ps. ik heb je gevolgd op insta!
Je gaat een deel niet breien, je breit dus geen hele toeren meer. e breit tijdelijk maar met de helft van je steken, maar die andere pak je later weer op.
Weet je hoe lifelines werken? Als je bang bent dat het misgaat en je werk te verprutsen kan je daarmee heel makkelijk als het misgaat uithalen tot waar je was en de steken weer oppakken.
Ja precies!
Je laat het eindje dan gewoon bungelen, zo’n 10 cm. Die kan je later wegwerken.
hoe bedoel je precies? Dat je de steken die je moet bewaren even op een andere naald doet?
Kan zeker, is wel praktisch. Je hebt ook speciale stitch holders. Soort mega speld, waar de steken niet van af kunnen vallen omdat je die sluit.
Graag gedaan!
Ik ben weer helemaal into het armbandjes en boekenlegger knopen. Heel ouderwets want dat deed ik als 10-jarige ook, maar wel leuk om te doen!
We gaan een midweekje weg en mijn schoonouders komen ook een nachtje. Mijn schoonmoeder wil graag brioche leren dus maar weer een briochevron opgezet zodat ik het voor kan doen!
Wauwwwww! Ik wil een brioche vest breien, gewoon in 1 kleur. Lijkt me zo’n fijne textuur. Nu nog een patroon vinden… of zelf bedenken ( als ik durf)
Ja zo lekker volumineus!
Hoe doen jullie dat met pluizig garen?
Ik ben nu bezig met een project en ik zie gewoon mijn eigen steken niet bij het haken.
Elke steek heeft nu onderhand een steekmarkeerder omdat ik het anders echt niet zie…
Ik ben daar niet zo goed mee ook. Soms gebruik ik een naald groter zodat ik het beter kan zien, maar dat moet maar net kunnen bij je project.
Wat ben je aan het maken?