Een konijn. Dus ik haak in een spiraal
Misschien voor iemand handig: ze hebben nu bij de A.ction een borduurdoos (een handige, met verschillende vakjes en een sluiting met twee klipjes) en daarin zitten 80 kleuren borduurgaren van 8 m lengte. Het is kwalitatief volgens mij niet supergoed, maar je hebt wel gelijk heel veel kleuren. Hebberd als ik ben heb ik twee dozen gekocht. Per doos 4,95… ik was helemaal gelukkig
Ik heb dus van de moeder van een vriend van me (hij haakt, zij breidt en borduurt heel af en toe) al hun borduurgaren, stof en patronen gekregen. Heb voor de komende tien jaar wel genoeg, sodeknetter.
Heb het allemaal zelf op kleur gesorteerd, was best wel een warboel.
Alle pakketten en patronen (er zit zelfs een tafellaken bij!)
En ook nog allemaal borduurstof, allemaal linnen en van goede kwaliteit ook nog!!
Die heb ik ook gekocht!
Alleen al het garen eruit geflikkerd en al mijn stickers voor mijn bullet journal erin gedaan per soort! Ideale doos!
Leuk! Nu nog bedenken wat je er allemaal mee gaat maken.
Hahaha, ja! Maar ik heb geen haast, heb deze zomer genoeg te doen in ieder geval.
Omdat die ene deken zo snel ging bedacht ik me op een derde dat ik deze in felle kleuren wilde maken voor de baby van een vriendin. Dus dat is deze, ben al ruim over de helft.
Wat een super leuke deken! De kleurtjes zijn echt zo vrolijk!
Heel mooi! Haak je de vierkantjes los of doe je join as you go? Echt heel gaaf deze!
Niet helemaal specifiek ervaring mee, maar dit soort machinaal borduurwerk uithalen blijf je wel zien, je blijft op die plek een soort gaatjes en onregelmatigheid in de stof zien (ik denk nog meer bij handdoek dan bij een vest oid). Dus tenzij je er dan vervolgens precies overheen kan borduren blijf je er wel iets van zien denk ik.
Bron: vreselijk falend borduurbedrijf dat elke keer dat we iets bestelden met de naam Gabriela er wonderbaarlijk genoeg Gabriella van maakte, zelfs na specifiek benoemen en nabellen
Ik heb bij de Xenos een haakpakket gehaald voor een tas. Heb nog nooit gehaakt, maar het lijkt me zo fijn om gewoon lekker ergens mee bezig te zijn. Ga binnenkort even met m’n moeder zitten zodat zij me een beetje op weg kan helpen.
Alles wat je nodig hebt zit erin. Ze hadden ook andere haakpakketten (een met visjes weet ik nog), maar bijvoorbeeld ook een borduurpakket.
Ziet er keileuk uit! Je kunt de steken ook even opzoeken op YouTube, zal wel niet zo enorm lastig zijn! Hoe duur is het pakket?
Deze is inderdaad join as you go!
Meeste kon ik inderdaad wel vinden op youtube! Is alleen nog even de vertaling kunnen maken van bepaalde delen in de instructie.
Deze was een tientje, maar tegelijk ook de duurste. Ze waren zo tussen de drie en tien euro.
Ik had vandaag de workshop over plantaardig verven en het was echt heel leuk! Wel heel veel info en nog niet zo veel zelf kunnen doen. Maar heb wel wat eigen merino kunnen verven!
Er lagen daar ook voorbeeldjes van Japanse borduur technieken. Zo mooi, dat wil ik ook npg wel leren!
Geen mooie foto, maar dit waren mn staaltjes en wat merino die ik nog geverfd heb. Thuis binnenkort aan de slag. Met acocado wordt zo mooi!
Gaaf!
So cute. Nu wil ik ook zo’n kleedje maken. Vanavond maar even m’n haakspullen tevoorschijn halen.
Ik ga bijna op vakantie en heb net een borduurpakketje gekocht, voor twee boekenleggers. Wilde eigenlijk gaan voor iets wat voorgedrukt was op de stof zodat het makkelijk was, maar volgens de mevrouw moest dit me echt lukken haha! Heb alleen als kind vroeger regelmatig gehaakt/gebreid/geborduurd dus ben benieuwd wat er van gaat komen. Wel echt een suuuuper kneuterig setje met een hondje en een poes beide op een boekenlegger :’) Ga denk ik ook nog even naar de xenos nu ik hier lees dat ze daar ook leuke dingen hebben!
Ahhhhh shittie hoe ver was je?