Omatopic (Deel 1)

Wauw!
Ja ik had dit afgelopen week ook. Ik had een patroon met 2 stokjes ‘tog’ (together). Ik haakte die steeds na elkaar in plaats van samen, waardoor mijn haakwerk niet klopte. Uiteindelijk dankzij YouTube zag ik mijn fout.

Hoe leerden mensen haken voor YouTube? Ja via oma’s en tantes en zo, maar wat als die niet in de buurt is? Ik zou echt helemaal kriebelig worden als ik niet door kon gaan. Bovendien kan je YouTube altijd weer erbij pakken als je het niet meer weet.

2 likes

Hoe houden jullie bij waar je bent met een patroon? En dan specifiek patronen zoals “brei 50 naalden op manier X”?
Ik turf nu na elke rij op een blaadje, maar af en toe vergeet ik het…

1 like

Voor breinaalden bestaan er van die tellertjes die je om je breinaald kunt schuiven, die vond ik wel handig voor dat soort situaties.

1 like

Ik gebruik voor bijv. elke 5 of 10 toeren een stitch marker zoals deze:

Ook heel fijn als je een lange beginketting maakt en snel de tel kwijt bent.

Heeft iemand hier haakboeken van Bobbi Eden? Zijn die een beetje goed te lezen?

2 likes

Met steekmarkeerders !

Edit:
En als het met lace of brioche is dan streep ik het ook wel eens af in het patroon. Ik gebruik de boeken app (iPhone) en dan kan je ‘tekenen’ op de patroon pagina’s. Maar voor gewoon recht breien dan markeer in elke 10 of 15 toeren

2 likes

Veiligheidsspelden!

1 like

Ik gebruik of een toerenteller (wat @Ireth ook noemde) of ik hou het in mn telefoonnotities bij als het niet mega veel naalden zijn.

1 like

De app Yarnie! Je kan meerdere projecten aanmaken en elk project heeft dan een eigen toerenteller. Maar je kan ook gewoon de standaard teller gebruiken die in de app zit

1 like

Ik schrijf het idd ook op. Meestal schrijf ik zelfs kort de uitleg over zodat ik kan afvinken.Heb per jaar een brei notitie boekje, vind het zelf heel fijn. Al hoef ik steeds minder op te schrijven, kan ik het nu ook wel zien waar ik ben.

1 like

Hoe ver ben je nu met je tafelloper? Ben erg benieuwd :blush:

Dit lijkt mij ook een leuke cal om te doen! https://www.katia.com/blog/nl/oasis-mandala-cal-2020/

1 like

Uhm, ik ben nog niet super verder gekomen!

Heb animal crossing gekocht, en mw daar mee bezig gehouden, haha. Denk dat ik er dinsdag weer verder mee ga :wink:

1 like

Mede door dit topic en wat youtube filmpjes gisteren een eerste poging gedaan tot borduren, best tevreden met de tussenstand! Ik voel een nieuwe verslaving aankomen :see_no_evil:

34 likes

Haha, ik dacht er ook aan vandaag @Zoeva @Andreya

Ik heb ook een tafelloper project, maar dan met cactussen en vetplanten. Gaat lang duren!

2 likes

Cool. Wil ook wat gaan doen, maar ik kom niet verder dan naar plaatjes kijken

Heee leuk! is dat die van vingert? Ik ben dezelfde aan het doen! Zie wel al verschil jeetje. Die van jou is al veel mooier <3 Misschien komt het door mijn goedkope action draad haha.

Bedankt voor de tips voor tellen allemaal! Bij een app zou ik denk ik hetzelfde hebben, dat ik het net zo makkelijk een keertje kan vergeten :see_no_evil:
Ik ben erachter gekomen hoe ik met dit patroon de rijen die ik al gebreid heb zie en dus kan tellen. Omdat het niet heel lang is doe ik dat nu af en toe om te checken of mijn blaadje nog klopt, dan hoef ik nu niks aan te schaffen.
Maar voor volgende eventuele grotere projecten ga de toerenteller en markeerders onthouden!

Ik weet trouwens al wat mijn volgende project gaat worden, namelijk een trui… Dus daar zal het waarschijnlijk wel handig zijn :blush:

Yess, super fijn met die filmpjes er bij vind ik! Geen idee of het aan het draad kan liggen eigenlijk. Heb wel getwijfeld of ik Action draad zou doen maar ik moest toevallig toch in het wolwinkeltje bij mij in de buurt zijn, daar hebben ze DMC. Je moet bij mij trouwens niet naar de achterkant kijken :joy:

1 like

Het is echt eeen heeeeeeeul verschil!

Nu ben ik nog niet super ver maar meh haha. Die van jou is zoveel mooier!

3 likes

Ooh nee joh, die ziet er al hartstikke mooi uit! Wat is dat voor schattig poezen dingetje waar je naald op ligt?