Omatopic (Deel 1)

Ik heb dus 96 opgezet… Ben nu bij de “bobble row” aan t maken en moet dan eindigen met 11hdc maar ik kom uit op 9?? Heb t laatst al eens uitgehaald omdat ik toen hetzelfde had ???

Is het leuk om weer een KAL te doen? Kwam dit patroontje tegen en vind m wel schattig, en het is maar een klein dingetje:

Of deze, nog kleiner

2 likes

Jaa! Een knuffeltje maken staat al tijden op mijn lijstje!

2 likes

Bij mij ook, en toch heb ik er nog nooit een afgemaakt. Kan wel wat groepsdruk gebruiken :joy:

2 likes

Mm gek, als ik het zo lees klopt het wel? 96 steken opzetten=95 steken+1 keerlosse. Het bobble patroon is 14 steken dus 14x6+de 11 laatste steken is 95 :thinking: ik ga het even zelf proberen!

Edit: ik kom wel uit! Wat gek. Weet je zeker dat je de ruimte tussen de keerlosse en de eersye hdc elke keer meegepakt hebt?

1 like

Wat lief dat je het hebt geprobeerd! Ik denk dat ik 96+1 heb gedaan… Ga het uithalen en dan maar opnieuw proberen. Bedankt!

Weenie :joy: niet over nagedacht
Vind 1 mei prima. Maar als iemand denkt van ik begin nu ook prima

2 likes

Bewaren jullie proeflapjes?

Ik ben met een (voor mij) nieuwe haaksteek en nieuwe wol begonnen met de bedoeling er een deken mee te maken. Duurde even voor ik hem snapte, en ik heb voor mijn doen vrij los opgezet en gehaakt. Normaal haak ik vrij strak.

Is het dan handig om het proeflapje dat ik nu gehaakt heb, te bewaren en die te vergelijken met een volgend proeflapje waarin ik met een iets kleinere naald haak en iets strakker?
De wol die ik gebruik is niet meer verkrijgbaar en ik wil niet te veel verspillen.

Ik vind het heel leuk om mee te doen, maar heb dan wel een Nederlandse vertaling nodig :grimacing:

Ik normaal ook niet, maar laatst heb ik gemerkt dat ik een te strakke beginketting losse maak. En dan kan met name een deken onbedoeld uitwaaieren. Sindsdien probeer nieuwe steken eerst even in het klein uit. Maar ja, wat doe je dan vervolgens met proeflapjes.
Elders las ik de tip om -als je meerdere bollen hebt- een proeflapje met een andere bol te maken zodat je niet hoeft te knopen / knippen etc. Dus ik heb nu een proeflapje op een aparte bol zitten.

Ik ben echt helemaal de zin in het haken kwijt. Normaal geniet ik echt van het freubelen maar het nu 3 bestellingen lopen en een project voor mezelf en ik heb er gewoon geen zin in😂

Hoe krijgen jullie de zin in haken/breien terug?

Filmpjes en plaatjes kijken van andere haaksters!
Maar als ik echt geen zin heb dan laat ik het gewoon even en wacht ik tot ik weer zin krijg. Is tot nu toe altijd teruggekomen.

Dit doe ik ook! Laatst lagen er ook echt teveel projecten op me te wachten en heb ik alles opgeborgen op twee projecten na. Het overzicht was gewoon weg en daar werd ik onrustig van. Nu heb ik er weer plezier in.

Doet er nog iemand mee met deze CAL: https://haakmaarraak.nl/nl/regenboog-sampler-deken

Ik hoop dat het me lukt want dit wordt veel tellen en veel nieuwe steken voor mij :grimacing:.

1 like

Ik ga meedoen, maar niet nu aangezien ik al teveel WIP’s heb. Hij staat op mijn lijstje voor over een paar jaar of zo. :slight_smile:

1 like

Ik heb ook nog een deken waar ik aan bezig ben. Maar dat werd saai want is altijd dezelfde steek. Dus die gaat even moeten wachten.

1 like

Snap ik!
Ik ben afgelopen geheel tegen mijn gewoonte in met een nieuwe deken begonnen. Dekens duren altijd lang en soms verlies ik de zin, maar ik wil niet dat het nooit afkomt dus dan zet ik door. Nu voor het eerst met een project gestart terwijl ik nog niet klaar was.

Ik ben deze nu aan het maken! Ben wel echt een haaknoob en heb nog moeite met patronen goed lezen dus het eerste vierkantje heb ik 6x uitgehaald haha. Gelukkig vond ik een filmpje op YouTube en kon ik zien wat er nou bedoeld werd

18 likes

Ja zou zonde zijn als het half afgemaakt ergens in een hoekje blijft liggen!

1 like

Ik doe ook mee! Leuk