Omatopic (Deel 1)

Ik heb dit pakket besteld bij Stichonomy, zij hebben ook best wel leuke beginnerspakketten.

Voor de rest kijk ik voornamelijk via Irisborduurt, en bij hobbywinkels, of ze mooie katoenen stofjes hebben. Pipoos heeft best wel prima stof bijvoorbeeld.

Mn garen heb ik van iemand overgenomen, dus daar kan ik niet veel bij helpen.

Ik hoop dat dit een beetje helpt, haha.
Ik hoop d

Nu het gaan naar fysieke winkels misschien wat moeilijker is wordt het al snel duurder denk ik. Tijdje geleden hadden ze bij de action een doos vol met borduurgaren (ze hebben ook veel losse strengen), die heb ik gekocht. En bij een kringloopwinkel heel veel stof gekocht voor bijna niks. Patronen haal ik van Pinterest, lijstjes om de borduurwerken in op te hangen bij de kringloop ook. Mijn werken zijn dus altijd bijna gratis haha. Ik doe wel alleen kruissteek, misschien maakt dat ook nog uit. De kleuren van het action garen lopen bij mij niet uit trouwens tijdens het wassen.

Bij breibrink hebben ze veel pakketten!

@Andreya @still @Bertha bedankt voor de tips! Ik wil inderdaad niet naar fysieke winkels dus dan wordt het maar wat duurder… inspiratie komt van dit YouTube kanaal https://youtu.be/ynDv4V9OtWY vind het contemporary embroidery super mooi. Maar ik ga even een rondje doen langs jullie tips, hopelijk lukt het!

1 like

Op de website van DMC staan heel veel gratis moderne borduurpatronen, zowel cross stitch als embroidery. Ik heb een keer in dit topic een lijst met tips geplaatst waar je spullen kan kopen.

Edit:

  • Gratis patronen op de DMC website of pinterest (embroidery als zoekterm). Betaalde patronen op Etsy.
  • Borduurring bij Pipoos, hobbywinkel of Aliexpress (veeeel goedkoper!)
  • Bij de action hebben ze nu een doos met 50 kleuren garen voor 5 euro. Bij aliexpress heb ik laatst 100 kleuren gekocht voor weinig. Anders pipoos/hobbywinkel
  • katoen of linnen om op te borduren als je geen kruissteek wil. Op de markt of stoffenwinkel. Kruissteekstof bij Pipoos of Aliexpress. Pipoos verkoopt nu ook lapjes stof voor 3/4 euro. Fijn voor als je het een keer wil proberen.
  • op YouTube de steken opzoeken hoe je ze moet doen. Op het patroon staat de naam van de steek (bijv satin stich) en dan filmpje er van opzoeken.

Bij de wibra verkopen ze ook borduurringen voor niet te veel geld!

@Eendagsvlieg @Zomerjas bedankt voor jullie tips! Jammer dat Wibra en action niet aan bestellen doen

Ik heb een breiwerk af en de losse draden een stuk weggewerkt, kan iemand me gerust stellen dat dit echt blijft zitten en ik de laatste eindjes kan afknippen? Ik durf niet :joy:

Zo:
afbeelding
zoals in deze video vanaf 2:25 ongeveer. Dus met de losse draad, een al gebreide draad volgen.

En eentje (van de 4) op een andere manier om ook nog uit te proberen, maar die kan ik niet meer terugvinden.

Ik heb net zulke dikke draad gebruikt als daar, ik ben bang dat dat uiteinde makkelijk los raakt en/of heel zichtbaar is.

Ik splijt de draad vaak maar dat is wel meer werk met wegwerken, maar dan krijg je minder dat het zo ophoopt

1 like

Het is een sjaal, en met een om-en-om patroon (zoals dit) dus hij heeft niet echt een voor- en achterkant, dat maakt het ook wat lastiger.
Maar volgens mij is dat dezelfde methode, maar dan vanaf de andere kant gedaan? Duidelijk filmpje wel, die site sla ik even op! Dan gaat het wel goed komen denk ik :blush: misschien probeer ik het met spijten ook nog. Bedankt (ook @Bertha)!

2 likes

Weet iemand waar in NL dit soort borduur ringen verkocht worden? Ik kocht ze altijd bij een Britse Etsyshop, maar die verzend niet meer naar NL

1 like

Zag dit voorbijkomen, misschien een leuke tip:p

8 likes

Help a girl out!

Ik ben van Daisy farm crafts de ‘crochet Velvet flowers throw’ aan t maken maar ik ga de mist in :unamused:. Heeft iemand deze toevallig gemaakt en kan mij helpen ?

@Sovereign ken het patroon niet maar wil wel kijken of ik je kan helpen? Waarop loop je vast?


Ik ben een baby dekentje aan het breien, gratis patroon op ravelry “leafy baby blanket”.

14 likes

Wauw, mooie kleur!

1 like

Ik heb dus 96 opgezet… Ben nu bij de “bobble row” aan t maken en moet dan eindigen met 11hdc maar ik kom uit op 9?? Heb t laatst al eens uitgehaald omdat ik toen hetzelfde had ???

Is het leuk om weer een KAL te doen? Kwam dit patroontje tegen en vind m wel schattig, en het is maar een klein dingetje:

Of deze, nog kleiner

2 likes

Jaa! Een knuffeltje maken staat al tijden op mijn lijstje!

2 likes

Bij mij ook, en toch heb ik er nog nooit een afgemaakt. Kan wel wat groepsdruk gebruiken :joy:

2 likes