Omatopic (Deel 1)

Vandaag met dit patroon en dmc draad begonnen en wat een verschil met action draad! Heb wel nu een stof van de action kussenslopen en da’s niet helemaal perfect maar ik red me er mee!

Vind het leuk dat je bij de bloemen qua wit draad verschil zit tussen rechts en links. Rechts was het eerste keer proberen en links was het resultaat wat ik wilde.

Zag dat vingert bij de blaadjes 6 strings dubbel door naald naald dus 12 strings gebruikt totaal. Had ik eigenlijk niet door maar ga ik denk ik bij de grotere bladeren verder doen.

16 likes

Nog nooit gedaan maar het lijkt me geen probleem! Meet heel goed hoe lang je hem wil hebben en verdubbel dat sowieso 1 keer want de strengen hangen met het midden vast aan de roede.
Afhankelijk van het ontwerp wat je aan de bovenkant doet moet je nog meer touw afmeten, voor zo’n gordijn zou ik 1/3 extra van je lengte nemen.
Als je dikker koord gebruikt (5mm of meer) kosten de knopen meer touwlengte dan als je dunner koord neemt, dit is ook iets om rekening mee te houden.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitleg, als je hulp nodig hebt, stuur maar een berichtje!

Bedankt voor je berichtje. Heb jij nog voorkeuren qua merk? Ik kwam op internet katoenkoord tegen op een website en dat was geen hobbywinkel.
https://www.allekabels.nl/plamuren/1790/1300600/katoenkoord-3-mm-lengte-100-m.html

Dit is wel een goede dikte koord voor een vliegengordijn, ik zou voor 3mm gaan, maar zo te zien is dit double twist. Triple twist behoudt beter z’n vorm in iets als een vliegengordijn, zodat je niet 2 losse touwtjes ziet loskomen per streng koord straks. Ah echt lastig om uit te leggen haha.
Ik zou de triple twist van Heartsxxl aanraden, zij hebben het ontzettend druk op het moment dus soms zijn ze even uitverkocht maar vullen altijd weer snel aan.
Mus en Merel hebben ook mooi koord en de Etsy shop van CreaDoodle is ook een aanrader!

Dus, ga voor triple twist om het koord mooi te houden en ik zou sowieso een knoopje aan het einde van elke streng doen om te zorgen het niet uitdraait!

1 like

Dat is wel een goeie en waarschijnlijk is het koord ook iets rafeliger dan de merken die jij noemt. Maar hier kan ik wel wat mee. :hugs:

1 like

Iets duurder en dus beter koord is zeker de moeite waard voor zo’n gordijn dat veel beweging krijgt. Sowieso superleuk dat je het zelf gaat maken, vergeet niet foto’s te laten zien he!

Ik ga het zeker laten zien wanneer het af is! Maar ik ben nog niet zo goed als jij hoor haha :joy:

1 like

Superleuk idee! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik wil ook al lang een soort vliegengordijn, maar vind al die standaardopties zo lelijk. Dit ziet er echt goed uit.

Die van de Gamma bedoel je? Ik vind 'm heel tof, maar zal niet veel vliegen tegenhouden. Daarom hangt hij nu voor de sier✌️

Ja, die is inderdaad heel leuk :blush: maar überhaupt het idee om zoiets zelf te gaan macrameën. Had ik me nog nooit bedacht.

1 like

Mijn bloempje is klaar! Het is nog niet perfect natuurlijk maar voor een eerste keer met alle stitches leren ben ik helemaal tevreden!

DMC kleuren: 310 (Zwart) 3768 (blauw/grijs), 831 (geel) en BLANC

Patroon van Vingert

Yt video die er bij hoort: https://youtu.be/y7uJyBkarWg

Stof = stukje kussensloop van de action

13 likes

Broekje voor de pop van ons zoontje :heart_eyes:

12 likes

Waar kijken jullie voor haakpatronen (ook amigurumi) ?

Ik maak zelf geen amigurumi maar mijn schoonzusje wel, en zij is gek van dit boek van Bobbi Eden.

https://www.hobbydoos.nl/patroon/model/boek/9789043920148

1 like

DenDennis
Zoomigurumi
Die hebben wel leuke patronen

1 like

Je kan evt ook 2 lapjes in de borduurring doen, dan lijkt de stof minder dun. Leuk patroon! Maar die naam haha, a dirty mind is a joy forever

1 like

Hahahahaha omg daar had ik nog niet eens aan gedacht hahahaha.

Heb via splendith haar site dit kitje besteld. Dus daar ga ik dit weekend aan!

7 likes

Leuk! Is het patroon voorgedrukt op de stof of moet je het zelf nog overtrekken?

Zelf overtrekken! Merk wel dat er verschil zit in patroon en hoe zij het op de stof heeft. Is niet heel erg maar mijn bijtje wijkt nu wel wat af :joy:

2 likes

Ben bezig aan week 5 ondertussen :slightly_smiling_face:.

Kleuren lijken heel anders op deze foto. Te weinig licht denk ik.

18 likes