Prachtig!
Heeft iemand al eens iets gemaakt met hand dyed yarn? Waar heb je dit toen gekocht?
En hoe weet ik welk garen ik nodig heb voor een vest? Ik bedoel dan qua dikte en soort.
Yes! Wat heb je op het oog? Heb je al eens wat gebreid met andere wol? De dikte staat gewoon aangegeven met aantal gram en hoeveel meter. In een patroon staat dit ook, dus als dit overeenkomt kan je het gebruiken.
Ik brei niet maar haak (had ik erbij moeten zettzn). Ik zie op Instagram vaak prachtig hand dyed yarn voorbij komen. Zou graag een simpele vest haken daarmee. Maar er is zoveel keuze. Wat neem ik? Tot nu doe heb ik dekens, sjaals en een knuffel gehaakt. Daar beperkte de keuze zich tussen acryl of katoen. Maar dat is dus niet zo bij dat hand geverfd garen. Dus ik vraag me af wat ik moet kiezen voor een vest.
Zou eerst een patroon zoeken en dan een vest! Sokkendikte/fingering is het meest te koop dus dat is het makkelijkste! In het patroon staat ook hoeveel je nodig hebt.
Ik ben er ondertussen uit dat kledij nog zo makkelijk niet is en dat zo’n garen best duur is. Ik kan daarom beter eerst een cardigan haken met normaal garen denk ik. Durf het anders niet aan.
Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat maken Miss zeker voor sokkendikte/fingering, wellicht dat je een volgende keer de handgeverfde wol dan aandurft!
Ik ben begonnen met mijn Katia call! Wel met andere kleuren die ik nog had liggen.
Mijn werk trekt wel een beetje, hopelijk komt dat nog goed.
Heel mooi!! Leuk ook om verschillende technieken te gebruiken.
Oo moooi!
Die kleuren zijn ook mooi bij elkaar
Ik leer zo inderdaad weer nieuwe technieken. De kleuren van het oorspronkelijke patroon zijn ook mooi @Flopsyunicorn. Maar ik vind dat altijd zo duur
Hi! Ik heb een haakpakket van Xenos gekocht, maar ik heb nog nooit eerder gehaakt en ik snap er niks van. Ik heb mijn eerste toer gemaakt met 4 v.
Nu staat er bij 2e toer: haak 8 v (2 v, meerder 2 v, totaal 4 v) x 2.
Kan iemand mij vertellen wat hiermee wordt bedoeld?
Ik dénk dat je moet doen: 2 vasten normaal, en daarna 2 keer 2 vasten in 1 steek. En dan dst riedeltje nog een keer.
Je maakt dan in die toer 4 extra steken, waardoor je op 8 uitkomt
Het is 1 - 1 - 2 - 1 - 1 - 2. Dan kom je op 8 uit
Ja, dat dacht ik dus ook, maar dan hou ik geen steken meer over om het tweede riedeltje te kunnen doen, toch?
Hieronder een foto:
Ik voel me echt dom
Nee je moet je niet dom voelen! Dit is in het begin echt heel lastig. Vooral omdat je ook niet meteen ziet wat je doet.
Je hebt nu 4 vasten gehaakt. In die v-tjes haak je eerst nog een keer twee vasten en daarna haak je in één vaste twee vasten. Want dan meerder je
Maarrr… dan kom ik 2 steken tekort, toch? Want in de 1e toer heb ik maar 4 vaste gemaakt…