Ondergoed-topic

Ik krijg bij bh’s van Hunkemöller altijd wel ergens irritatie of schuurplekjes. Ik draag eigenlijk alleen nog maar VS sinds een jaar of 5. De eerste bh van VS die ik toen heb gekocht, heb ik dit jaar pas weg moeten doen. Ik het maat 36D, volgens mij is dat 80 in NL afmetingen?

2 likes

@FrootLoops Oh ik ben het hier niet mee eens hoor. Ik heb een paar bh’s van de victoria’s secret die echt super lang mee gaan/gingen en veel mooier blijven dan die van de Hunkemöller. Zeker als ze sale hebben vind ik dat het geld echt wel waard. En ik heb een grote cupmaat en kon daar veel meer vinden dan bijv. bij de Hunkemöller

2 likes

En @FrootLoops Absoluut niet mee eens. Voor de zwangerschappen had ik al een 75F. Paste niks goed bij de standaard zaken in NL. Ooit op vakantie in NY een goede meting gehad en sindsdien draag ik niks anders dan VS Bh. Ik weet welke lijn mij goed past en koop dat elk jaar 2-3 bh’s van. Ze gaan bij mij lang mee. Overigens tussendoor wel eens andere luxe merken geprobeerd, maar pasvorm is minder.

Recent een fout gemaakt door op de gok een setje bh te kopen bij de primark want zwanger en dikker. Maar nee.

Je kunt ook in Leidschendam gaan passen. Wel vroeg gaan zodat het niet druk is.

1 like

Iedereen heeft andere borsten en vind andere dingen lekker zitten. BH’s vind ik nou echt zo’n trial and error ding. Veel passen, laten helpen in een fatsoenlijke zaak (dus geen Hunkemöller) tot je iets hebt gevonden wat lekker zit. De een zweert bij Hema, de ander bij VS, de ander PrimaDonna. Vind het ergens vreemd om hierover raad te vragen XD. Ook kwaliteit is heel wisselend, zelfs van een en hetzelfde merk is mijn ervaring…

3 likes

Volgens mij worden er op het forum ‘vreemdere’ vragen gesteld wat betreft ervaringen met bepaalde zaken/dingen/spullen, maar goed. Bedankt voor jouw input.

4 likes

Super handige site. Moet alleen nog even een meetlint zoeken.

Maar wow dacht altijd dat vooral de maat onder je borsten belangrijk was (de omtrek) zeg maar. Maar holy shit er staan echt zes opties haha.

Dankjewel voor de tips en het uitgebreide antwoord. Heb je post als bladwijzer opgeslagen :grin:

Ik zou ook echt deze site aanraden! Ik ben hierdoor (en Superbra) van een B naar E/F gegaan en ik dacht eerst ook dat dit nooooit kon kloppen. Maar het klopt vaak wel heel aardig en ik heb nu eindelijk bh’s die gewoon passen en goed zitten. Mocht uit deze calculator een cup D of hoger uitkomen dan zou ik echt aanraden om naar Superbra Store te gaan en daar een fitting te doen. Ik word daar altijd heel fijn geholpen en ze zijn een stuk vriendelijker en inclusiever dan VS.

1 like

Leidschendam heeft maar een heel klein assortiment terwijl ze in Amsterdam adverteren met het hele assortiment.
Ik zou naar Amsterdam gaan als het mogelijk is.

1 like

ik vind de bhs van VS ook goed en de broekjes trouwens ook! ik heb een string die ik al 13 jaar heb en die draag ik elke week wel een keer.
over de jaren heen ook meerdere bhs van gehad en ben erg te spreken over de kwaliteit.
Hunkemöller vind ik kut want dat snijdt en knelt aan alle kanten en h&m vind ik ook waardeloos want dat is er niet in mijn maat en duwt eigenlijk alleen maar plat waardoor ik een hele brede romp krijg.

1 like

Ik heb ook 2 bh’s vd VS en die draag ik al 6 jaar en nog nauwelijks versleten. Het is de demi tshirt bh. Kan ze van harte aanbevelen :grimacing:

1 like

Hier ook fan van de VS!
Enige reden dat ik er de laatste 10 jaar heb weggegooid is omdat mijn maat veranderde, nooit omdat ze versleten. Je moet enkel even proberen welk model het beste past bij jou, sommige modellen zitten me voor gezn meter (zoals de demi, daarbij vallen mn borsten er bovenaan te veel uit terwijl dat de meest populaire is geloof ik)
Ook fijne pyjama’s, wel achteruit gegaan in kwaliteit de afgelopen jaren maar nog steeds fijner dan de hunkemoller qua kwaliteit vind ik persoonlijk.

Eens je je maat en model kent kan je makkelijk online in de gaten houden of er sale is, zoals binnenkort met black friday bijvoorbeeld.
En pluspunt vind ik ook dat er altijd veel verschillende en wisselende patroontjes zijn ipv hunkemoller die vaak maar 1 kleur of standaard wit/zwart/beige hebben. Als je dan een goed passende beha hebt gevonden is het toch leuker om wat af te wisselen he

1 like

Ik ben verbaasd dat het óf Hunkemoller óf VS lijkt te zijn. Er zijn toch nog zo veel andere lingeriemerken?
Voor kleine cups ben ik zelf fan van Calvin Klein. Die zijn in de opruiming goed te betalen en gaan ook eindeloos mee.

6 likes

Nee hoor heb boven ook aangegeven dat ik andere merken van de Bijenkorf heb geprobeerd. Vind Triumph ook wel fijn zitten, maar weinig keuze en kleur enzo. Chantelle (ofzo) vind ik niet fijn, is wel voor grote cups maar prikt zo. Uiteindelijk toch bij VS gebleven de demi of t-shirt bh zitten echt goed bij mij qua pasvorm.

@Dombo

Ik heb mijn meetlint binnen, net twee keer opgemeten en ik heb blijkbaar een UK maat 38E , wat uitkomt op een Europese 85F. Dat is inderdaad wel even wat anders dan mijn C-tjes van de HEMA en Hunkemöller :joy:

Blij dat ik voor mijn 30e nog mijn ‘echte maat’ heb kunnen ontdekken. Dank!

4 likes

Ik kon het niet geloven :sweat_smile:

1 like

Neen, maar I’m getting there :sweat_smile:

Ik heb al jaren prima Donna, zijn prijzig maar zitten heel lekker en blijven ook lang mooi!

4 likes

Marie Jo is ook fijn voor een kleine cup. Dan heb je de hartvorm nodig.

Wat doet iedereen ook lang met zijn bh’s. Hebben jullie dan heel veel ofzo? Met twee jaar zijn ze bij mij toch echt af.

1 like

Ik was ze alleen op de hand, dat helpt wel heel erg met de houdbaarheid!

1 like

Nee ik heb echt weinig beha’s, 4 denk ik, waarvan ik er 2 veel draag en die heb ik al jaren. Ik was ze in een waszakje op 30 graden. Iemand zei hier dat ze 3 beha’s per jaar koopt dat vind ik juist echt veel.

2 likes