Ik heb twee bh’s van superbra en draag ze niet meer omdat ik dat benauwde en die striemen niet meer trok (maar het zag er wel mooi uit onder m’n kleding). Het lukt me ook moeilijk om ze aan te doen dus dan heb ik er al steeds minder zin in
Wat rot om te horen, dat is echt niet de bedoeling! Zou je ermee terug naar de winkel willen komen? Dan gaan we er alles aan doen om het op te lossen.
En je mag me ook even een dm sturen, dan kunnen we overleggen wat de opties zijn.
Ja je legt precies goed uit waarom de omvang te strak kan voelen als het eigenlijk de cups zijn die te klein zijn (en dit komt echt heel vaak voor). Dit plaatje van ‘rompdwarsdoorsnedes’ illustreert het nog eens, en laat ook zien waarom de beugels in het midden niet aansluiten als de cups te klein zijn.
@Foucher: ik kan echt niet wachten om verder door te groeien en meer winkels te openen (de eerstvolgende wordt wel Amsterdam, sorry), maar ik ben eerst nog intern orde op zaken aan het stellen na de coronatijd, het is financieel echt heel pittig (geweest). Maar uiteindelijk moet er denk ik in ieder geval wel één in Groningen komen
Waar horen beugels eigenlijk precies te zitten? Als ik m’n beha uitdoe dan zie ik de striemen eigenlijk zo’n bijna 5cm onder m’n borst zitten in plaats van er direct onder. Tijdens het dragen voel ik ook wel dat die omlaag schuift en soms zit dat wel vervelend. Maar als het op dat punt het smalst is, is dat dan wel te voorkomen?
Ik ook hoor, de mijne heb ik ook aan een kledingbank gedoneerd na een maand zwoegen. Zelfs tot plekken op mn borstbeen aan toe waar nu nog verkleuring zit in mijn huid.
Zo knetterstrak aanmeten is niet de oplossing voor iedereen. Ik ben weer terug bij mn eigen maat. Dan maar de ‘verkeerde’ dragen, t was een dure les al met al
Ik vind het jammer dat je nu hier en in eerdere posts in dit topic een beeld schetst alsof wij standaard ‘knetterstrak’ fitten. Dat is gewoon echt niet hoe het is. Als de klant een lossere omvang wil dan wij in eerste instantie adviseren, zullen we die altijd geven.
@Puzzelmeiske de beugels horen in de borstplooi te zitten, dit is het stuk waar je borst aan de rest van je lichaam vastzit. Bij jou zitten ze dus echt te laag. Ik durf het met het oog op het bovenstaande bijna niet meer te zeggen, maar dat betekent dus dat je omvang veel te ruim is. De band moet zo strak zijn dat het elastiek licht op spanning staat, anders kan je inderdaad niet voorkomen dat de BH richting het smalste deel van je romp schuift.
Wat doen jullie tegen eeuwig afzakkende beha bandjes? Ik heb nogal afhangende schouders blijkbaar en sta continu in m’n shirt te graaien
OK, het wordt nu een beetje een klucht, maar afzakkende bandjes is bijna altijd ook een teken dat de omvang te wijd is
In zeldzame gevallen zijn de schouders echt zo rond dat je het niet oplost met een strak genoege omvang, dan adviseren we een racerbackhaakje of racerbackbandje, die maak je aan de schouderbandjes vast op de rug. En er zijn ook BHs die van zichzelf al racerbackhaakjes op de bandjes hebben die je midden op je rug aan elkaar kan doen.
Haha ik zag je typen en toen moest ik al lachen! Maar thanks voor advies!
O en vandaag hebben we trouwens toevallig stories op Insta waarin we laten zien hoe je kan checken of je BH goed zit en waarin mijn medewerker ook superduidelijk laat zien hoe je de BH correct aantrekt.
Ik denk ook dat ze dan wel echt te laag zitten, maar weet ook wel vrijwel zeker dat m’n omvang niet te groot is (ik koop m’n beha’s ook bij jullie). Ik denk ook niet dat het veel strakker kan, omdat de beugelafdrukken in m’n huid dus al best wel erg aanwezig zijn (maar meestal geen last van, dus dit is nog prima en wil ook echt niet groter). Op het moment dat ik ze pas of net aantrek dan zitten ze ook altijd goed, dus weet niet zo goed hoe ik erachter kom welke wel goed blijven zitten
In mijn situatie kon die grotere omvang niet goed zijn volgens jullie. In die zin voelde ik me slecht gehoord. Mijn ervaring van knetterstrak mag ik ook gewoon benoemen. Zo strak aangesnoerd worden is niet voor iedereen prettig en in mijn geval staan de plekken nu nog steeds op mijn lijf.
Een bh kan dan technisch gezien misschien ‘goed’ passen, als de striemen op je rug staan en de blauwe plekken op je borstbeen (ook lange tijd later nog) dan is het nog steeds de verkeerde maat imo.
Ik heb 1 advies en dat is een sportbh met racerbackhaakje Het zit lekker, niks zakt af, geen beugelstrepen op je buik en niks wiebelt.
Ik heb die ervaring met te strakke bh’s gelukkig niet. Ik had zelf 80 en ze probeerde bij mij eerst 75 en dat zat prima en niet super strak. Toen heeft degene die mij hielp ook nog een 70 gegeven om te proberen maar ze zij nee dit is te strak je hebt 75 nodig. En ik ben daar heel blij mee. Heb geen pijnlijke striemen maar wel echt een perfect zittende bh.
Dat is gek, kan je een keertje terugkomen naar de winkel ermee? Dan kunnen we samen kijken wat er aan de hand is.
@Topaas zoals ik al eerder in dit topic gezegd heb: het is echt niet de bedoeling dat je zoveel last hebt van je BH. Ik stuur je een dm.
Het kan helpen om je band wat strakker te doen (op tweede haakje i.p.v. derde), want die rekt na een tijdje dragen natuurlijk wat uit. Bij mij hielp het ook om de schouderbandjes ietsje strakker aan te trekken, die bleken na verloop van tijd ook te los te zitten!
Om even op mezelf te reageren, @Silica heeft me heel tof verder geholpen via pb en ondanks dat ik helaas niet via het fitten mijn droom bh heb weten te vinden heeft ze me heel lief een oplossing aan kunnen bieden waar ik heel blij van werd!
Mag ook gezegd, en erg goede service!
Wat kan ik in vredesnaam nog doen tegen afzakkende bh bandjes?
Ik heb een paar besteld met een ‘U vorm’ van achter (Prima Donna en Miss Mary) en dat zakt evengoed af.
Ik koop vanaf vandaag het liefst alleen nog maar racerbacks of halters, maar wat doe ik met de bhs die ik al heb?
Zo’n rugclip werkt soms niet, omdat de bandjes te kort zijn.
De bandjes niet omdoen en wegmoffelen in de bh maakt soms dat de bh raar gaat zitten.
Schouderpads die de bandjes op hun plek houden, staan alleen oke onder lange mouwen.
Ik dacht aan een soort breder touw achter, in plaats van zo’n clip? Wie heeft dat ooit gedaan?
Wie heeft gewoon DE oplossing? Ik sta de hele dag aan die dingen de sjorren en gewoon zo klaar mee.
Uiteindelijk nu gevonden dat Marlies Dekkers, Prima Donna, Triumph, Elomi en Panache wat modellen met racerback hebben.
Wie heeft andere tips voor goede merken die dit hebben? Of zoektermen voor de toekomst?
Lascana kwam ik achteraf ook nog tegen. En Hunkemöller zelf heeft twee van zulke modellen
Is je omvang strak genoeg? Want dat houdt een bh ook op z’n plaats (óók de schouderbandjes, die zakken dan veel minder af). Zou ook kunnen dat je vrij afhangende/ronde schouders hebt en het dus echt daar aan ligt… hmm ja ik denk dat racerback dan de beste optie is, en je hebt al een mooi lijstje merken die dat hebben! Freya heeft denk ik ook een paar modellen met een clipje aan de achterkant
Ik sluit me aan bij @crazyplantlady, een goede omvangsmaat doet wonderen. Ik dacht altijd dat ik gewoon raar gevormde schouders had en m’n bandjes daardoor altijd afzakten. Sinds ik de juiste maat draag heb ik daar geen last meer van.