Ondergoed-topic

Ik heb 1 advies en dat is een sportbh met racerbackhaakje :joy: Het zit lekker, niks zakt af, geen beugelstrepen op je buik en niks wiebelt.

2 likes

Ik heb die ervaring met te strakke bh’s gelukkig niet. Ik had zelf 80 en ze probeerde bij mij eerst 75 en dat zat prima en niet super strak. Toen heeft degene die mij hielp ook nog een 70 gegeven om te proberen maar ze zij nee dit is te strak je hebt 75 nodig. En ik ben daar heel blij mee. Heb geen pijnlijke striemen maar wel echt een perfect zittende bh.

2 likes

Dat is gek, kan je een keertje terugkomen naar de winkel ermee? Dan kunnen we samen kijken wat er aan de hand is.

@Topaas zoals ik al eerder in dit topic gezegd heb: het is echt niet de bedoeling dat je zoveel last hebt van je BH. Ik stuur je een dm.

3 likes

Het kan helpen om je band wat strakker te doen (op tweede haakje i.p.v. derde), want die rekt na een tijdje dragen natuurlijk wat uit. Bij mij hielp het ook om de schouderbandjes ietsje strakker aan te trekken, die bleken na verloop van tijd ook te los te zitten!

1 like

Om even op mezelf te reageren, @Silica heeft me heel tof verder geholpen via pb en ondanks dat ik helaas niet via het fitten mijn droom bh heb weten te vinden heeft ze me heel lief een oplossing aan kunnen bieden waar ik heel blij van werd!

Mag ook gezegd, en erg goede service!

30 likes

Wat kan ik in vredesnaam nog doen tegen afzakkende bh bandjes?

Ik heb een paar besteld met een ‘U vorm’ van achter (Prima Donna en Miss Mary) en dat zakt evengoed af.

Ik koop vanaf vandaag het liefst alleen nog maar racerbacks of halters, maar wat doe ik met de bhs die ik al heb?

Zo’n rugclip werkt soms niet, omdat de bandjes te kort zijn.

De bandjes niet omdoen en wegmoffelen in de bh maakt soms dat de bh raar gaat zitten.

Schouderpads die de bandjes op hun plek houden, staan alleen oke onder lange mouwen.

Ik dacht aan een soort breder touw achter, in plaats van zo’n clip? Wie heeft dat ooit gedaan?

Wie heeft gewoon DE oplossing? Ik sta de hele dag aan die dingen de sjorren en gewoon zo klaar mee.

Uiteindelijk nu gevonden dat Marlies Dekkers, Prima Donna, Triumph, Elomi en Panache wat modellen met racerback hebben.

Wie heeft andere tips voor goede merken die dit hebben? Of zoektermen voor de toekomst?

Lascana kwam ik achteraf ook nog tegen. En Hunkemöller zelf heeft twee van zulke modellen

Is je omvang strak genoeg? Want dat houdt een bh ook op z’n plaats (óók de schouderbandjes, die zakken dan veel minder af). Zou ook kunnen dat je vrij afhangende/ronde schouders hebt en het dus echt daar aan ligt… hmm ja ik denk dat racerback dan de beste optie is, en je hebt al een mooi lijstje merken die dat hebben! Freya heeft denk ik ook een paar modellen met een clipje aan de achterkant

2 likes

Ik sluit me aan bij @crazyplantlady, een goede omvangsmaat doet wonderen. Ik dacht altijd dat ik gewoon raar gevormde schouders had en m’n bandjes daardoor altijd afzakten. Sinds ik de juiste maat draag heb ik daar geen last meer van.

1 like

Ik droeg dus altijd 75B/75C maar vond de cups altijd te klein (als in side boob) en toen kwam ik er dus achter dat 70E mijn maat is en dat zit idd heerlijk. MAAR hoewel het mooi zit zonder kieren enzo mis ik toch wel dat mn borsten juist mooier uitkomen, een beetje met lift. Ik vind het nu een beetje plat en heel erg bedekkend. Draag ik het verkeerde model? Push up is er niet (nauwelijks) in die maat volgens mij. Terwijl ik heb eerder kleine borsten dan groot dus ik wil liever een klein beetje push up.

4 likes

Volgens mij heeft het merk Gorteks veel push-up

3 likes

Heeft het merk Freya niet zo’n model dat een beetje pushup geeft? Volgens mij is dat de deco plunge.

1 like

Ik draag meestal één omvangsmaat groter dan ik echt heb, maar ook als ik de juiste omvangsmaat draag, heb ik hetzelfde probleem. Bandjes strak of los, alles glijdt altijd af.

Heb nu inderdaad ook een Freya met racerback gevonden! Thanks ook @Dombo

Weet je zeker dat je maar nu wel goed is? Ik had voor m’n zwangerschappen een 70F en vond m’n borsten zeker niet klein. Juist wat aan de grote kant icm smalle taille. Je hebt wel push up modellen in dat maar bij Victoria secret. Daar ooit m’n maat laten meten en veel geshopt daar.

M’n favo beha (Panache Cari) begint uit elkaar te vallen. Dus ik ging Googlen en nu is er een webshop die uitgerekend mijn maat niet heeft en nu wil ik huilen :smiling_face_with_tear:
@Silica heb je misschien een idee wanneer jullie die weer op voorraad komen? Ik beloof dat ik er meteen minstens 3 koop :rofl:

2 likes

Ha, Cari komt bij ons in september weer in een tealkleur. Maar als je je maat en eventueel kleurvoorkeuren aan me doorgeeft in een dm kan ik even kijken voor je wat op dit moment nog te bestellen is.

7 likes

Heeft iemand wel is wat bij Lindex besteld? En zo ja, hoe vallen de maten?

Ik ben op zoek naar katoenen brazilians en dan liefst in een leuk printje en/of naadloos maar vind het echt lastig. De favoriet hier - Tezenis - was bij mij echt veel te strak in L en niet van alles hebben ze XL en betwijfel of dat lekker zou zitten, terwijl bij bv de hunkemoller ik een M heb.

Vind het lastig omdat ik brede heupen heb maar verder wel vaak maat 38 heb in jurken enzo.

Lindex valt wel iets ruimer, maar niet superruim. Ik draag daar gewoon mijn eigen maat. Alleen heb ik met ondergoed geen ervaring.
Tezenis is Italiaans toch? Daar heb ik altijd wel een maat groter nodig (bij Intimissimi althans). Lindex is Zweeds en dus meer zoals bij ons.

Kun je anders niet bij Zalando bestellen? Daar hebben ze wel minder keuze, maar dan kun je het iig gratis retour sturen. Ik koop bij Lindex zelf eigenlijk alleen dingen waarvan ik vrijwel zeker weet dat ze passen.

Kan Intimissimi trouwens ook wel aanraden voor fijne katoenen naadloze broekjes.

3 likes

Goed om te weten, dank voor het delen! En idd een goed idee om eerst ff bij zalando te bestellen om te kijken hoe het valt, daar had ik zelf niet aan gedacht. Ik denk dat ik intimissimi maar oversla, ben bang dat xl daar nog te klein zal zijn.

Vind het errug frustrerend want de maatvoering is overal anders. Maar ja, zal vast wel ergens iets vinden.

2 likes

Ik heb heel veel ondergoed van Lindex en voor mij valt het op maat. Het hangt wel een beetje van het model af.
Ik heb vooral deze en die koop ik in 36/38, heb normaal gesproken meestal maat 38

Deze vond ik dan weer wat krap in dezelfde maat

4 likes

Hoop een andere valuta …

4 likes