Ik had precies dezelfde ervaring met precies die onderbroek en ook de 60 day risk gebruikt. Stond echt binnen een dag of 3 weer op mn paypal! Verder wel echt heel blij met de andere onderbroeken van ze. Echt niet verwacht dat het me zo goed zou bevallen.
Ja Falke is idd een fijn merk, daar heb ik wel sneakersokjes van. Die zijn maat 37/38 en zitten goed maar bij de gewone sokken zag ik alleen de range 35/38. Heb jij die dan of zie ik iets over het hoofd?
Nou ik ben ook naar Superbra geweest. Wou al heel lang maar durfde niet omdat ze pas vanaf cup C gaan en ik dacht dat ik te kleine borsten zou hebben, droeg nu een 80B. Nou, ik ben daar dus weggegaan met maat 65FF Heb zelfs niet-voorgevormde beha’s gekocht, die ik eerst nooit wou omdat ze dan zo lelijk gingen hangen en lelijke vorm hadden, maar met deze goede maat hebben ze gewoon een mooie vorm! Ik vraag me wel af hoe dat maatsysteem nou precies werkt? Is het gewoon hetzelfde systeem als UK of is dat van Superbra weer anders?
Het is volgens mij hetzelfde cupmatensysteem als de UK, maar dan met Europese omvangsmaten
Ah ja oke, dankjewel!
Ah wat fijn!
Ik ga over 2 weken samen met m’n moeder naar Utrecht. Helemaal zin in. Na m’n bevalling en borstvoedingsperiode heb ik zulke zielige theezakjes over. Ik heb geen enkele bh meer die echt goed zit en ben er helemaal klaar mee. Ik hoop ook stiekem op het effect in het voorbeeld van het witte shirt hierboven.
Ik ben benieuwd of er überhaupt íemand is die na de Superbra meet-methode toch een cup a blijkt te hebben?
In heb echt heel kleine tietjes en zelfs de Hunkemöller zegt dat ik een 70c moet hebben. 10kg geleden adviseerden ze me een 70d.
Zijn er wel vrouwen met een echte cup a?
Hoe krijg je een 70C gevuld met hele kleine tietjes? Ik was echt bijna een plank, nu met overgewicht iets minder, maar kreeg dat echt niet gevuld hoor, haha
Ja ik snap er ook niets van. Overigens niet alle BHs, de balconettes vul ik het best, en dan heb ik geen decollete hoor. De cup is gewoon gevuld.
Goeie! Nooit aan die gedacht en daar heb ik zelfs al 1 paar van liggen. Ik heb alleen bij de gewone katoenen sokken gekeken maar die tk2 hoef ik natuurlijk niet alleen te gebruiken voor het wandelen. Bedankt voor dit inzicht
Ja hoor die zijn er
Nu ik mijn vraag en jouw antwoord lees zie ik hoe megaaaa dom de vraag is. Sorry
Ik bedoel te zeggen dat ik het zo verbazend vind dat iedereen, zelfs ik met mijn mini’s na een meting, in mijn geval door de Hunkemuller, een veel grotere cupmaat blijkt te hebben dan verwacht. Ik voel net niet de behoefte om dit te onderbouwen met een foto maar bh-loos blijft er bij mij ook echt heel weinig over en zou niemand mijn maat goed raden.
De cup zegt ook vooral wat over hoe breed de beugel is. Dus een 70A heeft een heel smalle beugel waardoor je ook zelf heel smal en petite moet zijn, anders gaat die niet passen op je lichaam. Dus dan gaan mensen al snel naar een 70B of 70C, niet omdat ze nu opeens veel grotere borsten hebben, maar omdat die beugel wel óm de borst heen moet. Dan kun je bijv kiezen voor een model dat wat minder diep is qua volume. Dan heb je wel de breedte, maar niet het volume
Maar dan is in de volksmond de maat dan nog wel steeds A? Of is er gewoon geen maatvoering aan een grote te plakken gezien elk model ook weer anders valt etc.
Maar als het te smal is kan je toch beter ovetgaan op 75b, anders blijf je die ruimte overhouden met cups
Nee je moet alleen omhoog gaan in omvang als je omvang rond je lichaam te klein is. Dus ik bedoelde niet dat dan de omvang te smal is, maar de beugels van de cup te smal zijn. Dus te smal voor de voorkant van je lichaam. Dan kun je van 70A naar 75A gaan ja (en dan wordt de cup ook automatisch 1 groter), maar daar gaat je bh niet beter van zitten haha.
@Marquez ja dat klopt haha, daarom heeft het hebben over ‘ik heb een A/B/C cup niet zoveel zin omdat je daar niks mee zegt. Iemand met een 75A en een 65C hebben ongeveer dezelfde breedte/volume van borsten. Dus ja, A cups bestaan gewoon maar in de praktijk komt het niet supervaak voor omdat mensen eigenlijk al snel naar een B of C cup gaan (althans, in de winkel waar ik werkte).
Nou ik kan me aansluiten bij de Hunkemoller ervaring met opeens een veel grotere maat moeten. Ik heb voor het eerst advies durven vragen aan een verkoopster en waar ik eerst altijd 75B of 75C kocht, blijkt mijn maat 75D/75E te zijn. Snap er niks van, zo groot zijn ze niet.
Ja nu iedereen zijn echte maat leert kennen komen we er achter dat cup d eigenlijk helemaal niet zo groot is
Ik las van de week op de site van Primadonna hoe een bh moest zitten en er daar stond ook dat het tussenstuk tegen je borstbeen moest komen. Bij SuperBra was het de eerste keer dat me zoiets werd verteld, terwijl ik ook in ‘dure’ lingerie winkels kom. En dat werd daar ook nooit gezegd. Dus heb het idee dat er misschien ook iets veranderd in de manier van kijken naar hoe een bh echt goed zit.
Superbra is niet de enige hoor, het is weliswaar zeldzaam maar er zijn meer winkels die het goed doen.
Als je er echt in gaat duiken (wat ik deels gedaan heb, maar ik weet ook niet of alles klopt natuurlijk), dan kom je erachter dat met name bij de omvangsmaten veel veranderd is. ‘Vroeger’ toen de stoffen nog minder rekbaar waren was het wel zo dat als je een gemeten omvang van zeg 75 had, dat je ook een beha in omvangsmaat 75 nodig hebt. Nu de stoffen elastischer zijn is dat niet meer nodig. Een beha met omvangsmaat 75 kan veel verder uitrekken dus kan iemand met omvang 80 (of misschien zelfs 85) die ook aan. Iedereen die zelf omvang 75 heeft kan dus beter uit de voeten met een omvangsmaat 70 of 65.
En nog iets dat ik gelezen heb maar niet helemaal zeker weet: vroeger zijn cupmaten daadwerkelijk begonnen als ‘small/medium/large’ dus A, B en C. Logischer wijs was D dan wel écht heel groot. Nu baseren we cupmaten op het verschil tussen omvang en buste-omvang, dus een A cup is maar één inch verschil, een B cup twee etc. Een D-cup zou dus 4 inches verschil zijn, wat dus helemaal niet per se heel veel is.
Dit betekent wel dat je in combinatie met alle omvangsmaten echt heel veel verschillende maten hebt en dat is voor lingeriewinkels en merken niet per se handig, want dan moet je dus ook veel verschillende maten maken of op voorraad hebben. En als je geen 65D hebt, dan stop je iemand maar in een 75B, want qua volume past het. Is een beetje gechargeerd en gelukkig doen steeds meer plekken en merken het wel beter nu, maar in de maatschappij heerst nog steeds het beeld dat DD groot is (terwijl het zonder omvangsmaat nog vrij weinig zegt natuurlijk). Zelf draag ik 65JJ of 65K en zelfs m’n moeder gelooft niet dat dit echte maten zijn