Ondergoed-topic

Heeft iemand misschien tips voor bikini’s? Merken/winkels? Ik heb maat 70F en vind het lastig een bikini te vinden die goed/mooi zit.

1 like

Freya :two_hearts:

1 like

Hebben jullie ook last van wrijving / schuren onder de borsten met de warme dagen? Ik weet niet wat ik fout doe. Gedoucht, schone bh net uit de was: rode pijnlijke plekken. Behandeld, volgende dag weer: gedoucht, katoenen topje ipv bh: weer schuurplekjes. Tussendoor droogdeppen werkt ook niet. Maar ik zweet eigenlijk niet bizar veel daar, snap echt niet wat het is.

1 like

Zijn het misschien smetplekken?

2 likes

Hmm ik kende het niet, maar zou kunnen… al ruik ik niks en jeukt ook niet. Zal maandag naar de huisarts gaan als het niet weggaat. Dankjewel!

2 likes

Ik heb dit ook ja. Heel vervelend, ik heb ook nog geen oplossing gevonden. Het is ook weer niet altijd, dus ik denk dat het ook te maken heeft met welke kleding ik draag of hoe actief ik ben.

@chasingrainbows Je hebt van die anti schuur plekken crème van Decathlon, misschien helpt dat?

Heb je ook in stickvorm

2 likes

Goeie, dankjewel! Kende dit helemaal niet

1 like

Wat kun je tegen de opgevouwen randjes doen bovenaan je bh? Bij sommige bh’s krullen na een tijdje de randen aan de bovenkant van de bh.

Dit heb ik zowel bij dure als goedkope bh’s. Ik was ze altijd met een waszakje in de wasmachine.

Ik zou de online calculators van ABraThatFits of Booborbust proberen. Is nog even een paar metingen extra nemen, maar die geven vaak het beste resultaat.

2 likes

Waarschijnlijk gebeurt dit niet als je ze op de hand wast.

3 likes

Goeie tip!

1 like

Heeft iemand de tip voor een strapless bh in 32/70HH, online of in de winkel maak niet uit. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd bij superbra maar helaas niks gevonden

1 like

Je kan de Luxe Strapless van Curvy Kate proberen, EU maat is dan 70L. Ik weet alleen niet meer hoe die valt, volgens mij vrij strak in de omvang.
(wij hebben m vroeger wel in de collectie gehad, de maatrange was super voor een strapless maar sommige klanten vonden de naden niet mooi, de ‘lichte huidskleur’ was een soort doods beige en het was ook niet heel soepel zaken doen met Curvy Kate, dus vandaar dat we ermee opgehouden zijn)

2 likes

Dank! Ik ga ernaar kijken. Ik heb zelf dus eentje van Elomi maar die lijkt net een beetje aan de grote kant te zijn, maar ik ga eens kijken voor die van curvy kate (in een niet doodse kleur hopelijk haha)

1 like

Iemand een tip voor katoenen strings met zo’n ‘brede’ achterkant (het deel dat tussen je billen doorgaat) dat geen dikke naden heeft? Ik heb jaren de strings van de H&M gedragen (bijna dezelfde als op de foto) maar de laatste tijd gaan de naden tussen mijn billen schuren omdat het vrij dikke naden zijn. Seamless is bijna altijd synthethisch of een heel dunne stof in zijn geheel en dat vind ik ook niet zo fijn.

De dikke naden:

1 like

Hema, per 3 verpakt in een zakje.

1 like

Ik heb het topic even doorlopen voordat ik mijn vraag stelde en ik zag allemaal negatieve berichten over Hema, dat de kwaliteit heel erg achteruit is gegaan. Merk jij dat niet?

Ik heb ook een paar keer dat bericht gepost, kwaliteit was idd echt achteruit gegaan tov vroeger. Maar heb ca maart weer een setje gekocht en die zijn nog prima. Wel een beetje russian roulette dan zo, geef ik toe. Mijn probleem is vooral dat ik nog niet zulke fijne strings heb gevonden voor een normale prijs en ze dus toch maar koop.

Het was psoriasis fml.