Gebruikt iemand wel eens van die clips waarmee je bhbandjes kunt kruisen? Werkt dat goed en welk merk/winkel is een aanrader?
Ik wil ze graag gebruiken zodat je bij die racerbacktopjes je bhbandjes niet ziet.
Gebruikt iemand wel eens van die clips waarmee je bhbandjes kunt kruisen? Werkt dat goed en welk merk/winkel is een aanrader?
Ik wil ze graag gebruiken zodat je bij die racerbacktopjes je bhbandjes niet ziet.
Ik heb ze van de Hunkemöller. Werkt goed behalve dat m’n vriend het voor me dr in moet haken dus je moet wel een second person hebben (of mega lenig zijn misschien)
Weet alleen niet of ik ze goed gebruik want hij haakt hem volgensmij in H vorm terwijl alle plaatjes C vorm zijn - als je snapt wat ik bedoel
Oke good to know! Kun je het wel zelf uit doen?
Jaa dat wel, beetje meer gepriegel zoals met een racerback BH dat je hem ff over je hoofd uit doet (wel met bandje los) ipv gewoon floep los, maar prima te doen
Het werkt inderdaad wel goed en het lukt mij ook wel (met wat gehannes) om het zelf te doen. Ik moet dan wel mijn bh-bandjes wat langer maken omdat ze door die ‘hoek’ meer lengte nodig hebben.
Ik vind deze van de Hema wel heel klein. Heb ook ooit een set (nu kwijtgeraakt) bij hunkemoller gekocht en die waren groter. Die van de Hema krijg ik zelf niet echt voor elkaar.
Bij die van de Hunkemoller met wat gestoei wel.
Ik zag laatst ook wat anders voorbij komen. Ben wel benieuwd of dit fijn werkt:
Bij Tezenis zijn ze groter dan bij Hema en maar 2 euro
Ik heb vandaag een BH van Chatelle gekocht met cups van memory foam, echt heel erg fijn.
Weet iemand welke merken nog meer met deze ‘stof’ werken? En dan ook bh’s hebben met wat kant e.d.
Zijn de onderbroeken van Monki en Weekday van goede kwaliteit?
Vraaagje, misschien weten jullie het. Ik heb nu prachtige bh’s besteld (Godard Diva in neonroze) alleen nu snijd - net als bij veel bh’s die ik heb, de zijkant in m’n schouders. Dus de borst valt wel mooi in de cup alleen vergeleken met mijn schouders zit het dus niet fijn als ik m’n armen beweeg én zie je onder heel veel dingen mijn bh zitten. Ik heb maat 65G - zou ik dan naar 60G moeten? Of juist 60F oid? Gaat dit probleem over de omtrektmaat?
Edit:
Hmm lastig om te oordelen zonder het te zien, maar qua beugel zou een bh ongeveer zo moeten zitten onder je borst, dus dat ie mooi weg valt onder je oksel;
Als ie daar te smal is prikt ie in je borst/vel aan de zijkant en moet je een cupmaat groter, als ie daar te breed is prikt ie eigenlijk ook maar dan voel je het waarschijnlijk meer in je oksel en moet je een cupmaat kleiner. De omvangmaat zou ik niet veranderen, als die goed is moet je ‘m niet meer aanpassen.
Je hebt ook wel bh’s die gewoon wat hoger zijn aan de zijkant qua model en als je bijv vrij kort bent dan kan dat ook een mismatch zijn.
Dankjewel! Ja ik denk dan dat het het laatste is, dat is gewoon een redelijk kort bovenlichaam heb waardoor hij vrij hoog valt en meer snijd als ik m’n armen naar voren doe (dus niet ónder de oksel iig). Ook omdat ik het met ongeveer alles heb haha. Als ik nog een beetje anoniem een foto kan delen zal ik het doen maar vind dat toch wat heftig haha
Hoi!
Hier heb ik een vraag over en ik meen me te herinneren dat jij in een lingeriewinkel hebt gewerkt(!)
Als de cup zou onder je oksel moet vallen, dan is de cupmaat toch voornamelijk afhankelijk van je omstrek ipv van de grootte van je borsten?
Nee de breedte van de beugel heeft te maken met de cupmaat in combi met de omvang. Dat is waarom een 75E en een 80D in principe dezelfde cupmaat (breedte van beugels is), maar niet dezelfde bhmaat:
Dus eigenlijk begin je altijd bij je omvang: die kun je heel makkelijk zelf meten en die verandert in principe ook niet (tenzij je natuurlijk gewicht verliest of aankomt). Trek altijd een paar cm’s af van de gemeten omvang, want een bh rekt mee en een meetlint niet. In alle bh’s van alle merken zou deze omvang ongeveer hetzelfde moeten zijn, al is een verschil van +5cm wel normaal omdat de ene stof stugger is dan de andere en sommige merken iets wijder/smaller vallen.
Dan ga je vervolgens de cupmaat bij de omvang zoeken. Een verkoopadviseur kan dat vaak op het oog, maar in je eentje moet je gewoon gaan passen haha. Bij de juiste cupmaat valt dan de beugel netjes weg onder je oksel als je met je armen naar beneden hangt. Dán moet je nog gaan kijken naar de beste pasvorm voor je borsten, want niet alle bh’s zijn hetzelfde natuurlijk. Een merk als Marie Jo heeft bijv al 3 of 4 pasvormen van dezelfde type bh; de één is voor een wat plattere borst, de andere juist voor veel volume bovenop, etc.
Dus de perfecte bh is eigenlijk een combi van de juiste omvangsmaat + de juiste cupmaat + een pasvorm die goed bij jouw borsten past
Yes, de sister-size ken ik, maar dat bedoelde ik niet helemaal.
Als ik nou veel kleinere of grotere borstenhad gehad, dan blijven mijn omtrek en mijn oksel toch altijd hetzelfde. Dan kom je toch eigenlijk, onafhankelijk van de grootte van borsten, toch altijd bij dezelfde cupmaat uit?
Ik kan me wel voorstellen dat de vorm/ het model van invloed is.
Hmmm ik snap niet helemaal wat je bedoelt. M’n punt was namelijk niet per se sister sizes uitleggen maar hoe een bh hoort te zitten haha.
Ik denk dat je bedoelt dat je lichaam niet verandert en de afstand tussen je oksels dus ook niet? Dat klopt soort van, maar als je grotere borsten hebt dan heb je toch automatisch wel meer ruimte nodig want je moet OM die borst heen. Als ik geen borsten zou hebben dan zou een 70C beugel wel op m’n lichaam passen misschien, maar omdat ik 70E heb, past dat niet omdat m’n hele borst binnen die beugel moet pas
Ja dat bedoel ik! Is dan een cup in een 70E BH ‘dieper’ maar niet breder dan in een 70C?
Dit zijn voor mij natuurlijk heel onnuttige vragen want ik heb hele kleine borsten die ook niet groter zullen worden op korte termijn maar ik vind het boeiend.
Ooit is me bij de Hunkemuller een 70D aangemeten en die zat ook mooi, maar na gewichtsverlies begon ik echt ‘lucht te happen’ met die BH. Heel vervelend gevoel vond ik De BH zat nog keurig onder mijn oksel, maar ik ben toch voor een C gegaan. Zelfde model ook. En als ik de BHs naast elkaar leg zie ik maar met moeite een verschil in de maten dus ja, verwarring alom natuurlijk!
Oh huh dat is wel gek hoor! Een 70C en een 70E zouden zeker een paar centimeters moeten verschillen in breedte. Een 70E is sowieso dieper dan een 70C, maar ook breder. Ik kan het niet zo goed laten zien omdat ik natuurlijk niet een heel scala aan maten heb van dezelfde bh, maar daar zit zeker verschil in! Als dat niet zo is dan is de maatvoering van 1 van die bh’s echt niet correct.
Het is overigens niet gek dat je ‘lucht gaat happen’ met een bh als je gewicht verliest of bijv na borstvoeding. Grote kans dat je minder volume bovenop hebt en daardoor je oude bh’s niet meer passen. Betekent niet altijd dat je een kleinere cupmaat moet hebben, maar soms ook gewoon dat je moet gaan kijken naar een ondiepere pasvorm zodat ie weer mooi aansluit.
Ik draag als bh’s altijd bralettes/beugeloze bh’s en deze kocht ik eerst altijd bij de h&m. Ik vind het altijd fijn als het materiaal wat dikker is of al ze gevoerd zijn zodat mijn tepels niet zichtbaar zijn als ik het koud heb.
Het is lang geleden dat ik iets nieuws heb gekocht en nu kan ik dus nergens meer vinden wat ik normaal altijd draag. Veel dingen zijn of niet gevoerd, hebben geen sluiting, hebben push-up of hebben dikke bandjes.
Hebben jullie nog tips waar je betaalbare bhs kan kopen? Ik heb maat 70B/S en wil eigenlijk zo maximaal rond de €20 uitgeven.
Met jouw maat kan je ook bij oysho terecht, daar al gekeken? Verder ben ik nog altijd wel fan van de basic voorgevormde zonder beugel van h&m, die hebben ze normaal ook nog in het assortiment.