Ondergoed-topic

Ja ik vrees het ook… zoooo geen zin in ugh. En sowieso ook geen zin om er geld aan uit te geven want ik ben nog die tijd gewend dat ik voor een tientje mijn bh kocht bij de H&M, maar die tijden zijn sowieso wel voorbij (en daar kan ik met deze maat al helemaal niet terecht).

Zalando had bijna niks en wat me aansprak stond bij ‘bestel een maat kleiner want de cup valt groot’ en kleiner dan AA is er niet dus dat werd 'm ook niet :rofl:

1 like

En zo’n tussenstukje voor de sluiting zodat de omvang breder wordt bij een kleinere cup?

2 likes

Ja ik heb dus juist alle sister sizes al geprobeerd en die zitten vaak niet lekker, maar ik zal ook niet liegen dat ik met mijn gierige kont alleen bij H&M en Zeeman heb geprobeerd (en uit wanhoop maar een goedkope Zeeman bh heb gekocht haha).

Maar About You ga ik in gedachten houden, thanks! Het liefst zou ik idd in een echte winkel passen want elke bh is weer anders natuurlijk… dus wellicht ga ik dat eens doen. Voor het eerst in mijn leven naar een lingeriewinkel :rofl: Thanks!

@Feather ohhh ja goede tip! Daar ga ik ook eens naar kijken, thanks :smiley:

Mocht je iets gevonden hebben, wil je het dan laten weten? Hier dezelfde struggle namelijk. De oplossing voor mij zijn bralettes maar ik houd me aanbevolen voor een tip over bh’s. Succes in ieder geval!

1 like

Ik zou de ‘hartvorm’ van Marie Jo proberen! Dat is echt een top bh als je wél de breedte van de beugel nodig hebt, maar niet een hele volle borst om ‘m op te vullen. 80A is niet een hele gebruikelijke maat trouwens, ik heb die denk ik 1 of 2x verkocht in 5 jaar dat ik in een lingeriezaak werkte haha. Kan wel dat je echt die maat hebt hoor, maar in de meeste gevallen ga je toch al best snel een cup omhoog omdat je lichaam die breedte van een B of een C gewoon nodig heeft.

Hartvorm is dit model (te herkennen aan die rand van de cup die een beetje als een hartje loopt)

https://www.debijenkorf.nl/marie-jo-tom-mousse-bh-met-broderie-applicatie-9269090002-926909000212074?gclid=Cj0KCQiAofieBhDXARIsAHTTldpQNpIrh4f6DCTl75Ef0W6u11oGoTZC4uM8wIwOLnD6cAoQkxW-ED4aAlxHEALw_wcB

En anders zou ik nog even Calvin Klein proberen, of misschien Mey! Wel allemaal hoger segment dan een H&M’tje helaas

2 likes

Je zegt 80A maar @ciselering zoekt 80AA. Of bedoelde je dat ook?

3 likes

Oh 80AA wordt al helemaal nooit verkocht haha. Ik denk dat het een misverstand is dat als je geen of nauwelijks borsten hebt je automatisch cup A of AA hebt. Want ondanks dat je misschien geen opbolling hebt, je hebt alsnog een lichaam waar een beugelbh op moet. En een A is gewoon een hele smalle beugel. Dus in de praktijk hebben mensen dan toch vaak een B of zelfs C nodig zodat ie lekker zit. In de meeste modellen heb je dan alleen teveel volume in de cup, dus dan vul je ‘m niet op met je eigen borst. Dan is die hartvorm van Marie Jo dus heel geschikt want die sluit zelfs als je plat bent nog mooi aan.

Edit: mijn ervaring is gebaseerd op merken die veelal ook bij bijenkorf verkocht worden. Andere merken kunnen natuurlijk anders vallen :slight_smile:

4 likes

Yes ben net naar de Livera geweest en heb elke cup A gepast die er was (want idd 80AA of AA uberhaupt verkopen ze nergens) en heb er 3 gevonden. Zelfs 1 beugelbh wat meestal echt onmogelijk is! Espirit is blijkbaar mijn merk :sweat_smile: Die hebben wijdere omvang maar een nauwer aansluitende cup :pray: (wellicht ook een tip voor @Virago ik paste ze niet allemaal van dat merk maar sommigen zaten echt perfect! 80A had ik er van)
Bedankt voor het meedenken :heart::heart::heart:

80A had ik nu trouwens, dat is gewoon mijn maat nu, maar alleen in heel specifieke bh’s haha

(Nog even een edit: ik zie dat ik van Espirit 1 in 80A en 1 75A heb… dus voor de mensen die tegen hetzelfde probleem aan lopen van 80AA, denk ik dat Espirit met 75A wel goed in die buurt komt! Maar goed natuurlijk altijd super persoonlijk zoiets. Het viel me iig dat bij die maten de omvang altijd fijn was zonder dat de cup ging gapen, wat ik bij de andere merken wel had. Maar ligt ook aan model natuurlijk. Einde rant :stuck_out_tongue: )

3 likes

Hahaha ja ik woon in de binnenstad en stond om 10.01 in de winkel :laughing: Als er iets in mijn hoofd zit moet het meteen gebeuren :sweat_smile:

4 likes

Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

1 like

Wat zijn jullie lieveling hemden en spaghetti-tops voor onder je kleding?

Ik had heel ven spaghetti-tops (met klein ‘v-halsje’) van de HM maar de kwaliteit is niet top. Na een x-aantal keer wassen zijn ze niet meer heel zwart en een beetje krokant geworden.

Ik heb een hele fijne tanktop van Hema maar die wordt niet meer verkocht in zwart.

De allerbeste naar mijn mening zijn die van Hanro. Heb 1 katoenen en 1 van wol/zijde. Zijn duur maar gaan jaren mee, heb die katoenen al +6 jaar denk ik.

Ze zijn soms in de aanbieding bij zalando:
https://www.zalando.nl/hanro-cotton-seamless-hemd-2ha21k03f-q11.html

(Ohja hanro valt groot, draag normaal 38 en hiervan een S)

2 likes

Intimissimi! Zijn niet duur en gaan ook heel erg lang mee.
Én ze hebben zowel een ronde als v-hals, dus je kunt elke dag kiezen wat het beste uitkomt.

Of een van de andere hemden, keuze genoeg.

2 likes

Ahh ja ik wou ook hema zeggen, ik heb er van de hema die ik al 10 jaar heb. De MS Mode heeft ook hele mooie van goede kwaliteit maar die gaan vanaf maat 40/42. En gek maar die van forever21, die van 2 euro (als die nu nog bestaan) heb ik ook wel 5/6 jaar gedragen.

2 likes

Bedankt allemaal voor de goede tips!

1 like

Ik ben bij Intimissimi geweest en heb deze gekocht;

Bij livere kocht ik deze;

Ik kom nog terug met de bevindingen van mijn vergelijkend warenonderzoek!

Dit longsleeves van Intimissimi vind ik echt mooi! Ook die met de rechte hals vind ik mooi :star_struck:

4 likes

Die kende ik eigenlijk nog niet, die longsleeves. Zou wel wat voor me zijn. Ben benieuwd hoe ze bevallen! Ga er de volgende keer maar eens een meebestellen (en zijn er winkels in NL??!!).

Jaa! In utrecht op hoog catarijne. Ik denk niet dat ze daar alle kleuren hebben want het is een klein winteltje.

1 like

In Italie zijn het meestal ook wel kleine winkels, maar wel met heel veel lades, waar echt veel in zit. Maar daar moet je dan wel voor geholpen worden.

In Antwerpen zit ook een winkel. Is geen Nederland en misschien wist je dit ook al maar ik dacht dat is misschien ook niet super ver weg voor je dus ik noem hem toch even.

2 likes