Ondergoed-topic

Ja natuurlijk maar niet dat je een hele hand erin kwijt kan. Zijn deze gifjes misschien handig als visueel voorbeeld? Zelf ben ik niet geweldig met visuele informatie maar dit vond ik best helder.

1 like

Wat mij vertelt is bij Superbra is dat als je de cup van onder (waar de beugel zit) over je borst kan trekken je omvangsmaat te groot is (of bv uitgelubberd dus je moet standje strakker of nieuwe beha als je hem al langer hebt).

Vond dat wel handig en duidelijke graadmeter.

Haha nou nee, als een bh ECHT heel strak zit dan krijg je 'm bijna niet opgetild hoor aan de acherkant. Maar die gifjes die @Meow deelt zijn inderdaad een goeie leidraad! Het gaat er om dat je gewoon íetsje speling hebt op het elastiek. Dus niet dat hij loeistrak zit en het elastiek helemaal opgerekt is, maar ook niet dat ie eigenlijk gewoon niet goed om je heen zit. Als je nog nooit je bh hebt laten aanmeten door een professional dan is er wel een reële kans dat je bh te los zit haha (echt zonder grappen denk ik dat 60% van de mensen die bij ons in de winkel kwamen hun bh te wijd droegen).

Wat ook nog een goede graadmeter is: even met je armen omlaag en omhoog zwaaien. Als je bh dan is gaan verschuiven, is hij te wijd. Hij moet echt op z’n plek blijven zitten, hoe je ook wappert of zwaait met je armen.

2 likes

Ik ben ein-de-lijk van m’n savage x fenty abonnement af, wat een ellende was dat zeg (echt telkens geprobeerd contact te krijgen met de helpdesk maar duurde zo vaak zo lang dat ik het maar weer op gaf)

2 likes

Ja daar heb je best wel een punt. Het is een beetje een kip-ei verhaal: we hebben inderdaad nu geen modellen met cup A, B of C op onze site of in onze marketing, daardoor denken veel mensen met kleine borsten dat ze niet bij ons terecht kunnen en ‘selecteren ze zichzelf uit’ en worden ze geen klant en reageren vervolgens ook niet op onze oproepjes als we nieuwe modellen zoeken onder onze klanten…
Ik zet NU op mijn to-do lijst dat we een keer een oproepje gaan doen voor modellen met een A, B of C cup (ik wil dan wel alleen mensen die bij ons al gefit zijn met die maat, want anders is de kans nogal groot dat ze bij ons toch op D+ uitkomen…)

7 likes

Dit is inderdaad de traditionele manier van je BH-maat bepalen, maar bij de moderne manier meet je strak je onder de borst omvang in cm en trek je er iets rond de 10 cm vanaf.
Als je er meer over wil lezen: in het Engels heet de ouderwetse manier de +4 method en de moderne manier de +0 method, in het Nederlands hebben we hier helaas nog geen vocabulaire voor, maar ik probeer erin te krijgen dat we gaan praten over ‘het moderne brafitten’ vs ’ de traditionele manier van adviseren’.

Bij SupeBra fitten we in principe op de moderne manier, alleen dan zonder meetlint (maar op het oog) en als de eerste maat die we pakken te strak voelt dan gaan we gewoon omhoog in de omvang.

3 likes

Ik weet misschien wel iemand, plaats je je oproep ook hier?

Ah ja, snap ik! Ik denk wel echt dat het zou schelen want ik ga nu niet naar Superbra omdat ik echt niet overeenkom met de modellen op de site terwijl er misschien wel iets voor mij tussen zou kunnen zitten. Maar ik voel me er dan toch niet prettig bij om langs te gaan als ik niet vooraf al gezien heb dat er ook ‘vrouwen zoals ik’ terecht kunnen. De onzekerheid overheerst dan.

Overigens ben ik bij Intimissimi geweest (Italiaans merk) en daar ben ik wel geslaagd voor een push-up beha. Dus voor de vrouwen hier met écht weinig borst (nagenoeg plat vanaf de zijkant bekeken) kan ik echt aanraden om daar heen te gaan. De meiden in Rotterdam zijn wel erg jong en wekten bij mij niet direct een ervaren indruk (maar dat is een vooroordeel, daar ben ik me van bewust) maar ik had een meisje dat me wel heel goed heeft geholpen. In eerste instantie ging ik zelf passen, maar toen toch maar weer hulp ingeschakeld uit praktisch oogpunt. De prijzen zijn ook echt te doen, dat is ook fijn. Dus tip!

6 likes

Nee mag niet denk. Maar we hebben laatst nog een algemeen oproepje voor modellen gehad, als die persoon een mailtje stuurt naar info@superbra.nl zou ik dat heel tof vinden!

3 likes

Ik heb morgen een fitting gepland in Utrecht en ben echt heel benieuwd want ik heb 0 echt goed zittende BH’s 🥹 behalve sportBH’s dan…

5 likes

ik ben een halfjaar terug echt heel fijn geholpen, heb hele een mooie goed zittende beha gekocht. Ik vond het wel echt duur maar de prijs wel helemaal waard.

1 like

Heb na best wat passen 2 mooie BH’s en nog een bikinitop (uit de sale) gekocht :grimacing:. Wel heet BH’s passen hahaha. Zat bij veel qua band nog tussen 2 maten in wat wel irritant was :upside_down_face: maar had uiteindelijk wel de keuze uit zóveel dat ik kon passen. Kan hier nu wel even mee vooruit.

3 likes

Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar voor welke maten zoeken jullie nog? :slight_smile:

Als ik even hardop nadenk wat voor mij had geholpen toen ik nog mijn oude maat had en jouw winkel steeds voorbij zag komen dan wel iemand in mijn omgeving die er erg over te spreken is: als ik een oproep had gezien voor kleine(re) maatjes qua fitting en of modellen gezocht. Dan was ik er eerder achter gekomen dat mijn toenmalige matrix 75A eigenlijk een 65C was en dat ik in het vervolg wel voor mijn bh’s naar jouw winkel zou moeten daarvoor.

En @Virago toen ik nog een kleinere maat had was ik ook zo blij met de ontdekking van Intimissimi eens. Heb daar nog steeds een mooie bh van ook al past hij echt niet meer maar het is zo’n kunstwerk dat ik 'm nog steeds heb.

Also yay @mikselke wat fijn dat je zo geslaagd bent alsnog! Qua tussen twee band maten zitten heb ik ook door hormonale schommelingen. Ik neem meestal dan de kleinere en gebruik ik een extender want uitrekken doen ze toch op den duur wel.

5 likes

60B, 60C, 65B, 65C, 70A, 70B, 70C en een ‘echte’ 75B zou ik ook wel eens willen laten zien

1 like

Hebben jullie ook weleens dat je opeens gefrustreerd van al je beha’s raakt? Niks lijkt meer te passen en voor mijn gevoel loop ik zo voor schut.
Ik zou ze nu echt allemaal zo in de prullenbak gooien.

2 likes

Dat voor schut zit denk ik vooral in je eigen hoofd hoor, maar het gevoel dat niks lekker zit is irritant idd. Lekker een soft bra aandoen? Mits dat comfortabel voor je is natuurlijk.

1 like

Ah daar zit ik helaas niet (meer) tussen. De enige echte 75B die ik tot nu toe heb gezien is via The Irish Bra Lady maar zou het tof vinden als jullie die ook samen met andere kleine(re) maatjes zouden kunnen vinden en laten zien.

@Vaiana vandaag zo’n dag ja. Helemaal door dit weer dus denk dat ik toch maar een bikini top ga kopen en het daarmee doe als het zo warm is. Mocht je echt denken aan wegdoen, doneren! Van daklozen tot blijf van mijn lijf-huizen zijn altijd zo blij daarmee.

2 likes

Oh qua comfort valt het wel mee, maar misschien zit ik gewoon te analyseren of een beha mooi zit?
Heb een iets breder bovenlichaam (wat dikkere armen en rug) en ben daardoor ook onzeker over mijn borsten.
Wil gewoon dat ik zo een winkel in kan lopen en zonder gedoe of passen de juiste beha heb (en dat mijn favo beha niet zomaar van pasvorm verandert :expressionless:)

1 like

Ja helaas merk ik wel dat de betere speciaalzaken toch altijd via afspraak werken juist zodat er alle tijd wordt genomen met wat jij wel/niet wilt en vervolgens jouw bh met de borsten daarin goed zitten. Weet ook niet wat jouw huidige favoriet is? Want ik kijk veelal via Bratabase bij related models en zo dus een eind kom met wat ook zou kunnen passen maar als je zou willen dat de bravengelisten hier met je meedenken, geef maar een gil.

Hier ook soms genoeg onzeker over mijn lichaam vanwege bijvoorbeeld de onvoorspelbaarheid qua tailleregio (kan soms zomaar maanden zwanger lijken) of andere dingen en soms wilt iets als een goed zittende bh de boel neutraliseren qua lichaamsbeleving, maar ook soms vind ik een lekker zittend t-shirt al ruim voldoende.

4 likes

Ik heb nu een bh gekocht die naar mijn idee (en die van het meisje dat mij hielp bij Intimissimi) het hoogst haalbare is voor mijn maat. Ik ben nu niet meer op zoek naar bh’s, maar als ik kan helpen door model te staan (zonder hoofd op de foto) mag je een berichtje sturen. Ik ben niet eerder bij superbra geweest dus ook niet door jullie opgemeten, maar gevoelsmatig zou ik ipv 70B hooguit een 65C kunnen zijn. Ik heb verder absoluut geen modellenambities maar ik zou het zonde vinden als jullie niemand vinden want ik denk best dat er vraag naar is.

Edit: @Meow Ik heb een mailtje gestuurd!

4 likes