Ik wil na mijnborstvoedings avontuur weer eens wat mooie lingerie bestellen. Weet dat er zo’n merkje is waar ze van die diverse modellen hebbenn (als in vrouwelijke modellen). Oudere vrouwen, vollere vrouwen, veel cellulites etc. Zij adverteren daar ook echt mee en hebben mooie lingerie. Weet iemand welk merk ik bedoel? Ben de naam kwijt
La fille d’O misschien?
Understatement Underwear?
Yesss! Thanks
Ik heb gemeten volgens jouw site, dit komt er dan uit:
UK: 34 B/C
EU: 75 C/D
Dit klinkt (voor mij althans) enorm groot maar iedereen die mij naakt zou zien, zou zeggen dat ik weinig borst heb (wat overigens niet erg is, maar ter verduidelijking).
Ik heb ook even googled op shallow en projected en ik ben duidelijk meer shallow.
In winkels zijn bij grotere cups de cups altijd veel te diep, heb je (of iemand anders) tips?
Ja ik had hetzelfde wel! De eerste keer kreeg ik 30D/65D oid terwijl ik meestal 70B heb en soms 75A als die er niet is… maar heb nog eens opnieuw gemeten en toen kwam ik op 30C/65C.
Wel gek trouwens want ik heb vaker van de hunkemoller 70B gehad die echt wel te strak zat van wat ik me herinner, maar ook dat het aan de zijkant wat eruit puilde soms. Terwijl ik ook 70C/75B etc heb geprobeerd en vaak had ik dan ook ruimte over in de cups.
Ik was toevallig een paar dagen in het buitenland en heb bij victoria’s secret een 30C gehaald en volgens mij is het wel de goede maat! Terwijl ik mezelf absoluut geen C zou geven, al weet ik inmiddels wel dat die letter eigenlijk niet zoveel zegt. en ik heb ook meer shallow denk ik idd. En sowieso wat meer aan de zijkant/ wat verder uit elkaar.
Heb verder niet directe tips (moet zelf ook nog op zoek dus eigenlijk ), maar denk dat het dus wel kan dat je zo’n maat hebt al klinkt het vrij groot gevoelsmatig!
C/D is echt niet groot! Ja, de maatschappij zegt dat je met DD al een airbag hebt aan tiet maar dat is zo onderschat terwijl een 65DD (EU cupmaat E maar gebruik zelf liever UK maten want die blijven tenminste consistent) net zoveel tiet heeft als een 70C, 75B of een 80A.
Qua winkels, ik weet niet waar je zit in het land, maar ben zelf altijd erg tevreden met SuperBra. Die zitten in Amsterdam, Rotterdam, en Utrecht. Wel een afspraak maken van te voren want een fitting duurt daar echt 45 minuten en dan nemen ze ook echt alle tijd voor je. Zitten niet ongevraagd aan je en vragen netjes of ze bij het passen mogen kijken. Leren je ook hoe je echt goed een bh aantrekt en dat echt al het borstweefsel in de cup zit. Voor het noorden hoor ik veel goeds over FamkeC in Leeuwarden.
@littlenumbers bij Hunkemöller is een 75A voor 87,5 cm overborst en 70B opeens 84 cm maar dan weer de 70C hetzelfde van de 75A maar dan omvang smaller maar ook daar is zoveel voorgevormd. Kan zomaar dat die vorm niet jouw borstvorm is en dus al snel voor issues zorgt. 30C komt inderdaad overeen met 65C dus klinkt dat je al in de goede richting bent.
Hier kan je ook zien hoe de maten lopen in UK maten. Per inch verschil komt er een cupmaat bij
Waar de 30, 32, 34 etc vandaan komen zijn de inch maten qua omvang wat we hier kennen als 65, 70 en 75 ook en de inch maat is veelal wat je nodig hebt qua omvang. Natuurlijk hormonale schommelingen en of persoonlijke voorkeuren kunnen ook invloed hebben natuurlijk. Hoe we ooit in grote delen van Europa om te zeggen dat je omvang in cm je omvang is me nog een raadsel maar denk dat het nog uit de tijd komt dat bh banden nog niet elastisch waren. Zie daarom ook dat ze in Amerika nog te vaak +4 inches bij de bh omvang tellen om op hetzelfde mechanisme uit te komen.
Ah dank voor je duidelijke uitleg! Ik dacht dus eigenlijk dat 70cm overeenkwam met 32 inch en 65 dus met 30 maar zo te zien klopt dat totaal niet, haha. De logica is ver te zoeken
70 cm is 27.5 inch dus dan kan je zelfs nog uitkomen nog op een 26 of eerder 28 omvang. Zelf ga ik altijd uit van de snug underbust om mijn omvang te bepalen want zo strak wil ik mijn bh hebben in het begin. Ik meet dan zelf daarom ook liever in inches ipv cm want dan kan ik ook veelal snel mijn cup al uitrekenen want: oh nog steeds is het 5" verschil dus nog steeds DD. Probeer altijd zelf elke 6 maanden een ABK te doen (algemene boobie keuring)
Op de website van Victoria’s Secret zie ik misschien wat, wat zou kunnen passen. Maar ik woon in 010 dus Schiphol is te ver en bestellen vind ik met dit soort dingen weer gedoe jammer genoeg. Wel fijn dat je je maat gevonden lijkt te hebben!
@Meow Thanks voor je bericht! Superbra heb ik wel vaker als tip gelezen hier, maar ik voel me er niet zo prettig bij als ik echt de volledige aandacht van een verkoopster krijg. Het voelt dan zo verplicht om wat te kopen. Daarnaast heb ik veel gelezen dat de bandwijdte te strak wordt aangemeten en dat heb ik eerder al eens bij de Livera gehad, waardoor die bh nu in de kast stof ligt te happen dus dat zou ik ook zonde vinden (zeker aangezien het geen H&M-prijzen zijn). En tot slot (haha) zie ik op de website echt geen enkel model dat ook maar enigszins mijn maat heeft, elk model heeft een veel grotere boezem dan ik. Maar daarvoor moet ik misschien @Silica taggen (is het mogelijk om ook modellen op de website te plaatsen met een écht kleine boezem?).
Dus als iemand nog tips heeft voor UK 34 B/C in een fysieke winkel waar je zelf kunt passen, let me know!
Zelf kunt passen met 75B/C is goed te doen maar wel veelal in veel winkels is dat helaas wel voorgevormd in die maat en je moet dan maar net geluk hebben dat die vorm ook jouw borstvorm heeft. Toen ik nog 65C had maar 75A droeg was ik heel blij met een inmiddels niet meer leverbaar model van Victoria’s Secret.
Schiphol heeft geen VS voor de douane meer en daar hadden ze ook nooit bh’s. Alleen maar overpriced beauty producten en hier en daar wat dito ochtendjassen en broekjes dus daarvoor + slechte(re) kwaliteit had je het ook niet hoeven doen
Als ik bij SuperBra kom ik al met de maat van die calculator binnen, bevestigen ze, en dan kan ik gewoon vrijuit passen met hoe en wat. Soms koop ik er wel wat en anders niet. Het is meer vaker de second opinion qua zelf meten en als ik weer even wil aanvullen. Het strakke mag echt zo strak als je wilt en het was voor mij ook eerst echt wennen maar bh’s rekken uit en verlengstukjes bestaan ook. Afgelopen najaar was ik wat afgevallen en kon dus een omvangsmaat kleiner maar toch die in mijn oude maat genomen, ook omdat ze 'm niet in mijn nieuwe maat hadden, want ik vind sensorisch wat losser juist prettiger.
Je bent er zelf bij hè haha. Ik ben nooit bij superbra geweest maar je wordt vast niet gedwongen een te strakke bh te kopen die je niet fijn vindt Uit m’n eigen ervaring als lingerieverkoopster weet ik wel dat echt de helft van de mensen een bh dragen die praktisch los om het lijf heen hangt. Terwijl je bijna alle steun van een bh uit de band haalt. Een bh hoort (relatief) strak te zitten en een afdruk aflaten op het lijf is niet gek. Als je wat gevoeliger bent voor strakke kleding of als dat heel snel opgesloten voelt, kun je het altijd even aangeven, dan kan de verkoper daar ook op letten. Zeker omdat je een kleine cupmaat hebt is die steun ook minder belangrijk dan bij veel gewicht
Is ook zo, maar destijds bij de Livera werd er ook een bh aangemeten en toen leek hij ook goed te zitten. Al met al zit hij ook mooi, maar niet lekker. Je weet natuurlijk ook pas of een bh echt lekker zit na een aantal uur dragen. Daarom pas ik liever zonder advies, dan kan ik echt af gaan op mijn eigen gevoel in plaats van beïnvloed worden door iemand anders (heb ik met overige kleding trouwens ook, ik ga liever alleen winkelen dan met een vriendin). Maar het voordeel is inderdaad wel dat de band bij mij ook niet strak hoeft, aangezien er weinig opgehouden hoeft te worden.
Ja ik zit met die snug omvang wel boven de 70 en met inademen zet mn borstkas nog best wat uit dus ik denk dat 30 op zich wel goed is! Op het buitenste haakje voelt het niet alsof ik nog iets strakkers nodig heb/pas. Eerder misschien dat 30D ook een optie zou kunnen zijn.
Gaat toch weer een wereld voor me open zo, haha
Je omvang is toch in aantal cm onder de borst gemeten? Dus als je daar bv 71cm meet, kies je voor 70 in omvang/32inch. Of begrijp ik het fout?
Haha en straks, heb ik dan toch zoals je merkt, misschien ook zo’n bravengelie in je dat je iedereen in je omgeving wilt overtuigen dat bh’s echt geen nare martelwerktuigen hoeven te zijn
Ik raad ook altijd iedereen aan dit te doen in een bh. Kan toch ook zorgen dat echt alles aan borstweefsel in de cup zit. Als je dan uitpuilt zou je inderdaad kunnen kijken naar een 30D (65D) beter zou passen.
@Virago en dat is ook helemaal prima! Ik heb ook een paar bh’s in mijn kast die in eerste instantie goed leken maar toen achteraf niet bij mijn borstvorm paste van ben je aan de bovenkant voller, gelijk, of juist aan de onderkant? En dan had ik net wat modellen die daar juist niet werkten.
@Mimosa 70/32 zijn inderdaad dezelfde omvangsmaten volgens het label maar je omvang is gek genoeg niet wat je in cm meet. Als ik dat volg kom ik uit op “maar” 2 a 3 omvangsmaten te groot (die dan gelijk in een v-vorm richting mijn nek trekt en voor hoofdpijn zorgt: zo kwam ik bij het bra fitten uit want ik had altijd hoofdpijn van bh’s dragen want de omvang was te breed dus kon geen steun bieden) en zou ik dan verder nog moeten opvangen met een cup die ruim 5 cupmaten te klein is.
Hoe wij het deden in de lingeriewinkel wel hoor? Maar je moet wel echt ff strak om jezelf heen, + er altijd een paar cm aftrekken omdat een bh stretch is en een meetlint niet. En het ene merk valt losser dan het andere (franse merken vallen vaak wat losser). Dus stel je meet 73cm, dan pak je een 70 van freya, maar een 65 van aubade. Maar dat moet je net ff weten. En het blijft ook een beetje trial and error, niet elk materiaal is 100% hetzelfde en dan kun je wel eens variëren in omvangsmaat. Belangrijk is dat als je ‘m aan hebt, je er aan de achterkant twee vingers tussen kan krijgen als je ‘m aan hebt. Dan zit ie strak genoeg maar niet TE strak.
Ik heb nog nooit over de borst gemeten om een cupmaat te bepalen, dat deden wij gewoon op het oog
@Meow zo dacht ik idd ook dat het was, hoe bereken jij het dan? (Zie ik niet duidelijk op je plaatje)
“Omdat een bh stretch is en een meetlint niet” dat is ZO’N goede uitspraak! Zo mee eens.
Franse merken vallen inderdaad wat losser is ook mijn ervarin maar inderdaad elk merk, en ook model, is weer anders. Bij Fantasie kan ik veelal zelfs in een cupmaat kleiner terecht.
Dat met die twee vingers ertussen is ook een hele goeie om te kijken of het ook niet te strak zit.
@Mimosa Met de A Bra That Fits calculator die je hier kan vinden en dan vaak nog door naar SuperBra ter bevestiging.
@Kwal zelf ben ik misschien wat intens met elke 6 maanden maar ik probeer minstens eens per jaar mijn moeder naar SuperBra te krijgen. Zij is dusver de enige in mijn directe omgeving die wel benieuwd was geworden na mijn bravangelie met: uhh mam, dat is echt net een boob hat wat je draagt. Toen ze weer eens verzuchtte dat ze “te grote” borsten had en niks paste.
Maar hoe moet ik dit dan zien. 2 vingers is toch niets? Dat krijg je overal wel tussen toch. Als ne geen 2 vingers meer tussen de rug en de band kan krijgen zal die inderdaad gierend strak zitten, maar is dat nou heel leidend?