Ondergoed-topic

De dikste van Modibodi vind ik ook wel een wat gekkig geurtje hebben. Ook na het wassen. Heb dat hier eerder ook gelezen dacht ik. De normale niet.

3 likes

Ik kocht voor de nacht altijd van die 3-pack hipsters bij de hema maar de kwaliteit is echt ruk van de laatste sets die ik heb gekocht… iemand nog tips voor katoenen slips/hipsters?

2 likes

Ik kocht er eerst altijd bij muji (ze hadden voor mij de perfecte nude kleur) maar denk dat ze de stofsamenstelling hebben veranderd. Nu koop ik ze bij Uniqlo.

Wat werkt beter als corrigerend ondergoed, voor de buik/taille. Een broekje met pijpjes, een string of een ‘normale’ onderbroek.
Hebben jullie tips voor merken?

2 likes

Oh goeie tip!! Ga ff daar kijken

2 likes

ik vind de katoenen broekjes van Tezenis echt fijn (de seamless cotton briefs)

1 like

Kent iemand merken waar ze bralettes hebben zoals die van love stories, en ook in grotere maten (cup E/F)? Ik heb er 2 van love stories maar de keuze is daar best beperkt en ik zie online vooral dingen met kleine cupmaten of alleen op kledingmaat en niet met cupmaat

3 likes

Bralettes | SuperBra Misschien zit hier wat bij!

1 like

Heeft iemand tips voor een fijne beugelloze zwarte push-up BH van gladde stof, zodat je zo min mogelijk randjes en frutsels ziet door je shirt heen? Ik heb een vrij gangbare maat (75B/C).

1 like

Mijn bh maat is wat veranderd, en ik heb mezelf proberen opmeten volgens de “a bra that fits” methode, maar daar komt echt iets niet kloppend uit.
Ik heb deze site gebruikt: A Bra That Fits Calculator
Ik vind het lastig om 4, 5 en 6 te meten (= de omtrek van m’n borst zelf in verschillende houdingen). Er staat “loose”, maar hoe los is dat dan??
Ik draag nu een 70C, en die cup staat een beetje open (dus dat lijkt me eerder te groot), en hier komt uit dat ik een 65F of 70E zou hebben :face_with_spiral_eyes:

1 like

Het zou zomaar kunnen kloppen hoor! Als brafitter is mijn ervaring dat de calculator van ABraThatFits een van de twee online calculators is die een maat oplevert die vaak in de richting is van de correcte maat (de andere is van Boob or Bust).

Er is op Insta een account dat veel foto’s heeft van hoe correcte BH-maten er uitzien: @theirishbralady. Dit is een foto van haar account van UKmaat 30E (=EUmaat 65F):

Bij ‘loose’ staat ‘the tape shouldn’t dig in at all’ dus dan kan je 'm gewoon over je huid leggen maar dat hij dus niet in je huid duwt.

5 likes

Oh een kenner!! Wat leuk.
Ik vind het best moeilijk om te vergelijken met een foto, maar dit lijkt wel groter dan wat ik heb. Ik zal die boob or bust ook eens opzoeken.

Zou n het openstaan ook aan het model kunnen liggen? Bovenaan is het wel gevuld, maar naar het midden toe (tussen de 2 cups zeg maar) staat het open.

2 likes

Aanvullende op Silica’s goede advies: is je huidige bh voorgevormd dus met vulling? Want die zijn veelal niet goed passend want die zijn voorgevormd aan de hand van een bepaald soort mal en als jouw borstvorm niet als die vorm is dan “past” het al gauw niet. Plus zit al je borst in de bh? Dus vanuit je oksel even al je borstweefsel in de cups vegen zeg maar.

Openstaan kan ook juist betekenen dat je beha te klein is! Klinkt een beetje tegenstrijdig en ik weet niet of ik het echt kan uitleggen, maar een poging:

Als je beha te klein is, dan duwt het volste stuk van je borst de cup te ver naar voren. Daardoor kan het dat die op een andere plek gaat openstaan omdat de beha als het ware van de borst af geduwd wordt.

Dan kan het ook zo zijn dat de omvang te klein aanvoelt, omdat je borst de cup wegduwt. Dan zit ook vaak het midden van de beha niet op je borst maar een beetje ervanaf.

Ik zou sowieso aanraden om eens in een goede winkel verschillende maten te passen, dan zie je ze ook meteen naast elkaar

5 likes

Iemand ervaring met deze? Ze lijken me dus echt fijn maar jezus wat een prijzen altijd.
(Leakproof) menstruatiestring. Ik draag standaard dit soort strings ipv inlegkruisje.

1 like

Nee wel de gewone seamfree en die vind ik superfijn! Heb ook een classic thong en die is uit de collectie zie ik, en terecht want dat is echt een onding. Had die al een maat groter dan de seamfree gekocht en zit als of te strak met hele harde naden.

1 like

Wat is nou echt een lekker zittende Brazilian?

3 likes

Heel zacht kantoen en heel rekbaar, zit echt zacht op de huid.

1 like

Ja eens met deze, zitten echt heerlijk!