Ondergoed-topic

Mijn ervaring is dat je daar echt geluk moet hebben met de medewerker die je helpt.
Ik heb ook zo’n soort ervaring als die jij hebt, maar bij een andere winkel werd ik wel goed geholpen en werd er wel naar mij geluisterd.

Ze hebben niet zoveel maten, misschien dat ze jouw maat ook niet hebben? Ik heb een grotere cup maar omtrek 70 en dat hebben ze ook niet.

1 like

Ik wilde net zeggen, zoveel voor grote cups hebben ze daar niet.

6 likes

Vind het nog steeds bizar dat veel winkels vanaf cup B beginnen :sob: groetjes van twee doperwtjes

9 likes

En 1 maat in omtrek 100. Maar goed intimissimi is ook echt absoluut niet inclusief qua maten dus verbaasd ben ik niet

1 like

Ooh maar ik heb het ook over winkels als Hunkemöller, Livera, Hema. Intimissimi is daarin echt niet de enige die geen cup A aanbiedt.

Edit: ooh ik zie nu bij Hema inmiddels wel!

1 like

Hema toch altijd al? Ik heb daar iig mijn eerste bh’s gekocht lang geleden en ik ben nooit verder dan A gekomen.

Huh ik weet wel dat Hunkemoller het niet bij elk model standaard aanbiedt maar ze hadden in het verleden wel A want die heb ik daar weleens gekocht

Edit: Net op de website gekeken en ze hebben wel gewoon cupmaat A van omtrek 60-100 en ook 70 en 75AA

2 likes

Ik heb een keer een b-cup gekocht omdat ze er geen a van hadden. Maar klopt sommige modellen wel a.

2 likes

Hoe groter de ontrek, hoe kleiner de kans is dat ze een A in de winkel hebben hangen, helaas. Geld voor alle winkels trouwens

Bij Intimissimi paste ik altijd met mijn toenmalige 65C (droeg liever zustermaat 75A) altijd goed in 75B. Ook heb ik heel lang geleden eens bij HKM op FB geklaagd dat ze zo weinig hadden in kleine maten behalve als het gaat om de mijn eerste bh-lijn.

2 likes

Is dat zo? Ik heb er al een tijd niet meer gekeken. Kan ook dat hun A cup alsnog te groot voor me, er was in ieder geval ets waardoor ik die winkel ben gaan mijden qua ondergoed hahah.

Ik herken het hoor, dat er voor een A geen goed aanbod was. De Acups die er waren, hadden dan allemaal pushup en dat vond ik heel irritant.

1 like

Ja, voor de beugel push up, echt een martelwerktuig.

Ik had het over wel ruim 20 jaar geleden realiseer ik me nu :sweat_smile:
En de kwaliteit was niet goed, dus dat alleen is al reden genoeg om te mijden.

3 likes

Heeft iemand hier ervaring met BHs laten innemen in de band door een coupeuse? Of zelf de band innemen? Pakt dat goed uit?

Ik heb het probleem dat het bh merk die voorheen zo goed zat en aan mijn eisen voldeed, Chantelle, volgens mij aan maatinflatie doet. Voorheen zat 70 goed maar nu heb ik 65 nodig, en ik ben alles behalve petite, heb alleen een smalle ribbenkast. Alleen die omvangmaat is amper te krijgen met de letter die ik erbij nodig heb (H of I). Ik vraag me af hoe echt petite vrouwen dit doen.

Anyway, als ik 70 neem en dan op een strakker haakje, is de bh natuurlijk relatief snel te ruim en dat vind ik zo zonde. Dus misschien moet ik er dan maar aan gaan sleutelen, zat ik te denken?

1 like

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een vriendin van me (60/65, cup H) deed dit regelmatig.

4 likes

& @Beutyschooldropout dankjewel voor de ervaringen. Ga ik eentje in de buurt zoeken die dit kan!

En goeie tip van Vinted, ik zie nu dat er wel wat op staat. Blijft alsnog een gok natuurlijk, maar de prijzen vallen daar mee voor new with tags bh’s.

Ik heb zelf ook een smalle omvang/grote cup en draag altijd bh’s van panache. Mogelijk is dat ook wat voor jou? Ga altijd naar superbra volgens mij hebben ze daar wel meer merken met smalle omvang en grote cup

1 like

Panache is een heel fijn merk met inderdaad mijn maat, voor kanten bh’s (hele mooie!). Heb daar 2 van die ik vaak draag. Maar ik ben juist op zoek naar soft cup voorgevormde, voor onder gladde tops, voor een iets beter decolleté en meer tepel coverage. De modellen van Chantelle vind ik perfect voor wat ik zoek. Bij superbra hebben ze in mijn maat qua vorgevormde cups alleen maar van die harde kokosnootschalen, wat ik een te heftig effect vind geven en niet lekker vind zitten. Verder wel een topwinkel voor mooie kanten bh’s ja, echt pareltjes daar

1 like