Ondergoed-topic

Dat heb ik ook snel inderdaad! Heb de bandjes zelf wel eens ingekort. Maar ik let nu vooral op of dat verstel stukje niet te kort is.

1 like

Als je omtrek 75 is zal het me niks verbazen zoals @Keroppi zegt dat je eigenlijk beter in een 65 past. Ik droeg eerst 75A en steeds maar omhoog met die band, toen 70B nog steeds gedonder daarmee, en met 65C zat het eindelijk pas goed en kon echt wel mijn hand splijtend tussen mijn borsten steken met die maand met ver uit elkaar. Inmiddels allang helaas niet meer die maat maar volgens omtrek in cm zou ik 85A of 80B moeten dragen en ik zit juist eerder comfortabel in een 70E of 75D te zijn en als je mij ziet denk je echt niet dat ik maatje Pamela Anderson ben - integendeel juist!

3 likes

Ik snap niet wat je hier zegt :nerd_face:

4 likes

Dat mijn borsten (in die maat destijds) zo ver uit elkaar stonden met dat ik mijn hand met alle vingers uitgestrekt er nog tussen kon steken. Is het zo wat meer duidelijk? :slight_smile:

2 likes

Zou je omvang strakker kunnen? Je houdt 80% van het gewicht van je borsten vast met die band, en je bandjes zijn eigenlijk alleen om het omhoog te houden. Als je merkt dat je je bandjes heel strak moet aantrekken om alles op z’n plek te houden zit er vaak teveel beweging op de onderband.

Andere optie: je hebt smalle schouders waardoor bandjes makkelijk van je schouders vallen. Er zijn bh’s die met hun bandjes meer naar binnen lopen zodat je daar minder last van hebt (kan me herinneren dat prima donna dat bijv heeft, maar zou je even moeten vragen in een speciaalzaak).

2 likes

Ik heb 65E en ben wel klein dus bandjes van spaghettibandjes zakken ook wel af.
Bij mij zit de Panache Ana Plunge beha heel goed en die zakt ook nooit af.

2 likes

Thanks voor je antwoord!

Nee, 65 is echt te smal voor mij, dat doet gewoon pijn. Ik ben niet dun of petit. En ik denk dat “omhoog te houden” het probleem is. Ze zitten gewoon heel hoog op m’n lijf, heb nul hang, als ik m’n bh uitdoe zitten ze nog op dezelfde plek zeg maar, dus ik kan ook niet lager want mn tieten kunnen niet lager, ze zijn niet lang zeg maar compact :joy: god wat awkward om je borsten te omschrijven maar ja laten we het op compact houden. m’n bhband is ook gewoon recht als ik de bandjes op z’n kort doe, alleen is dat dus in het begin goed tot ie toch wat uitrekt en dan heb ik dus constant vallende bandjes.

Smalle schouders wel redelijk, maar niet zo heftig dat alles eraf valt haha, het is meer dat het decolleté van shirts en hempjes dus altijd te laag zit voor mij, mn bh komt er nog boven uit dan of mn borsten als ik geen bh aandoe. Misschien heb ik een bizar kort bovenlijf? Maar dat lijkt me ook heel raar want ik ben wel lang.

@macchiato thanks!

1 like

Klinkt alsof je borsten gewoon hoog zitten, ik heb precies het tegenovergestelde. Hoewel ze op het oog niet raar laag lijken te zitten bij mij, moet ik mijn bandjes juist altijd op zijn langst doen. En ik heb net zo weinig borst als jij vermoed ik. Misschien hebben wij gewoon niet helemaal de standaard afmetingen?

2 likes

Ja irritant hè!! Ik heb inmiddels door dikker te zijn wel redelijke tieten maar alsnog leef ik niet mijn gehoopte dubbel d droom

3 likes

Ik heb door ziekte een andere cupmaat/omtrek gekregen en nu moet ik echt aan nieuwe bh’s maarrr
Ik heb heel veel huidschade, soms ook open plekken en ik wil gewoon dat niemand aan doen dat ik dan moet gaan staan passen ergens
Heeft iemand een goed idee hierover?
(Waar het nu op neerkomt is dat ik dan op de gok wat koop en dat belandt dan uiteindelijk in de bak, echt superzonde)

Hoe bedoel je?
Of bedoel je eventueel passen met een los topje eronder omdat je bang bent de bh op je huid te dragen en dan terug te hangen?

1 like

Ja ik vind het vervelend om het bloot te passen momenteel want ik wil geen vlekken maken en met iets eronder weet ik niet of het goed zit

2 likes

En van dat doorzichtige spul op je lijf doen wat ze ook bij tatoeages gebruiken? Ik weet niet of dat lukt hoor met de wonden op je huid en anders misschien heel dun verband even kort met passen alleen?

Oh dat is wel slim, dan hou je toch de goede vorm zeg maar
Daar was ik zelf niet opgekomen, dankjewel!

3 likes

Misschien comfortabel thuis opmeten met de A Bra That Fits rekenmachine en dan op iets als Zalando bh’s bestellen in die maat? Zelf heb ik allang schijt met dat ik eruit zie zoals ik eruit zie met alle “imperfecties” maar er zitten hier wat professionele bra fitters op het forum en dat die misschien virtueel kunnen/willen helpen ook?

Nou het stomme is dat het ook model-afhankelijk lijkt te zijn, want op zich heb ik wel helder welke maat ik inmiddels zou moeten hebben maar dan drukt het ene model alles plat en het andere maakt puntig nou ja dat soort dingen dus als ik eenmaal een fatsoenlijke heb gevonden zou ik het liefst een stapel van dezelfde halen zeg maar

5 likes

Oh dan ligt het geheim misschien bij die extra kilo’s, maar hoewel ik dolgraag op die plek meer volume zou willen hoeft dat op andere plekken dan weer niet. Dus dan maar plat blijven voor mij :smiling_face_with_tear:

4 likes

@Zemraluani vroeger had ik hetzelfde probleem. Ik had altijd bh’s van Victoria’s secret met een voorsluiting. Dan kunnen de bandjes niet afzakken. Andere racerback modelletjes of gekruiste bandjes werken ook.

2 likes

Is niet stom want borsten komen niet alleen in verschillende maten maar ook vormen en daarop zijn die verschillende modellen dus ook voor want wat voor jou werkt kan voor mij weer niet werken en vice versa. Weet je nog welke bh’s je hebt geprobeerd?

1 like

Ja vooral de goedkopere variant omdat het dus vaak op wegdoen uitkwam 🫣
Maar met een plakfolie/gaasje/luxe pleister durf ik wel naar een zaak en dan kan ik inderdaad wat verschillende modellen proberen

Dank voor de aanmoediging :hugs:

7 likes