Ondergoed-topic

Niet helemaal ondergoed, maar ik denk toch het juiste topic hiervoor. Ik ben op zoek naar een ondershirt voor onder een blouse, zodat ik daarin minder zweet. Ik heb het eigenlijk altijd koud en zweet niet heel veel, maar bij sommige stoffen ga je alsnog snel stinken. Een shirtje van zeeman werkt prima, maar dan zie je altijd de kraag/hals.

Heeft iemand aanraders voor shirtjes met (korte) mouwen/diepe hals?

Ik zou wolzijde proberen! Misschien dat Dilling een model heeft wat je zoekt.

4 likes

Dankjewel! Niet precies wat ik zoek voor onder een blouse, maar ik zie wel andere fijne basics die ik kan gebruiken. Ik kende dit merk alleen voor babykleding, maar moet nu zelf een compleet nieuwe garderobe, dus sowieso een goede tip

1 like

Deze! Is de wijdste hals die ik heb kunnen vinden. Mouwen hadden wat bij betreft korter mogen zijn. Stof gewoon katoen. Ik draag ze onder truien met een wijde hals en dit is het enige shirt dat ik heb kunnen vinden dat dan niet te zien is.

https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-350169452.aspx

3 likes

Ja dit is precies wat ik zoek, dankjewel! Ik ga het proberen :smiley:

3 likes

Uniqlo heattech!!! blijft lang mooi en zit super lekker. ook wel in modellen die jij zoekt

3 likes

Thanks, ken deze winkel alleen van naam, maar las hem al een paar keer ook in andere topics, dus ga hier ook eens kijken.

1 like

Ik wil een corrigerende string kopen. Heeft iemand tips voor fijn merk? Ik zie nu eentje met korting bij Triumph.

Ik heb bij Tezenis verkeerd besteld (de maat is niet goed) en ben te laat met terugsturen door vakantie. Wil iemand (een deel) van het ondergoed overnemen voor een gereduceerde prijs? Nu liggen ze hier niets te doen en dat vind ik zonde. Ik heb ze niet gedragen, ook niet gepast want kan direct al zien dat het niks is. Allemaal maat M.

Het gaat om deze 5 items:

Deze hierboven heb ik 1x in het blauw en 1x in een paars-roze kleur (die nu niet op de website staat)

Aangezien ik een paar jaar geleden bij een speciaalzaak ben geweest waar ik niet met respect werd geholpen en mijn laatste sportbeha, die ik ook normaal droeg, aan vervanging toe is, het volgende:

Ik heb een behoorlijke bochel, uitstekende schouder en ribben en hierdoor zijn mijn borsten scheef/ongelijk. Daarnaast heb ik een zeer kleine cupmaat (75A) en ben ik sowieso erg smal gebouwd. Door die lichamelijke afwijking (grotere omvang) is het heel lastig om een goede beha te vinden. Daarbij komt dat mijn operatielittekens zich precies bevinden op de plek waar bij normale beha’s de bandjes zitten en dan krijg je gauw snijtoestanden. Om die reden draag ik meestal geen beha, maar in sommige situaties is het maatschappelijk gezien wel noodzakelijk, en soms wil ik me gewoon vrouwelijk voelen. Als andere vrouwen wel goed passende beha’s mogen dragen, waarom ik dan niet?

Ik zoek dus nieuwe sportbeha’s (zwart of grijs, in ieder geval niet wit of huidskleur)/ bralettes en bovendien zonder tierlantijntjes (dus geen strikjes of Marlies Dekkers 2010s achtige toestanden).

Maar ik kan dus weinig vinden. Hebben jullie nog tips? Aan vriendinnen kan ik dit niet echt vragen, want ik ben bang opnieuw lullige opmerkingen te moeten incasseren, zoals eerder het geval was.

Laatst had ik het volgende gekocht om te proberen:

Maar dan krijg ik dat er een soort ‘kipfilet-effect’ ontstaat net boven mijn oksel, bij mijn borst (aan de kant waar ik een normaal postuur heb). Wat doe ik hier fout? (Ik had al een grotere maat genomen dan normaal.)

(Mijn eerdere sportbeha’s waren wel iets complexer qua ontwerpen en hadden deels gekruiste banden n een rechte band die was breed en sneed niet zo erg.)

1 like

Het is geen sportbeha qua ondersteuning, maar ik vind de beha’s van bamboobasics hele fijne bh’s: https://bamboobasics.com. Ik draag ze dagelijks en ze geven geen irritatie.

Wat vervelend van die slechte ervaring bij die winkel en naar dat je vriendinnen lullig reageerden… Kan ook juist met een kleine cupmaat lastig zijn om iets te vinden waar je je goed in voelt en fijn zit!

Sportbh’s kan ik geen tip over geven, maar deze bralette misschien van de Zeeman?

De bandjes kun je dacht ik kruizen door een haakje. Maar heeft dus wel kant.

1 like

Ik vind qua zachte dingen Sloggi heel fijn, die hebben veel verschillende bh’s! Ik gebruik m’n sportbh daarvan alleen voor Pilates, maar heb juist een grote cup dus niet te vergelijken. Maar hij is zo heerlijk zacht :relaxed:

4 likes

Wat onwijs naar! Zeker als je deze personen je vriendinnen noemt.

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1292058001.html werkt zoiets voor je? Dan zitten de bandjes niet volledig op de ‘normale bandjes plek’.

2 likes

@Alicent Deze is super zacht en zal nergens snijden. Heb hier ook andere kleuren van.

https://www.zalando.nl/chantelle-softstretch-mit-soft-cups-bustier-nude-ch981a06r-j11.html?ssku=CH981A06R-J1100ML000&lang=nl&otid=default&wmc=SEM310_NB_GO._1466588762_701171515_35858411039.&opc=2211&mpp=google|v1||pla-18283950120||9064564||g|m||160850793531||pla|CH981A06R-J1100ML000|18283950120|1|&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=701171515&gbraid=0AAAAADM17miZdy-xKzI-QYC0DUIr8jwXg&gclid=EAIaIQobChMI4fyXhrqWjwMVVpSDBx3lZQnZEAQYASABEgKGavD_BwE

3 likes

Ik ben vandaag voor een tweede keer bij superbra geweest. Doel was dit keer een bikini met high waste broekje en dat is gelukt. Blij mee, want mijn huidige is nog met twee touwtjes die je knoopt (zit dus continue irritant als je op een stoel zit) en is al erg versleten.

Daarnaast ook een nieuwe niet voorgevormde bh. Dacht dat ik dit nooit wat vond maar vorige keer 1 niet voorgevormde meegenomen en zit erg fijn! En als laatste van de favoriet van Cosabella nog een blauwe variant mee. Ze vertelde dat deze niet meer geëxporteerd worden door de leverancier door alles wat er in de US gebeurd, dus ik had geluk dat er nog eentje op mijn maat was.

11 likes

Ik heb toevallig ook net die bikini gekocht! Heel blij mee!!

3 likes

Wat leuk! Ik vond hem op de hanger mwah maar aan echt heel leuk, terwijl andere opties op de hanger leuker stonden dan bij mij :smile: grappig hoe anders het kan vallen.

3 likes

Wat naar dat je zo’n ervaring hebt gehad in de winkel en kan verwachten van vrouwen die je je vriendinnen zou moeten noemen :frowning: maar van welk merk was je “oude” sport bh? Misschien dat je die weer opnieuw zou kunnen kopen? Ik vind deze bh’s van de HEMA fijn. Ook toen ik jouw zustermaat 65C droeg maar een 75A als voorkeursmaat had en nog steeds nu ik meer tiet heb gekregen door de pil.

2 likes

Ik moet echt al sinds ik in groep 8 of zo te horen krijgen dat ik niet ‘meisjesachtig’ genoeg ben of later ‘vrouwelijk’ (wat dat uberhaupt mag inhouden is mij een raadsel). En dan waren het altijd opmerkingen die betrekking hadden op mijn (afwijkende) lichaam, kledingkeuze of interesses. In de brugklas waren er meisjes die de ‘tomboys’ (wat ik ook een verschrikkelijke term vind) flink onder handen wilden nemen. En gek genoeg kan ik er als dertiger slechter tegen dan als tiener, misschien gewoon omdat ik het erg kinderachtig vind als mensen eind twintig of dertig nog steeds zo doen?

Of misschien is de maat na 25 jaar wel gewoon vol? Maar goed, die vrouwen zijn ook gewoon onzeker en ongelukkig met zichzelf (denk ik) en dan ben ik als maatschappelijk gezien geen conventionele schoonheid een makkelijk target.

Bedankt allemaal voor jullie suggesties, ik ga gewoon wat dingen bestellen. Volgens mij doen ze toch wel minder moeilijk over het retourneren van beha’s dan van onderbroeken bij webshops.

@Nina Die website heeft echt enkele opties die ideaal zijn, vooral ook met een lagere band op de rug en ook nog goed betaalbaar. Thanks!

@Rowrow Ik ben nog even een Zeeman-winkel in geweest omdat online vaak mijn maten er niet zijn. Helaas was dat in een fysieke winkel ook het geval.

@Itsireneforyou Vind jij Sloggi-beha’s normaal vallen? (Ik heb wel eens onderbroeken bij ze besteld en die vielen heel groot uit.)

@Meow Volgens mij heb ik die vandaag in de winkel gezien. Alleen met behoorlijke ongelijke, kleine borsten ben ik bang dat het een raar theezakjesfestijn wordt. Ik ga eerst die van die bamboewinkel proberen. :grinning:

@Nox Soms wil dat wel werken. Ik heb vroeger een nieuwe sportbeha enkele dagen laten uitrekken door een stoelleuning hem aan te trekken. Daarna paste hij wel goed genoeg. (Soms moet je creatief zijn om iets ‘passend’ te maken. :upside_down_face:)

5 likes