Ik moet echt al sinds ik in groep 8 of zo te horen krijgen dat ik niet ‘meisjesachtig’ genoeg ben of later ‘vrouwelijk’ (wat dat uberhaupt mag inhouden is mij een raadsel). En dan waren het altijd opmerkingen die betrekking hadden op mijn (afwijkende) lichaam, kledingkeuze of interesses. In de brugklas waren er meisjes die de ‘tomboys’ (wat ik ook een verschrikkelijke term vind) flink onder handen wilden nemen. En gek genoeg kan ik er als dertiger slechter tegen dan als tiener, misschien gewoon omdat ik het erg kinderachtig vind als mensen eind twintig of dertig nog steeds zo doen?
Of misschien is de maat na 25 jaar wel gewoon vol? Maar goed, die vrouwen zijn ook gewoon onzeker en ongelukkig met zichzelf (denk ik) en dan ben ik als maatschappelijk gezien geen conventionele schoonheid een makkelijk target.
Bedankt allemaal voor jullie suggesties, ik ga gewoon wat dingen bestellen. Volgens mij doen ze toch wel minder moeilijk over het retourneren van beha’s dan van onderbroeken bij webshops.
@Nina Die website heeft echt enkele opties die ideaal zijn, vooral ook met een lagere band op de rug en ook nog goed betaalbaar. Thanks!
@Rowrow Ik ben nog even een Zeeman-winkel in geweest omdat online vaak mijn maten er niet zijn. Helaas was dat in een fysieke winkel ook het geval.
@Itsireneforyou Vind jij Sloggi-beha’s normaal vallen? (Ik heb wel eens onderbroeken bij ze besteld en die vielen heel groot uit.)
@Meow Volgens mij heb ik die vandaag in de winkel gezien. Alleen met behoorlijke ongelijke, kleine borsten ben ik bang dat het een raar theezakjesfestijn wordt. Ik ga eerst die van die bamboewinkel proberen. 
@Nox Soms wil dat wel werken. Ik heb vroeger een nieuwe sportbeha enkele dagen laten uitrekken door een stoelleuning hem aan te trekken. Daarna paste hij wel goed genoeg. (Soms moet je creatief zijn om iets ‘passend’ te maken.
)