Ik heb laatst nog 2 nieuwe bh’s gekocht want al mijn oude zaten prut, maar deze zitten ook rot haha. Heb het helemaal op laten meten maar heb t idee dat ik net tussen twee maten zit ofz. Word er een beetje moe van. Ben ook nog steeds op zoek naar een fijne bh voor thuis (los vind ik niet fijn), maar dat schiet ook niet echt op.
Ik had er toch zo graag wat maten afgewild ![]()
Een goede lingeriezaak vind ik ook altijd een cadeautje aan mezelf: even een moment om even echt bewust lief voor mijn lijf te zijn. Net als een schoen: je wilt dat-ie goed zit. Grotere ketens komen toch vaak teveel aan met wat niet past helaas.
@Bird heb je jezelf opgemeten ergens van te voren of in een winkel? Ik vind een beugelloze van de HEMA fijn voor luie momenten. Heb ik volgens mij al een aantal keer hier al gepost maar hier is nog een linkje alsnog: niet voorgevormde top zonder beugel naadloos beige - HEMA
Voor de meer kenners van bh modellen zoals @Silica en @crazyplantlady weten jullie een waardige vervanger van Panache’s model Jasmine? Dat is zo’n fijn ding maar uit assortiment en lijkt echt alsof merken zo erg vergeten dat full on top ook een waardige shape is.
Heb je wel eens een niet-voorgevormde van Ewa Michalak geprobeerd? Bijv. een BM of een voorsluitingmodel?
Ik heb met BH’s vrijwel altijd het issue dat de plek tussen de borsten waar de beugel stopt heel hard drukt en pijn doet. Zelfs met goed aangemeten BH’s, heb er toen wel 15/20 gepast denk en ik had het bij allemaal. Moet er echt zo’n herbruikbare microvezel wattenschijf oid onder stoppen, anders kan ik ze niet eens aan… En heb nog nooit een fijnzittende beugelloze BH gevonden/gepast ![]()
Was je ze (handmatig) voor het dragen? Als ik dat niet doe zijn sommige bh’s ook heel strak en pijnlijk daar.
@Silica thanks voor de tip en ja, maar vond ik helaas niet lekker zitten weet ik nog. De opvolger Nina van Panache net zo. Weet nog dat ik jaren terug ook via eBay een uit de handel genomen bh van Victoria’s Secret (ja, I know) ook zo nog kon krijgen. Misschien dit ook met deze van Panache moet gaan doen maar dan via kanalen zoals Vinted.
Is al voor er ooit gewassen moet worden vanaf de eerste keer aanpassen
Ik vind het juist een nachtmerrie en dan kom ik nooit bij de ‘grotere ketens’. Altijd willen proberen om mij toch een voorgevormde bh te laten passen ook al geef ik aan dat het niet werkt bij mijn vorm. En als ik dan uit een raar soort beleefheid toch maar pas verbaasd zijn dat ik gelijk heb. En dan is er meestal nauwelijks nog keuze over. (Bij Superbra heb ik keer bijna huilend in het hokje gestaan. Er werden een paar bh’s naar binnen gehangen en dat was het dan. Er werd niet meegekeken om mee gedacht, dit was het aanbod in mijn maat en meer opties had ik niet.)
Oh vreselijk ik heb ook wel eens jankend in het pashokje gestaan. Maar als je niet voorgevormd draagt heb je dan geen last dat je je tepels er doorheen ziet? Ja iedereen heeft tepels en dat maakt ook niet uit maar daar ben ik dus altijd bang voor. Jaren geleden had ik een niet voorgevormde bikinitop en hoevaak ik wel niet “je ziet je tepels” van mn vriendin heb moeten aanhoren.
Nee echt nog nooit ‘last’ van gehad.
Heb je die van sugarcandy al geprobeerd? Is beuggelloos maar wel een goede lift volgens mij.
Nee nog nooit maar hier in de buurt zijn er sowieso geen winkels waar ik terecht kan. Moet maar weer eens afspraak maken bij Superbra denk ik maar dat is 1,5 uur reizen dus handig is anders.
@Swelgje wat raar, ik heb daar dus precies de tegenovergestelde ervaring. Ik had nog nooit zoveel opties om daadwerkelijk te passen en er werd meer in het hokje meegekeken dan me lief was (gekscherend, maar de medewerker dacht echt goed mee). Ik was in Utrecht toen
Ja ik was ook echt teleurgesteld omdat iedereen zo enthousiast was. Ze hadden ook niet veel aanbod voor mijn vorm borsten. Veel voorgevormd en ook daar de verbazing dat mij dat niet past. Dan ben ik ook wel gevoelig geworden want ik kan er ook weinig aan doen dat ze zo gevormd zijn.
Heb nu van primadonna paar modellen die goed zitten en die ik het liefst online bestel om te passen.
Dan heb je geen nieuwe bikini nodig maar een andere vriendin. Wat een rare opmerking zeg.
Wat jammer! Wel fijn dat je bij Primadonna wat hebt kunnen vinden. Die pas ik ook eens in de zoveel tijd weer eens maar daar val ik precies tussen maten in
. Waarom is dit ook zo moeiiilijk met die borsten ![]()
Mocht je richting het noorden wonen; ik vind Famke C in Leeuwarden net zo fijn als Superbra. Zelfde concept.
Ik vind in Arnhem de LingerieBoetiek ook fijn! Ik was best wel onzeker omdat ik ooit was afgevallen en daardoor best wat volume was verloren. De verkoopster zat mijn borsten en hoe mijn decolleté eruit zag in een bh zo up te hypen dat ik bijna moest huilen, was zo fijn om eens positief naar mijn borsten te kijken. Heb altijd al een grotere cupmaat gehad en dat voelt tegenwoordig een stuk minder afwijkend maar was toen ik jonger was echt niet leuk.
Ooh dat vind ik heel verdrietig om te lezen en niet hoe het daar zou moeten gaan
inmiddels weet ik wat ik wel fijn vind en mijn maat ken en dan kunnen zij wel even checken of dat klopt en dat ik daarna lekker zelf aan de slag mag en kan gaan. Toch als je heel nieuw binnenkomt hiermee is dat juist zo belangrijk dat er meegekeken wordt met je.
Nee ben gewoon in de Superbra geweest! Maar denk dat het tijd is om te accepteren dat voorgevormd gewoon niet (meer) bij mijn lichaam past. Maar voorlopig kan ik dat nog niet want ik vind het gewoon niet mooi als je mijn tepels ziet.
Die pasbh zat bv echt heerlijk maarja daar zit natuurlijk geen vorm in
Je hebt tepel covers die je kan kopen? Koop je de pas bh (Panache Envy) icm die plakkers. Heb je een heerlijke bh en tepelbedekking!
Hier heb ik goede ervaringen. Heel fijne eigenaresse die inderdaad positief is, je op je gemak stelt en gelijk twee perfecte bh’s voor me had. Ook ik heb een grote cupmaat en vooral na zwangerschap en borstvoeding niet altijd blij meer met mijn grote borsten, maar ik ging er ook helemaal happy weg. Ik ben ook weleens bij superbra geweest, ook wel goede ervaring trouwens, maar Arnhem is voor mij om de hoek en dat vind ik echt heel fijn.