Ondergoed-topic

Miss Mary heeft ook veel BH’s met goede ondersteuning en zijsteun. Ik vind o.a. deze twee (tshirt)beha’s fijn zitten:

Iedere keer zie ik die Bomique reclame voorbij komen. En ik ben wel op zoek naar een goede oplossing om onder bepaalde tops/jurkjes te dragen. Bijvoorbeeld onder haltertops. Strapless bh zie je soms ook zitten en zit niet vaak lekker.

Heeft iemand ze al geprobeerd? Anders tips zijn ook welkom.

Ik ben ook benieuwd!

1 like

Niet geprobeerd maar zag wel een vrouw lopen met van die dingen en het waren echt duidelijke schijven. Ik vond het niet mooi en vraag me af of die van Bomique meer onzichtbaar zijn?

1 like

Ik heb ze en ze blijven goed en bij de meeste tops onzichtbaar zitten! Ik heb 1 witte top waar je het kleurverschil een beetje ziet als je goed kijkt. De randen van deze zijn wel echt heel dun waardoor je ze qua vorm (bij mij iig) niet ziet zitten. Ik heb wel eens andere tepelplakkers gehad maar die waren heel dik en dat zag je direct. Het enige minpunt is dat ze met heel warm weer wel wat zweterig aanvoelen…

4 likes

Dan ga ik ze bestellen en goed om te weten dat ze blijven zitten

2 likes

Wat vinden jullie van Truimph? Heb net een hele degelijke bh van dat merk besteld want was toch flink afgeprijsd. Maar een bh bestellen is nogal een dom idee van mij lol .

Prima, ik draag bijna altijd minimizers van triumph! In de modellen die ik heb valt het gewoon op maat.

2 likes

Best goed. Ik draag sport bhs van ze.

2 likes

@fleurdemay hoe vallen ze qua maat? Je eigen maat bestellen of dus groter?

Ik heb gewoon mijn eigen maat besteld

Ik vind de beugels echt veel te hard zelf van de modellen die ik heb geprobeerd eens maar iedereen is anders. Kan goed een shape mismatch zijn geweest en daardoor onprettig. Wel in mijn gewone A Bra That Fits maat gepast en niet volgens de maattabel-maat.

Voor hoe een bh valt zoek ik trouwens veelal op Bratabase met een model wat voor mij werkt en zo met related models andere bh’s zou kunnen vinden die goed voor mij zouden kunnen werken.

4 likes

Ik zou zeggen groter… mijn eigen maat vind ik echt te strak.

Die bh is dus echt verschrikkelijk hahaha. Ik dacht echt toen ik de doos opende, is dit een grap? :joy: het is dat ie was afgeprijsd naar 16.50.

Het gaat om deze:

In het zwart was hij laatst maar 16.50. Geen idee waarom nu weer deze prijs? Er staat voorgevormd. Dat is hij dus NIET. En het materiaal is van een soort zwemstof, ik kan er zo het zwembad mee in duiken. De beugel voel je ook heel erg zitten. Wat een onding, maar voor 16.50 euri ben ik te lui om het retour te doen. Alleen het is zo niet wat er staat beschreven.

Ik heb laatst maar deze besteld bij hunkemoller dat model heb ik wel vaker gehad en vond ik wel oke. En dan laten bezorgen in de winkel (die maar 600 meter verderop is) zodat ik iig een stok achter de deur heb om een lingeriezaak in te gaan. En ja die vind ik ook niet echt geweldig maar het kan er mee door.

Vind je het vervelend om naar een winkel te gaan om te passen? Ik bestel ook alleen maar online beha’s als ik het model al ken, verschilt zo per beha en borsten wat goed zit.

3 likes

Ja ik vind het echt niet leuk om naar een lingeriezaak te gaan. Ik kan er ook nooit rustig rondkijken. En als ik dan toevallig mn maat vind is er weer 95% kans dat ie niet past of niet fijn zit. Ik vind het altijd zo’n gezeik. Ik begrijp dat die medewerkers willen helpen maar heb dan het gevoel dat ze in mn nek staan te hijgen en dan komen ze nog aan met 5 andere modellen etc.

3 likes

Maar echt, boek een bra-fitting bij een goede zaak, zoals Super Bra. Online kun je goed zien wat ze hebben, en die medewerkers kunnen heel goed helpen bij een goed passende bh vinden. Want bij het ene merk moet je deze maat hebben en bij het andere net een afwijkende. Ik heb zelfs dat binnen 1 merk en 1 maat het ene model geweldig zit en het andere model niet. Zij kennen hun collectie, en als jij goed kunt aangeven wat je zoekt, dan is het de investering in tijd en geld zo waard.

5 likes

Het idee van naar een lingeriezaak gaan om een goede bh te vinden is ook wel om dan daadwerkelijk geholpen te worden haha. Anders kun je idd net zo goed naar een hunkemoller gaan.

Als ex lingerieverkoper: je kunt gewoon heel duidelijk aangeven wat je zoekt he. Dus: ‘hoi ik zoek een zwarte bh, het liefst voorgevormd/glad want wil ‘m onder strakke kleding aan, max dit budget: wat zou je me dan aanraden?’ Dan gaan ze je maat opmeten of inschatten, brengen ze je wat opties et voila! In het vervolg kun je dan ook makkelijker weer dezelfde kopen

3 likes

Sinds wanneer valt de hunkemoller niet meer onder een lingeriezaak? Of zijn livera etc. etc Dat dan ook niet? Ze hebben mij wel ooit goed advies gegeven hoor in verschillende zaken en ik weet ook dat het mijn probleem is dat ik niet geholpen wil worden. Ik vind het zo irritant. Dat ligt echt niet aan de medewerkers maar aan mezelf. Waarom kan ik niet eens goed uitleggen, ik vind het vreselijk, wat een gezeik.

2 likes

Oh ja ik vind dat die ketens niet echt goede bh’s verkopen :grin: + ze worden ook veel minder goed opgeleid in advies geven (in mijn ervaring). Waarbij Livera denk ik wel iets beter is dan hunkemoller. Het werkt prima als je makkelijke borsten/maat hebt, of je past toevallig goed in de modellen die zij maken, maar voor de meeste mensen is een lingeriespeciaalzaak echt een toegevoegde waarde omdat zo’n medewerker de pasvormen van verschillende merken kent en daardoor beter advies kan geven. Ik weet dat sommige merken mij altijd goed zitten en anderen nooit bijv

4 likes