Ontharingstopic

Ja 1 keer snel eroverheen is voldoende! Dus rats rats rats en dan nog even de grote tenen en klaar

Mag ik vragen welke jij hebt? Zie door al het aanbod het bos niet meer, en een paar keer rats rats klinkt goed :grin:

Ik heb mijn oksels 1 maand geleden laten laseren en ben al zooo blij met het resultaat na 1x! Ik groeit nu al vrijwel niets meer (had ook erg stug en donker haar daar). Ben nu echt aan het denken om veel meer plaatsen te laten doen.

3 likes

Deze: SatinPerfect Epileerapparaat HP6574/01 | Philips
Had m op marktplaats gekocht van iemand die m een keer had gebruikt maar er niet tegen kon.
Sommige vinden dat misschien vies maar ik vond die dingen nieuw zo duur en ben niet zo snel ergens vies van. Dus kan een tip zijn

3 likes

Hoe lang moeten stoppeltjes het beste zijn voor epileren? En heb je nadien rode uitslag/bultjes of niet?

1 like

Dankje voor de uitleg! Ik vind jou altijd zoā€™n behulpzame forummer

6 likes

Eentje maar? Volgens mij gaat het er regelmatig over. Heb je al gezocht op Philips lumea?

1 like

Ik zou contact opnemen met de salon. Kunnen ze het noteren in je dossier en beoordelen.

1 like

Ik heb nu ook onderzoek gedaan naar IPL voor thuis en na lang onderzoek naar budget apparaten ben ik toch voor de Philips lumea gegaan (tweedehands). De goedkopere apparaten hadden best goede reviews op de site van de aanbieder of Amazon maar heel slechte reviews op trustpilot, of af en toe zoā€™n slechte review (bijv brandblaren!) dat ik het niet aandurfde.

Ik heb zelf de Braun IPL, ben daar eigenlijk ook super tevreden over maar ik ben ook erg lui. Ik heb het voor het laatst denk ik 2 jaar geleden gebruikt, en op mijn been heb ik nog steeds op bepaalde plekken geen haargroei. Ik zou er echt weer mee moeten beginnen want hoe chill is dat, maar ik vind het ook echt heel pijnlijk (vooral oksels en bikinilijn). Is dat met de Lumea niet zo? Heb overigens de ideale omstandigheden dus daarom werkt het denk ik erg goed, licht met erg donkere haren.

1 like

Heb je verschillende standen op de Braun? Ik heb zelf een Philips met 5 standen en bij mijn oksels en bikinilijn gebruik ik een lagere stand zodat het geen pijn doet. Het effect is dan wel wat minder & ik moet dus vaker laseren maar dat heb ik liever dan pijn.

1 like

Heeft iemand de tip voor definitief ontharen regio Zeist/Driebergen?

Ik ben denk ik 3/4 maanden geleden begonnen met mijn benen epileren en toch moet ik het nog steeds om de 1,5/2 weken blijven doen. Het teruggroeien van de haartjes gaat zo snel. Nu ik erover nadenk epileer ik ook wel 2x per week mijn wenkbrauwen en ook met scheren van mijn bikinilijn, oksels en voorheen benen doe ik wel 3x in de week.
Wordt het nog beter? Blijven de haartjes uiteindelijk echt langer weg en moet ik nog even geduld hebben? Of heb ik gewoon mega snelle haargroei

Ik heb vrij snelle haargroei, ik epileerde wel een keer per week maar dat waren niet veel haartjes omdat haren in verschillende fases groeien. Het wordt niet minder, want toen ik stopte waren mijn benen net zo harig als voorheen. Het lijkt minder vanwege die fases.

Ik ben aan het kijken voor laserontharing en wou bijna naar zoā€™n keten gaan maar las dan dat het moet uitgevoerd worden door een dokter of dat er tenminste 1 aanwezig moet zijn en dat dat vaak niet zo is. Dus ik ga denk ik maar kijken op doctolib (Frans platform) welke dokters in de buurt laserontharing doen. Ben wel bang dat ik dan veel meer geld ga kwijt zijn

1 like

In NL hoeft het niet per se een arts te zijn, het kan ook bij een huidtherapeut of iemand anders. Ik weet niet zeker of er regels voor zijn, volgens mij moet je een certificaat hebbenā€¦ Mijn laserpersoon studeert nog geneeskunde, dus is er niet specifiek voor opgeleid. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat in Frankrijk de regels anders zijn.

1 like

Goeie, ja je hebt inderdaad wel lichtere standen maar heb dan weer niet het gevoel dat het iets doet maar de pijn is ook killing haha. Ja iets vaker dan doen helpt dat wel bij jou dus? Ik ga deze winter weer beginnen en volhouden zodat ik in de zomer wat luier kan zijn.

1 like

Ja ik volgens het schema zou ik volgens mij 4x om de 2 weken moeten laseren en daarna 1x per maand voor een aantal keer. Wat ik doe is meestal 1x per week voor een langere periode en daarna ongeveer om de week. Maar mijn haargroei is dus ook niet volledig weg. Vooral de bikini lijn is erg hardnekkig :sweat_smile: maar voor mijn oksels werkt het wel goed. Benen ga ik denk ik van de winter ook weer aan beginnen op dezelfde manier

1 like

Ik weet niet of ik dit nou ergens op dit forum had gelezen of via FB maar ik ben zoo blij. Heb na het scheren van mijn bikinilijn altijd zuuulke enorme last van ontstekingen, rode bultjes, puistjes etc. Het was echt heel heftig en pijnlijk. Safety razors geprobeerd, scheren met babyolie, conditioner etx vanalles. Maar nu ā€˜intimateā€™ ontharingscreme gekocht en wow 10 x beter šŸ„¹ echt glad en heb nog wel veel littekens zitten daar, maar dit scheelt zooo erg echt top. Nadeel is dat zoā€™n zakje 10 euro is en je doet er misschien 2 keer mee.

1 like

Waxen of met een epilator? Dan groeien de haartjes minder snel terug