Ontharingstopic

Vond deze altijd wel handig

Heb een paar vraagjes want weet niet meer precies wat er in het andere topic stond.

Heeft iemand een epileer apparaat en zo ja, welke?
Kan je daarmee ook je bikinilijn epileren en epileren jullie je bovenbenen?

Of zijn er ook meiden die hun bovenbenen scheren?

1 like

Ik heb een thuis laserding en ik kan het echt iedereen aanraden. Investering maar het geld zo waard!

3 likes

Ik ook, een Lumea. Heb ‘m gebruikt op onderbenen, en kan makkelijk 1.5 week zonder te scheren. Daarna heb ik hier en daar een haartje, maar het mag niet echt een naam hebben. Vond onder oksels toch een beetje pijnlijk dus ben daar mee gestopt (en spijt van nu ik zie hoe goed het resultaat op benen is, maar ben gewoon te pussy??). Bikinilijn durf ik om dezelfde reden al helemaal niet aan…

1 like

Iemand nog de gouden tip tegen bultjes? Ik heb ze echt standaard in mijn liezen en ze gaan niet weg, ook al scheer ik een tijdje niet.

3 likes

Ik scheer mijn bovenbenen. Vooral aan de achterkant van mijn bovenbenen zijn de haren erg donker (en ik ben praktisch wit).

Scheer ze meestal wel iets minder vaak dan m’n onderbenen, maar dat is denk ik ook omdat ze minder vaak zichtbaar zijn.

1 like

Sudocreme smeren (eigenlijk meer: zachtjes inkloppen, want het is beetje te dik om echt lekker te smeren, zeker op een net-onthaarde huid die dan beetje gevoelig is). En om de dag je huid licht scrubben met zo’n handschoentje, het liefst droog handschoentje op droge huid. Door deze ‘routine’ ben ik over het algemeen vrij van bultjes. Maar liezen zijn altijd beetje tricky, want veel wrijving en wordt snel beetje zweterig…

2 likes

Me too! Maar ik vind het ook best pijnlijk. Oksels zijn even doorzetten, maar zo fijn dat je dan niet na een dag al meteen stoppels ziet. :heart_eyes:

1 like

Ik heb hier ook heel lang last van gehad bij mijn bikinilijn, en ik ben er alleen vanaf gekomen door te flitsen met een Philips lumea apparaat. Nu groeit er helemaal geen haar meer in mijn bikinilijn, dus dan is het logisch dat is er geen last meer van heb😜 Maargoed het is wel even een investering helaas

1 like

Heeft iemand ervaring met IPL/laserbehandelingen voor ontharen? Ik ben er wel benieuwd naar maar vraag me af of het nou echt werkt? En hoe pijnlijk het is (ik wax nu meestal)

Ik heb een Braun silk epil. Ik gebruik hem nooit meer. Oksels is te pijnlijk, echt niet te doen. Benen is wel te doen maar te tijdrovend. Bikinilijn ook is pijnlijk maar wel te doen. Al met al vind ik het teveel tijd kosten en te weinig resultaat leveren.

Mijn bovenbenen scheer ik nooit. Daar groeit amper haar, aan de achterkant zelfs helemaal niks. Mijn vriend vroeg een keer of dat normaal was haha maar volgens mij hebben zoveel vrouwen daar geen/amper haaigroei? Bij mijn oksels krijg ik het nooit goed weg, altijd een beetje zo’n waas maar het kan me dan weer te weinig schelen om er echt iets aan te doen.

1 like

Ik epileer mijn benen,oksels en bikilijn met de silk epil. In het begin is het even de hel maar zou nu anders meer willen. Bikinilijn epileer ik er dus ook mee, maar de echt gevoelige delen doe ik met een scheermesje. Een groot voordeel vind ik dat je die stoppelwaas niet hebt. Een nadeel is de pijn,al vind ik die zelf wel te handelen

2 likes

Alles precies zo. Ik zou dit geschreven kunnen hebben!

1 like

Tip trouwens: de scheermesjes van de Aldi en Lidl (van 2 en 5 mesjes, 2 voor mij en 5 voor vriend). Cheap en echt goed. Niet die wegwerpdingen, maar met losse kopjes. En altijd conditioner gebruiken bij scheren. Nooit meer bultjes of schraal.

2 likes

Hoe gebruik je die conditioner dan? Enlighten me

Wat je wilt scheren, bijvoorbeeld je benen, maak je eerst even nat met water. Dan doe je een flopje condinioner op je handen en smeer je daar je benen mee in. Daar scheer je overheen. Dan spoel je alles af. En voila, mooie gladde benen die door de conditioner niet schraal zijn (blijft meestal héél licht ingevet). Gewoon goedkope conditioner is prima!

2 likes

Ik gebruik deze, werkt voor mij wel goed. Niet helemaal bultjes vrij maar zeker icm scrubben een groot verschil.

Gewoon te koop bij DA etc

4 likes

Ik gebruik nog steeds gewoon een scheermesje maar zou heel graag definitief ontharen maar zoooo duur. Maar nu lees ik hier over philips lumea en wil ik dat misschien proberen. Wil er iemand zijn haartype vertellen? Ik heb donkere haren dus denk dat dat dan makkelijker is voor definitieve ontharing of ben ik fout?

Thanks ik ga alles uitproberen!!

Ik gebruik deze ook al jaren. Het prikt wel als je het na het scheren aanbrengt maar hierdoor krijg ik 0 bultjes. Wel droogt het de huid wat uit.