Ik scheer mijn benen onder de douche met douchegel. Ik weet niet of dat de tip is maar heb daar dan nooit bultjes. Bij mijn oksels ook niet. Wel altijd bij mijn bikinilijn/vagina.
Bij mij werkt dit op dit moment: eerst douchen, dan benen nat maken met een washandje, scrubben en met conditioner scheren. Achteraf insmeren met van die VEET olie (of een ander merk natuurlijk)
Ik merk echt verschil met voor het douchen scheren en daarna!
Heeft er iemand een safety razor? En hoe bevalt dat ten opzichte van anderen soorten scheermesjes?
Ik! Werkt prima, qua resultaat hetzelfde als andere scheermesjes. Je moet er wel voorzichtiger mee zijn, ik heb al vaker wondjes gehad.
@Blablabla @Mimosa thanks voor jullie antwoorden. Klinkt wel een beetje dat bikinilijn en oksels lastig zijn?
Ik ben vooral benieuwd vanwege minder plastic en hopelijk minder ingegroeide haren.
Ik doe het idd vanuit duurzaamheid. Oksels en bikinilijn gaan prima, ik ben wel meer op mijn hoede dan met “gewone” scheermesjes. Voornamelijk knieën en enkels (waar er dus bot zit) zijn lastiger.
Ik heb inderdaad ook vaker wondjes rondom mijn knieën en nu dus ook littekens. Dus ik gebruik hem wel minder daardoor. De laatste keer was het net een kaasschaaf en sneed ik er echt een plakje huid vanaf, het was best fascinerend om te zien want het bleef eerst een tijdje wit en pas toen kwam het bloed erdoor. Maar mijn enthousiasme neemt dus wel echt af om mijn benen ermee te scheren, oksels gaan wel altijd goed. Bikinilijn durf ik ook nog wel aan en gaat ook prima maar aan de rest ga ik me niet wagen
Haha deze twee punten achter elkaar
Ik was heel harig en een safety razor werkte voor mij niet, het werd iedere keer een bloedbad! Ik zou het mensen die regelmatig grote oppervlakten scheren echt niet aanraden eigenlijk, tenzij je van het ritueel kunt genieten en het niet erg vindt om er veel meer tijd aan kwijt te zijn dan met een normaal mesje.
Wat is er in godsnaam safe aan die safety razor dan?!
Ja klinkt echt als iets dat ik niet wil proberen. 2 jaar oefenen, reepjes vel eraf en littekens? No thank you
Was toen het uitgevonden werd veiliger dan dit:
Ik scheer mijn benen niet (heb daar erg geluk met weinig zichtbaar haar), maar gebruik al jaren een safety razor voor mijn oksels en bikinilijn uit milieu-overwegingen (koop mijn mesjes niet bij ome Ali ) en heb in al die tijd misschien 3x een klein sneetje gehad bij mijn bikinilijn
Ik heb laatst een Philips Lumea gekocht. Was eerst sceptisch, maar ben echt heel erg tevreden (heb een donkere huid en een groot oppervlak op mijn rechterbeen is bezet door tatoeages). Ik doe er mijn oksels, bikinilijn en benen mee en merkte na twee sessies al aanzienlijk verschil en dat vind ik echt wonderbaarlijk want ik ben echt een behaarde aap. Kan bij bijvoorbeeld mijn bikinilijn aan de haargroei precies zien waar ik tijdens de volgende sessie moet laseren (er zit nu nog een streep aan haar). Ik werk overigens gewoon om mijn tatoeages heen, werkt prima haha en een sessie duurt gemiddeld 20 minuten ofzo voor al die stukken!
Edit: ik moest eerst elke dag scheren en scheer nu elke 4-5 dagen de stukken waar nog haar groeit. Voor mij is dat echt een wereld van verschil
Mehh ik heb op aanraden van hier zo’n braun laser onthaardinggekocht en bij mij doet het zo weinig. Ondanks regelmatig gebruik en ik heb een best lichte huid en donkere haren. Op sommige stukken heb ik nu wel kalere plekjes, maar het pakt totaal niet gelijkmatig
Ik heb gewoon niet echt de motivatie om te flitsen. Maar het werkt bij mij wel.
Ik heb een Lumea en wil in het najaar aan mijn benen beginnen. Op m’n oksels en armen werkt het heel goed. Bikinilijn werkte mij niet zo goed maar daarvoor ga nu naar een salon en die resultaten zijn echt heel erg goed. Ben daar zo blij mee, had ik jaren eerder moeten doen.
Dit klinkt echt top. Heb je misschien een linkje of de naam van het model?
Ik krijg zoveel verschillende types als ik erop zoek dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Ik heb dit model gekocht. Daar zitten officieel geen opzetstukken bij voor je bikinilijn en oksels, dus ik gebruik gewoon dat grote ding ervoor. Werkt prima voor mij! Je hebt ook andere modellen met allerlei aparte opzetstukken.
Hoe donker is jouw huid? Heb je een celebrity waarmee je het kan vergelijken? Ik ben zelf vrij donker en ben benieuwd op welke huidskleur het nog werkt
Ik heb na het scheren met een ‘nieuw’ scheermesje uit de verpakking mezelf al wondjes opgeleverd omdat die oude blijkbaar botter was dan ik dacht. Zou met zo’n safety ding echt mijn been eraf scheren denk ik
Heeft iemand ervaring met deze ladyshave? Komt goed uit de test maar de omschrijving doet me denken aan TellSell. Ik heb nu een van Grutzz maar die laat behoorlijke stoppels achter.