Pakketjesirritaties

Er stond net een onbekende vrouw aan mijn deur met mijn Zalando pakket. Was het pakket bij haar,
aan de andere kant van het dorp, afgegeven. Echt bizar want mijn adres klopte gewoon en de straatnamen lijken niet op elkaar!

2 likes

Oh zo onbeschoft! Ik was wel echt blij met deze vrouw, super lief van haar dat zij het kwam brengen maar onwijs slecht van PostNL!

1 like

Er was een pakketje afgeleverd bij de buren. Krijg ik een briefje in de bus van de buren 10 deuren verderop: “Hoi Acculader, je pakketje ligt nu een aantal weken bij ons op de trap. Kom je hem ophalen, anders houden we het zelf, hopelijk voor 5 december”hoe fucking kleinzerig kun zijn zeg, ik heb nooit een briefje van de bezorger in de bus gekregen, ik dacht dat mijn pakketje de douane lag. Jammer dat er dan meteen zon naar briefje komt, ik kan heel die mensen niet. Hun bovenbuurvrouw deed open, want dat deden ze zelf niet terwijl het licht gewoon aanstond. Snap ik ook wel, maar had toch graag even duidelijk willen maken dat ik niet wist dat het pakketje er lag en dat ik niet kan weten dat een pakketje 10 deuren verderop ligt. Op een aardige manier.

4 likes

Ik had een briefje terug geschreven :slight_smile:

1 like

Maar voor Zalando Haalt Op maak je zelf een afspraak. Dan is het toch niet erg handig dat jij het nog niet hebt ingepakt als die post nl bezorger voor de deur staat.

Mijn pakket is al 2 dagen te laat, maar er staat niet bij wanneer het dan wel komt, echt irritant. Ik wil weten waar ik aan toe ben zodat ik thuis kan blijven als de bezorger komt

Als je geen bevestiging krijgt is dat niet zo gek? Want dan kan ik niet echt weten wanneer iemand nou komt of niet. Al weet ik niet of je ĂŒberhaupt een bevestiging of iets krijgt. Dat was de enige keer dat ik het via ophalen heb gedaan. Maar lijkt me wel gek als je dat niet zou krijgen want als de bezorger (ophaler in dit geval) niet kan dan zit je te wachten voor niks

1 like

Je moet zelf een tijdsblok van een uur kiezen en krijgt een bevestiging per mail.

Ah ja die mail heb ik dus nooit gekregen, ook niet bij spam ofzo, dus daar liep het mis.

Jeetje wat naar joh Tubing :frowning: Ik denk vaak alleen maar aan van die grote partijen, maar ik denk dat de kleinste partijen het meeste last er van hebben. Vreemd ook wel, want mijn man heeft voor het weekend een bestelling gedaan bij Zalando en die werd zojuist afgeleverd. Raar dat dat dan opeens wel weer op tijd komt.
Beterschap in elk geval!

1 like

oooh sorry! :sweat: Ik dacht dat er iets mis was gegaan met de post omdat ik hem zelf ook niet kon terugvinden, stond dus al in een ander topic, vandaar


Klopt sommige pakketjes zijn netjes op tijd en sommige zijn echt een week te laat. (bijvoorbeeld ook bij een mislukte bezorgpoging gaat het weer terug naar depot waar het vervolgens weer een dag langer blijft liggen dan verwacht etc.
Denk dat het afhankelijk is van sorteercentra of welke pakketjes ‘bovenop de stapel liggen’ 
 geen idee.

Ik ging vandaag een pakketje ophalen bij de Primera en echt de hele winkel rondom de kassa’s etc. lag vol met pakketjes. Ze konden het amper meer aan. Bijna niemand koopt iets en iedereen komt alleen pakketjes ophalen. Ikzelf ook. Binnenkort ligt er weer iets voor me klaar en ik voel me bijna bezwaard om het op te halen. Zo sneu.

(@Tubing ik reageerde per ongeluk op jouw bericht en krijg dat nu niet weg, sorry)

Ja ik voel me ook altijd wat bezwaard als ik wat op moet halen. Of eigenlijk vooral als ik weer eens een pakketje retour moet sturen, want dat gebeurt veel vaker. Waren er nog maar gewone ouderwetse postkantoren :stuck_out_tongue:

2 likes

Dat laatste vind ik zo raar! Zelfs PostNL postkantoren gaan sluiten en dan moet je je pakketjes dus brengen en ophalen bij van die gare winkeltjes. “Met de tijd meegaan” noemen ze dat. Krijgen die winkels daar iets betaald voor?

Ik vind het alleen maar onhandig. Ook dat ze op veel punten alleen grote pakketen aannemen en geen brievenbus pakketen. Ik heb geen printer thuis en liet altijd de app met barcode scannen bij de dichtstbijzijnde supermarkt. Die doet dat dus niet meer en de enige mogelijkheid is een andere winkel die dus niet tot laat open is (na werktijd). Zo irritant!

De laatste tijd bestel ik sowieso bijna nooit meer online omdat ik het gedoe met pakketjes, buren en afhaallocaties wil vermijden. Ik ga dus weer naar de winkel op een tijd dat het mij het beste uitkomt. Is eigenlijk best fijn.

Ik heb 2 kerst cadeaus gekocht op ali. Echt al 3 weken geleden. Ze zijn beiden al ruim een week in nederland. Eentje staat in de postnl app als aangemeld maar nog niet door hun ontvangen en de andere is nog steeds bij het “handover point from freight carrier to postnl”. Alle andere dingen die ik daar rond dezelfde tijd en zelfs later heb besteld zijn al binnen. Zo irritant dit. En aangezien het nog niet eens bij de post zelf is heeft hun bellen ook geen nut schijnbaar. Straks heb ik gewoon geen cadeautjes voor 2 mensen :neutral_face:

Jaa de winkels met ophaalpunt krijgen er wel geld voor maar het is niet heel veel. Kwartje per ontvangen en uitgegeven pakket ofzo

Eigenlijk mag ik niet klagen aangezien ik mijn pakketjes wel krijg in tegenstelling tot sommigen hier, maar het tijdvak klopt niet meer sinds ik een nieuwe bezorgster heb.
Meestal is mijn tijdvak ergens in de middag tussen 12 en 16, maar de bezorgster staat altijd al rond 8 uur 's ochtends aan de deur. Echt irritant. Afgelopen zaterdag zelfs toen ik hoopte uit te slapen.
En nou ging ze ook nog commentaar leveren ‘dat ik wel erg veel pakketjes heb elke keer’. Wat heeft zij daar mee te maken?

Zo die is al lang onderweg.

2 likes

ah mijn pakketje ligt aan de andere kant van de straat bij mensen die nooit opendoen, vandaag maar een briefje door de deur, want ik wil mijn pakketje graag!