Pakketjesirritaties

Ik heb geen klachten over de postbezorgers eigenlijk. Wel over PostNLin het algemeen, want ik snap niet dat ze de postbezorgers een huurbus geven. Hoe gierig!

2 likes

Ik woon in een flat en pakketjes worden nooit bij je deur maar altijd bij de hoofdingang bezorgd :frowning_face: Dus dan moet ik vet lang lopen om m’n pakketje op te halen. Eten wordt wel gewoon bij de voordeur bezorgd thank god

Had een tasje besteld uit Amerika, die ik via Facebook was tegengekomen. Duurde TWEE maanden voordat het pakketje er was. Moest ik vervolgens nog douanekosten betalen bij het postkantoor :woman_facepalming:t3:. En als kers op de taart doe ik thuis eindelijk het doosje open, is de kleur totaal niet zoals op de foto. Ik had namelijk een oranje/cognac tasje besteld en deze was een hele vage chocoladebruine kleur. Zegt de klantenservice doodleuk: “Oh, ja dat kan kloppen want we hebben laatst de stof veranderd. Had je liever die oranje gehad dan?” Ja, trut - dat is toch wat er op de foto staat??? Al met al €35 uitgegeven voor niks, want de verzendkosten en douanekosten krijg ik niet terug. Retourkosten gelukkig wel, want Pa.yPal​:two_hearts:

Mijn pakketje met daarin iets over de 200 euro werd bij de verkeerde mensen afgeleverd. Hoefde ook niet voor getekend te worden.
Ik had een mini pakketje van die mensen in de brievenbus en hun hadden dus mijn pakket. Gelukkig zag ik het meteen nadat het in de brievenbus viel en ben ik naar die mensen toe gelopen. Daar stond de pakketjesbus ook nog.
Die vrouw was gelukkig wel eerlijk en we konden gewoon de wisseltruc doen met de pakketjes maar er zijn hier ook mensen in de straat die dat dus niet eerlijk zijn en waarbij ik het gewoon kwijt was geweest. De bezorger zei ook geen sorry ofzo. Stond alleen een beetje schaapachtig te koekeloere en reed toen weg.

Overigens snap ik ook niet dat cool. Blue niet kiest om zulke dure dingen door hun eigen te laten bezorgen of er in ieder geval voor te laten tekenen (of is dat wel zo maar snapt de post dat hier niet?).

Oh en ik heb een keer een klacht ingediend bij een andere bezorgfirma. Die man stond te dreigen aan de deur dat ik het mega pakket van mensen uit de straat moest aannemen waar ik totaal niks mee heb en waar ik ook liever geen contact mee heb. Incl leugens dat ik ook vaak niet thuis ben terwijl ik nooit wat met dat bedrijf bestel. De grapjas. Hij begon ook echt gewoon me te intimideren en me te beledigen.
Op die klacht werd wel goed gereageerd maar of er echt iets mee is gedaan weet ik niet

1 like

Your parcel x will be delivered by DPD today between 13:36 and 14:36 (36 ook). Follow your parcel at dpd.be/fmp SMS-code: y.
verzonden: 17:10

Geweldige infrastructuur bij DPD als ze uren na de geschatte bezorgtijd de verwittiging sturen :slight_smile:

1 like

Mijn vaste pakketbezorger van PostNL is echt top. Die man verdient een lintje. Maar heb hem al een paar weken niet gezien, dus hoop dat 'ie alleen op vakantie is en niet weg is. Zijn vervangers zijn wel oké, maar 1 man komt meestal ruim buiten het tijdvak (1-2 uur later meestal) en vervangster nr 2 komt meestal te vroeg.

Vaste pakketbezorger bezorgt ook pakketjes in de wijk waar ik zelf post bezorg, dus ik ga hem regelmatig zoeken daar om pakketje vast mee te nemen. :joy:

Een van zijn voorgangers heeft weleens een pakketje voor mij bij de onderburen door het raam gepropt. :woman_shrugging:
Ik vind DHL (en Selektvracht) en DPD helemaal prut.

1 like

De postbezorger belt aan, ik zeg ik kom er aan (woon in een appartement) en als ik beneden kom staat mijn pakketje daar gewoon.
Ook al meegemaakt dat ze het gewoon achterlaten en dat je het dan maar toevallig moet tegenkomen (oa medicijnen). In mijn vorige appartement woonden enkel oude mensen dus dan bleef het wel staan of bracht iemand het zelfs naar mij toe (lieve mensen). In het huidige appartement wordt het dan gewoon gejat want heb al veel te vaak meegemaakt dat iets niet bezorgd wordt en dat ik na een week bel en dat er bij hun staat dat het wel bezorgd is.

ik snap dat dit irritant is maar als je leest wat voor hel pakketjes bezorgen is (bij PostNL dan) en wat voor helse uren die maken kan ik er soms wel inkomen dat ze kut dingen doen

4 likes

Ik had hier laatst wat via Amazon besteld en die bezorger ging mij gewoon een berichtje sturen haha van “ik ben nu onderweg met je pakket, ben je thuis of moet ik het ergens anders afleveren”. Ik was thuis maar met de hond lopen, dus ik stuur dat terug (was bijna weer thuis). Staat hij als een blij ei voor mijn gebouw te wachten met mijn pakketje. Super vriendelijk en ik denk dat iedereen die op straat liep denk dat ik dagelijks bestel zo amicaal deed deze bezorger. Maar was dus wel heel chill, anders had ik met de auto weer naar het pakjespunt gemoeten terwijl ik nu gewoon gelijk mijn spullen had.

19 likes

Onze vaste postnl bezorger is echt top! Mega aardig en hij ging aankloppen toen hij wist dat ik bevallen was zodat hij de baby niet wakker maakte (totdat ik zei dat hij gewoon mag aanbellen) en als we te laat zijn voor een pakketje en hij is nog in de wijk en ziet ons; geeft hij het alsnog. Dhl is echt prut. Nog ongeveer voordat je de deur opendoet, is hij al weer weggelopen

3 likes

Straks komt DHL hier weer. Ben benieuwd wat t nu weer wordt. Zit op een tactische plek in de woonkamer om ze in de gaten te houden :joy:

1 like

Ik ook, maar dan is dat aan de Post NL om dat op te lossen. Zij zijn een grotere boosdoener dan de bezorgers vind ik.

Wow is dat normaal in NL? Als ik aan de intercom zou zeggen “oh ja kom maar naar boven, het hoogste verdiep” dan zou 'ie in lachen uitbarsten denk ik. En terecht ook wel, stel je voor om bij ieder adres al die trappen te moeten lopen. (Hier zijn iig vĂ©Ă©l appartementen tot 4 hoog die geen lift hebben)

1 like

Mijn zus heeft hierover ruzie met haar pakketbezorgers en heeft dus alle bedrijven gebeld, als er geen lift is zijn ze verplicht tot 4 hoog te komen en als er wel een lift is gewoon tot de 100e verdieping als het moet. Is natuurlijk super kut voor ze, maarja part of the job.

3 likes

Ja I don’t know, wij hebben wel een lift, maar mijn flat is niet zo hoog maar vooral erg lang dus ik moet eigenlijk bijna de hele straat uitlopen voor ik er ben. Wij gaan ook altijd met de fiets onze post halen :joy: maar bij rijtjeshuizen moet de pakketbezorger toch ook naar ieder individueel huis, dan kan hij toch ook niet zeggen ‘kom het maar aan het eind van de straat ophalen allemaal’

En ik snap ook wel dat het kut voor ze is dus ik doe het altijd zonder mopperen hahaha maar voor mij is het ook kut, daarom klaag ik hier lekker

2 likes

Ik ben vooral verbaasd dat jullie allemaal een vaste bezorger lijken te hebben? Dat is hier steeds iemand anders

2 likes

En? Met irritaties of hebben ze het op een normale manier afgeleverd.

1 like

Ik heb ook een tijdje terug een aanrijding gehad met een ups bus. En het was eerst een redelijke man maar opeens flipte hij helemaal uit aan de telefoon (we hadden afgesproken om een schadeformulier in te vullen maar hij was te laat en ik not amused) maar daarna vertelde hij over zijn werk en dat het eigenlijk niet te doen is en hij heel erg gestresst was en daardoor zo deed.

1 like

Nou voor het eerst ging het eens een beetje normaal :joy: Het was niet de vrolijkste maar hij belde tenminste aan met het pakketje. En nog prima op tijd ook!

1 like

Ik had een tijd terug ook steeds dezelfde bezorger. Nu gelukkig niet meer.
Scheelt toch wat schaamte als je meerdere keren per week pakketjes binnen krijgt haha.

1 like