Pakketjesirritaties

Een tijd lang roken alle pakketjes die ik krijg naar sigarettenrook, zo vies! Alsof het weken erin had gelegen. Gelukkig hebben we nu een andere bezorger en heb er nu geen last meer van

Ew! Onze bezorger in het vorige huis rookte in de bus waardoor mijn bezorgde pakketjes, ook van binnen, roken naar sigaret. Zo vies! Verder was hij wel heel chill dus nooit wat van gezegd.

De pakketbezorgers hier zijn allemaal een stel prutsers.

Aangetekende pakketten zelf ondertekenen en bij de onderburen (een winkel) droppen, sowieso bijna elk pakket in die winkel afgeven ook al ben ik thuis en dan geen briefje in de bus doen, al drie pakketten kwijtgemaakt in de afgelopen twee weken (want hij had zoveel pakketten door al die studieboeken!!!), mijn pakketje gewoon openmaken, briefje in de bus doen dat ik niet thuis was ook al was ik er wel
 enzovoort. Word er echt schijtziek van. En dan kan ik dus ook niet zomaar elk pakketje bij een pakketpunt laten afleveren (die overigens ook redelijk ver weg zit, en degene die dichtbij zit kan ik niet kiezen/worden mijn pakketjes niet bezorgd) dus dat is allemaal ook lekker ruk.

Je kunt je voorstellen dat er al heel wat klachten zijn ingediend van mijn kant. Helpt het? Neuh.

Als een bedrijf via DHL levert dan wil ik er eik al niet eens meer bestellen, Jezus wat een teringleijers.

En ze bellen ook altijd zo hard aan! Laatst zat ik op de bank, hoorde de bel (niet te missen), stond op om 5 passen naar de voordeur te lopen en ondertussen was hij naar het raam gelopen (3 passen) om op het raam te kloppen. Ik was nog eerder bij de voordeur dan dat hij terug was bij de deur :unamused:

Een post nl-bezorger heeft m’n pakketje weleens in de grijze bak gelegd. Heb een klacht ingediend en de volgende dag stond die kerel aan de deur om verhaal te halen. Hij vond het onzin dat ik een klacht indiende. Want de bak zag er schoon uit (?) en anders had ik een dag langer op m’n pakket moeten wachten. Voelde me serieus bedreigd maar wilde niet nogmaals een klacht indienen uit angst om in een vicieuze cirkel terecht te komen.

1 like

Ik had wat kleren besteld bij Pull & Bear, en 3/4e moet terug. Maar wat een gedoe? Je moet een retourformulier zien te vinden op de site maar ik kan het nergens vinden en als ik inlog met mijn account zegt ie dat ik geen bestellingen heb geplaatst? Kan hier zo chagrijnig van worden, daar bestel ik dus nooit meer.

1 like

N.a.v. dit topic bedacht ik me dat hier een paar straten verder zo’n pakketautomaat staat. Die ga ik binnenkort eens testen.

1 like

De pakketbezorgers in mijn straat zijn gewoon een beetje eng. Ze hebben geen werkkleding aan (die van PostNL) en staan altijd met zijn 2-en bijna binnen. Als ik open doe, geven ze gelijk alle pakketjes van de hele straat. Als ik thuis ben en niet open doe dan gaan ze aan de brievenbus klapperen. Mijn bel heb ik er al uit gehaald. Ik bestel tegenwoordig niets meer bij bedrijven die met PostNL werken of die niet werken met een afhaalpunt. Heb al vaker geklaagd bij PostNL, maar ik krijg altijd van die standaard antwoorden.

Waar heb je dan precies over geklaagd? Dat ze eng zijn?

Ik heb niet gezegd dat ze eng zijn, maar ik heb aangegeven dat ze al met een been binnenstonden toen ik de deur open deed. Ik voelde intimideren, omdat ze ook door de brievenbus roepen als ik niet opendoe. Dan zeggen ze: ‘we weten dat je thuis bent’. Ik vind dat gewoon heel vreemd.

4 likes

Onze huidige dhl bezorger is super fijn, als je hem mist en naar een pakketpunt moet is het wel echt een drama want die zitten op de meest onhandige plekken.

Vind het bij dpd heel chill dat je het aantal stops van de bezorger kan volgen, maar je hoort steeds een uur van tevoren pas wanneer hij komt dus je zit eigenlijk nog te wachten vaak :’) (want wederom, wat is er aan de hand met al die random afleverpunten?)

Onze postnl bezorger daarentegen is echt terror. Hij dumpt alle pakketjes bij je, wordt boos als je niks aanneemt, laat bij niemand briefjes achter waar de paketten zijn. Kreeg net in de app de melding dat mijn pakketje 63 nummers verderop geleverd is, ik ben gewoon thuis, thanks he. Geen briefje in de brievenbus ook.

1 like

Ik woon in een gebouw met 27 verdiepingen en twee liften. DHL-bezorgers weigeren dan naar boven te komen en laten iedereen naar beneden komen. Maar omdat we dus maar twee liften hebben, duurt het even voordat iedereen beneden is. Vaak gaat de bezorger dan weg en neemt hij het pakket weer mee (ipv het gewoon aan de huismeester te geven). Of ze zeggen dat ze zijn geweest en dat je niet thuis was. Dus tegenwoordig kies ik liever voor een afhaalpunt.

Edit: ik moet wel zeggen dat de bezorgers gewoon de sleutel krijgen om de noodlift vast te zetten en zo zelf niet steeds op de lift hoeven te wachten dus ik heb nooit begrepen waarom ze niet naar boven willen komen bij DHL.

Zit iemand hier in de FB-groep van Fadim? Daar worden zo vaak foto’s gedeeld van PostNL bezorgers die gewoon pakketjes in de boom hebben gegooid of opeens via de achtertuin naar binnen zijn gewandeld

1 like

Ik laat bijna alles bezorgen op mijn werk, met de standaard leveringen. Vooralsnog geen problemen gehad maar wat een bizarre verhalen!

Chauffeurs belden mij (werk) wanneer er iets mis is, maar we kunnen hen ook in de gaten houden waar ze rijden. Ze zijn soms zĂł vermoeiend want ze rijden soms gewoon een adres voorbij en stoppen een paar straten verderop en bellen ons dan om te melden dat er niemand thuis is. Ja doei he. Werk er ook niet meer lol.

1 like

Een paar maanden geleden had mijn vriend wat kleding besteld dat via de dpd bezorgd werd. Wij maar wachten
 Bleek het bij een Pakketpunt te zijn neergelegd waar we gewoon NIKS van wisten, zelfs de webwinkels niet.

Oh ik herinner me dat zoiets met DHL ook een keer is gebeurd.


Ik haat dat select bestellen van bol.com,ik betaal hiervoor bij he?? En zondag kwam er gewoon niemand langs en vandaag is er niet eens aangebeld. En dan morgen komen ze natuurlijk als ik wel gewoon werk, wat een prul.(en ik kan wel bellen en dan krijg ik die 2,50 terug maar alweer bellen, pfft.)

Wij hebben (hopelijk tijdelijk) twee nieuwe bezorgsters, bij hen word standaard de tijd verlaat gedurende de dag, gister waren ze toen alsnog 2 uur te laat
 Ohja en en zitten telkens flinke deuken in de dozen.

Ik kreeg vandaag een mail van bol dat ik als vaste klant 3 maanden gratis select krijg. Maar klinkt niet echt als een aanrader als ik zo lees :sweat_smile: .

Nee het idee is heel chill, want je kan na werktijd laten bezorgen (18-22.00) maarja als er dan niemand komt fok of dan. Ik wou een gestofzuigd huis.

Ja dat is kut als je om die reden met select laat bezorgen. Ik zou gewoon bellen en uitleggen en je €2,50 terug vragen, want nu ben je morgen 5 dagen verder.