Pakketjesirritaties

Ja ik heb dit ook 9/10x! Zo irritant en omslachtig. Kan dan ook geen voorkeursdag opgeven ofzo.

1 like

Ik wacht inmiddels al 2 weken op een H&M bestelling :confused: ik denk niet dat het nog komt.

Dan snap ik je frustratie! Al was het punt op 100m afstand, als ze niet open zijn op de tijden dat jij kan, dan wordt het bijna onmogelijk.

Hoe doen jullie dit?
Wanneer je een bij een webshop hebt besteld en je ontvangt een track en tracecode dat het pakketje is verzonden en na diverse pogingen is afgeleverd bij de buren. Zij zeggen dat het pakketje niet ontvangen is. Dan neem je toch eerst contact op bij postNL (waar de fout ligt)? Ik krijg zoveeel mails van klanten die dan direct geld terug willen en de fout bij ons neerleggen. Ik wordt zo moe van postNL. Bah. Bijna dagelijks onderzoeken starten en aan de telefoon omdat ze hun werk niet goed doen. Daarbij begin ik me dan nu ook te irriteren aan de klanten die zelf niet eens de code checken maar meteen boos mailen naar ons. Maar: Aardig blijven :grimacing::grimacing::grimacing:

Trouwens de brievenbuspakketjes met track en trace hebben ze ook maar voor jan lul bedacht. Want die track en trace- status daarvan betekend niets omdat de postbezorgers de code vaak niet scannen. Als een pakketje dan kwijt is heb je dus gewoon pech en doen ze niks, waarom betaal ik dan uberhaupt voor hun services? Je betaald er zelfs extra voor. Bij alle andere organisaties en partijen zitten er consequenties aan als men hun werk niet goed doet, maar bij hun schijnbaar niet ofzo
 :face_with_raised_eyebrow:

Ja hoor kies je expres om in de avond te bezorgen, zegt PostNL dat ze mij hebben gemist om 20.00 uur. Uhm ik was op dat tijdstip gewoon thuis. Proberen ze morgen opnieuw, ja dan ben ik niet thuis. Nu maar bij een afhaalpunt laten bezorgen.

En nog een andere maar dat is mijn eigen schuld. Een pakketje bij een DHL afhaalpunt laten bezorgen. Alleen niet goed gekeken gewoon bij de dichtbijzijnde laten bezorgen. Zit ie midden in de stad en sluit al om 17.30. Morgen maar eerder weg van werk ik wil mijn glitterpak

Na gelijk de eerste keer dat je niet thuis bent krijg je toch zo’n briefje met een code dat je zelf je bezorgmoment kunt bepalen? En dus ook of je het wil ophalen bij een ophaalpunt.

Ik doe het zelf namelijk altijd zo dat als ik iets nodig heb op donderdag dat ik het dinsdag bestel, woensdag thuis laat bezorgen en niet thuis ben en zo’n briefje krijg en dan donderdag kan ik het laten bezorgen bij een ophaalpunt.

Postnl zegt tegen de mensen dat de verzender contact moet opnemen met ze. Misschien dat het daardoor komt?

1 like

Ja lekker makkelijk van postNL, afschuiven op een ander, hun maken die fouten toch?
Ik krijg trouwens ook nog (best veel) geld van ze. Ze blijven beloven dat ‘het echt deze week gestort wordt’. inmiddels alweer 3 weken verder.
Ze nemen noooit hun verantwoordelijkheid


Zou hetzelfde zijn als een klant bij mij een bestelling plaatst en betaald etc, en ik het vervolgens niet lever. en dat ik dan zeg ja wij kunnen niets voor je betekenen. Daarvoor moet je bij de bank zijn om je geld terug te krijgen. Of: ja dat moet dan even via de politie misschien dat hun kunnen regelen dat je geld nog ooit terug ziet. Dan krijg je als ‘normaal’ bedrijf toch problemen? maar hun kunnen overal mee weg komen?

@matilda, thanks voor je reactie, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Inmiddels ben ik zelf (ook) behoorlijk zuur zoals je merkt. Dan snap ik ze wel dat ze bij de webshop gaan zeuren, want bij postNL zelf krijg je nooit wat voor elkaar.

1 like

PostNL verwijst je inderdaad naar de verzender dus zo gek vind ik het niet dat ze klagen bij de webshop.

1 like

Ik kreeg vanochtend een mailtje van dpd dat mijn pakket er tussen 11.23 en 12.23 zou zijn. Fine, ik ben thuis. Kon zelfs zien hoeveel adressen de bezorger nog moest
 Maar nu is het nog niet eens 12.23 en staat er al dat mijn pakket niet bezorgd kon worden en dat het naar een pakketpunt gaat. Wat? Waarom? Ik vind het best om het op te halen hoor, maar dit is gewoon raar toch?

Ik krijg dus een pakket van iemand maar die ligt nu al sinds zondag op de plek waar ze hem heeft afgegeven. Lekker bezig PostNL. Ondertussen staat er in mijn app nog steeds dat ze woensdag 19 december komen en dat er een dag vertraging is (dat was dinsdag dat ik die melding kreeg).

Mijn pakket zou vandaag tussen 10.30 en 13.00 bezorgd worden. Hele dag stond er dat het nog in het sorteercentrum was, en om 17.49 is het blijkbaar bij mij bezorgd. Maar ik was gewoon thuis, niks ontvangen. En ook geen briefje in de bus. Echt. Ik word hier zo woest van.

Op de PostNL app heb je blijkbaar soms de mogelijkheid om een pakket te retourneren zonder op de halen bij het postnl punt. Dat heb ik een tijdje geleden gedaan bij een Zara pakket die constant was vertraagd (Had 't daarna niet meer nodig). Nu is dat pakket kwijt en krijg ik op m’n kop van Zara dat ik hem via de app retour heb gestuurd. Ja eh, die functie bestaat niet voor niks toch.
Hopelijk wordt het snel opgelost, is toch 80 euro.

Donderdag pakket besteld wat gister bezorgd zou worden. Krijg ik een mail waarin staat dat ze het pakket geannuleerd hebben omdat het niet meer op voorraad was :face_with_raised_eyebrow::sob:

Ik kreeg net de medling dat ik mijn pakketje op kon halen bij de postnl locatie hier dus ik daar heen. Zeg mijn naam, vrouw gaat zoeken. Kan niks vinden. Blijkt dat ze mijn naam verkeerd had. Ik 3x mijn naam gezegd. Zij bleef het maar verkeerd herhalen. Gespeld. Zegt ze het nog verkeerd. Toen kwam een andere vrouw het overnemen want het was kei druk. Die vraagt mijn naam, gaat in 1x goed dus die gaat zoeken. Komt terug, kan niks vinden. Vraagt ze of ik een barcode heb. Die laat ik zien. Gaat ze weer terug naar het magazijn en na 5 minuten komt ze toch met mijn pakketje. Het was er pas net en blijkbaar sorteren ze niet direct dus als je zo’n mailtje of bericht krijgt moet je eigenlijk anderhalf uur nog wachten voor je langskomt zei ze? Ze deed ook echt een beetje of het mijn schuld was. Wtf joh stuur me dan geen bericht. Ik kan niet ruiken dat jullie nog moeten sorteren als ik een bericht krijg met dat ik NU mijn pakketje kan komen ophalen.

Ik heb trouwens ook echt helemaal geen moeilijke achternaam. Dus waarom die eerste vrouw constant er iets anders van maakte snap ik ook niet. Het leek er geeneens op.

1 like

Mijn pakketje zou tussen 2 en 6 bezorgd worden. Ik kwam om tien over 1 thuis en er zat al een briefje in de bus dat ze ons gemist hadden :roll_eyes: nu komen ze maandag weer tussen 2 en 6, als dat al klopt

1 like

Ik had aangegeven dat m’n pakketje gisteren tussen 17:00 uur en 21:00 uur bezorgd moest worden, kom ik om half 5 thuis, waren ze al om 3 uur geweest volgens m’n buurvrouw? Gelukkig heeft zij hem aangenomen, maar het was best wel belangrijk en geef niet voor niets aan dat het na 17:00 uur moet.

PostNL bezorger die mijn pakket gister afgeleverd heeft bij de verkeerde afhaal locatie. En ik 2 keer voor Jan lul naar de AH gister en vandaag geweest ben. En door na te vragen vanmiddag waar mijn pakket dan is aan PostNL te horen kreeg half uur geleden dat het op andere locatie is afgeleverd. En die zijn maandag pas weer open ugh


1 like

Ik lees hier altijd slechte dingen over DHL bezorgers maar kom hier toch even mijn liefde uiten. Heb een bedrijfje aan huis dus krijg regelmatig pakketjes.
Altijd super aardig en enthousiast een praatje maken, je merkt dat hij z’n werk echt leuk vind. Als ik niet thuis bent belt hij mij om te vragen of ik in de buurt ben, of dat de bel het wel doet, en waar hij de pakjes eventueel mag afgeven
Hij weet ook mijn naam en vandaag kwam hij met een kerstmuts op alle pakketjes brengen. Wordt daar echt vrolijk van haha! :blush: Daar kunnen ze een voorbeeld aan nemen.

26 likes

mn pakket zou vandaag bezorgd worden, maar is vertraagd en nu krijg ik het pas donderdag :sob: