Pakketjesirritaties

Wat is het toch met PostNL de laatste tijd dat de pakketjes steeds een andere levermoment en dag krijgen? Ik heb nu al voor de tweede keer dat de bezorger onderweg is maar vervolgens niet komt. En elke dag staat er: vandaag komt je pakketje. Dit duurde de vorige keer ruim een week. Waarom neemt de bezorger pakketjes mee als die toch niet bezorgd kunnen worden ivm tijd?

Ik heb natuurlijk de klantenservice gebeld en geen idee waarom ik dacht iets meer info te kunnen krijgen want die zitten er precies voor niets.

1 like

Nog geen irritatie, maar we moeten voor werk iets van waarde versturen naar 100 adressen. Dus ik zei dat we wel vast moeten nadenken over wat er gaat gebeuren als we berichten krijgen dat die brieven niet zijn aangekomen. Mijn twee collega’s reageerden zeer verbaasd en hadden nog nooit meegemaakt dat een brief niet zou zijn aangekomen. Nou ik ben benieuwd hoeveel het er zullen zijn.

1 like

Ik heb een nieuwe pakketbezorger met 0 chill. Hij belt aan plakt meteen zijn voorhoofd en handen aan mijn keukenraam om naar binnen te gluren. Ik heb net 20 minuten geleden mijn raam gewassen en nu staan er alweer drie plekken op van zijn vette voorhoofd en handen. Dit is toch heel raar? :joy: ik was overigens gewoon thuis en beneden en deed bijna meteen open.

IMG_1414

5 likes

Verwachtte een pakket via ups op woensdag al. Bezorging zou eerst tussen 11.30/15.30 zijn. Ineens was de tijd weg, bezorging voor einde van de dag. Nou rond 22 maar gewijzigd naar levering vandaag. En nu ineens geen enkele update meer over het pakket. Geen levertijd niks. Ben benieuwd of dit ooit nog gaat aankomen

1 like

Heeft iemand ervaring met Tapeso/packs?
Ik heb een kleed besteld en die zou gisteren komen. Ik kreeg een tijdvak van de ochtend en toen werd het al steeds later. Om 22:30 kreeg ik een mail dat ze het niet zouden halen en dat het de eerst volgende werkdag zou komen. Vandaag kreeg ik een mail met nieuw tijdvak (ochtend) maar het is er nog steeds niet🥲.

Maar als ik nog op bestelling volgen klik staat er ook verder niks behalve de ‘reis’ van gisteren en dat afleveren niet gelukt is.

Heb weer een nieuwe voor de bingokaart. Een pakketje dat rechtstreeks naar een servicepunt zou gaan is niet geleverd. Na navraag bij de klantenservice blijkt dat de bezorger het op mijn thuisadres heeft geprobeerd te bezorgen.
Hoe dan?

Ugh dpd zou iets leveren, op maandag, maar kwamen dinsdag toen er niemand thuis was. Ik kreeg een melding dat het naar het pakketpunt ging, prima
Maar nu is de volgende status dat het retour afzender is gegaan, niet eens bij het pakketpunt is geweest.

Het adres van hun eigen afhaalpunt was namelijk fout. Dit is echt al de zoveelste keer precies hetzelfde met DPD (en het andere pakket heb ik dus ook nooit meer gehad, is kwijt geraakt bij DPD, heel gedoe enzo, de winkel kon ook geen nieuwe sturen want de laatste dus joejoe).

Contact leggen met DPD en een nieuwe afleverpoging proberen voor elkaar te krijgen? Kan je al via de chat proberen met je trackingsnummer.

Ik zit hier ook met DPD/Chronopost te strijden want iemand van Vinted heeft iets van me gekocht (hele saga in het topic aldaar) en de tracking (en het pakketpunt zelf) zegt dat ze het geweigerd heeft maar nog niks over retour terug naar mij in de tracking. Ook al zo irritant :smiling_face_with_tear:

2 likes

De vorige keer kon dat niet omdat het “al onderweg retour” was. Ik ben er nu ook bang voor, want hun advies was toen “bestel het nogmaals”. Echt jammer als je niet kan kiezen welke pakketdienst want dpd heeft altijd gezeur.

Edit: kom ook niet door de chatbot heen :frowning: heb het contactformulier maar ingevuld maar gok dat ik dus beter de winkel kan contacteren waar ik het gekocht heb.

Oh boe, wat jammer dat het niet gaat :frowning: en zou inderdaad de verzender ook inlichten en misschien kunnen die nog wat betekenen. Duim voor je van wel!

1 like

Meh er is een pakketje maandag opgestuurd via PostNL, het zou gisteren komen en nu komt het morgen pas? Maar ik heb het uiterlijk zaterdag nodig, dus nu hoop ik toch wel dat het morgen écht komt :smiling_face_with_tear:

Vanwege drukte staat er, heeft iemand daar nog meer last van?

Grr deze hangt al 3 dagen vast. Iemand dit ook gehad bij DPD? Laat het voor het eerst bij budbee bezorgen, maar lijkt niet goed te gaan.

1 like

Ja, dat heb ik wel vaak bij DPD. Is tot nu toe uiteindelijk altijd goed gekomen, meestal binnen een week ongeveer wel. Maar één pakketje is zo lang blijven hangen dat de webshop al een nieuwe had opgestuurd, en een paar dagen nadat ik dat ontvangen had arriveerde het origineel :smiling_face_with_tear:

Oké ik blijf hopen… hoop dat ik wel gewoon de voor budbee krijg en dat ie niet ineens na een week teruggestuurd wordt omdat ie bijv al wel op bestemming is nu.

Ik had deze week 2 dpd pakketten die meer dan een week waren blijven hangen. Eentje is teruggestuurd naar de verkoper en de ander bezorgd!

2 likes

Ik heb vorige week een lamp ontvangen (plafonnière van glas) die al in scherven in de doos zat (ook niet goed genoeg verpakt dus verbaasde me niks). In de app van de (best grote en bekende) webshop aangemeld dat ik een kapot artikel had gekregen, krijg ik een mail dat ik het moet retourneren en dan gaan ze onderzoeken hoe ze het oplossen. Ik heb inmiddels al bij een andere webshop een nieuwe besteld dus wil gewoon mijn geld terug. Ik bellen naar de klantenservice want wat een idiote onzin om een kapotte lamp (waar ik overigens ook al een foto van had gemaakt en opgestuurd naar ze) te moeten retourneren, plus daarvoor nog een retour label te moeten printen als ik geen printer heb. Zegt die medewerker van de klantenservice dat ik niet hoef te printen, kan gewoon het adres overnemen (zelf schrijven) op de doos en dan komt het goed. Meermaals gezegd dat dat klinkt alsof het niet klopt want het was gewoon een normaal adres, geen antwoordnummer ofzo dus dat kan nooit zomaar gratis kunnen. Oh nee ik moest dan toch die barcode ook wel laten scannen. Kom ik na veel gesjouw met 2 kinderen op dat pakketpunt, heb ik toch gewoon gelijk want die vrouw zegt meteen nee die bon moet je printen want die barcode moet gewoon op het pakket.
Ga morgen wel op hoge poten die webshop weer bellen (en er niet nog een keer bestellen want wat een schijtservice dit.

1 like

Wat een gedoe! Ben wel benieuwd naar de naam van de webshop :grimacing:

3 likes

W.ehk.amp

Vandaag weer een irritatie. Ik had iets besteld via Vinted, werd verzonden met Mondial Relay en dat bleef behoorlijk lang hangen (15 dagen lang iedere dag aangekomen bij sorteercentrum en sorteercentrum verlaten). Nu is het sinds gisteravond in het pakketpunt aangekomen dus ik ging daar vanmiddag heen, het is een soort buitenlandse supermarkt, ze waren gewoon open maar op de toonbank zat een groot papier geplakt met ‘gesloten voor verzenden/ophalen pakketjes Vinted Go en Mondial Relay’. En daarnaast stonden 2 grote rekken vol met pakketjes. Dus ja ik ben maar weer vertrokken en probeer het morgen opnieuw maar pff ik wil mijn pakket.

1 like

Ik heb een pakketje wat er binnen 4 dagen zou moeten zijn en het is nu al 2 weken onderweg. Het was vrijdag eindelijk in de buurt, op een postkantoor 1 uur bij mij vandaan.

En nu opeens vandaag is het in een stad 5 uur verderop?? Huh, echt hoe dan.