Nou ik heb dus even onderzoek gedaan, want ik heb hetzelfde met Angel Dust, Genetic Bliss en Amber Fusion (van Zara), allemaal geuren die ik in theorie heel lekker zou moeten vinden maar die op mijn huid afschuwelijk scherp zijn en hoofdpijn opwekken. Ik denk dat het mijn huid icm een basisnoot met ambroxan is wat de oorzaak is. Tenminste, dat hebben al deze geuren gemeen.
Ik heb inmiddels al meer dan een half leven hetzelfde goedkope parfummetje van Kruidvat van toen ik 16 was en ik ben toe aan iets anders, maar: waar te beginnen? Denk met gewoon een keer een winkel in en advies vragen, maar welke winkel zouden jullie daarvoor aanraden? Het mag best meer kosten dan Kruidvatparfum, maar ik kom nooit in winkels als Ici Paris etc. En waarop te letten als je een nieuw luchtje uitkiest? Ik voel me echt een noob ![]()
Het enige wat belangrijk is, is dat jij het lekker vindt! Ruiken in een winkel is wel goed om een idee te krijgen van wat je (niet) lekker vindt, maar om iets nieuws te kopen vind ik dat zelf lastig. Want als ik iets opspray ruikt het soms lekker, maar dan een uur later toch niet meer. Dus testertjes scoren en die testen is misschien een betere start.
Kun je het luchtje vinden op fragrantica (website)? Dan kun je daar bijv. zien wat anderen ook lekker vonden, of achterhalen wat je hierin aanspreekt.
Het is mogelijk al een dupe van een ander parfum. Dus als je het niet kan vinden op fragrantica, kun je misschien het origineel invoeren. Absolute iris is bijv. La vie est belle.
Ik weet niet wat je wilt uitgeven, maar vind dat bijvoorbeeld Zara best fijne parfums verkoopt in allerlei geuren.
Ik laat mij altijd helpen. Noem een budget een vage omschrijving van wat ik lekker vind ruiken en dan gaat ze met die geurnoten aan de slag. En dan is het lekker snuffelen en blij de winkel weer uit.
En als je iemand lekker vindt ruiken, vragen wat het is. Zo kun je het dmv testers ook bij jezelf proberen en weet je beter wat je zoekt.
https://www.lush.com/us/en_us/p/turmeric-latte-perfume
Deze is zooo lekker. Gekocht in de sale
Oh ik vind het zo jammer dat ie uitverkocht is. Een vriendin van me heeft die ook en ik wil het ook graag zelf proberen omdat het me zo lekker lijkt.
In winkels zijn ze er nog
Ah daar woon ik helaas niet dichtbij. Wel goed om te weten! Misschien kan ik iemand vragen even voor me te kijken.
Ik werd gister in de Albert Heijn, 11u na het opsprayen aangesproken dat ik lekker rook. Dat maakte wel echt mijn dag.
Het was bodylotion van fluff, appeltaart.
In mijn haar sol de janeiro 48 en Kayeli marshmallow.
Heeft iemand wel eens een merkparfum bij de Kruidvat gekocht? Zadig &Voltaire is daar €64 voor 100 ml, terwijl je bij douglas dat betaalt voor 50 ml, maar is dat gewoon legit en niet een oudere partij of zo
Ik heb toevallig recent Thierry Mugler gekocht (met idee dat Kruidvat wel echte merken verkoopt, via bol lees ik soms toch slechte reviews) maar ik heb wel het idee dat het minder lang blijft hangen dan de tester die ik had. Nu heb ik dat eens gehoord dat testers ‘beter’ zijn dan het echte product, maar toch twijfel ik
Ik heb mijn kayali vacay in a bottle weggezet omdat ik het zomer geurtjes vind.
Nu zijn de parfums donkerder geworden (ik weet even de term niet meer die gebruikt wordt) maar ook veel lekkerder.
In maui ruik je veel meer banaan en bij marrakesh is de orange blossom nu echt ‘popping’.
Wat gek, heb je ze in het donker bewaard?
Ja schijnt wel normaal te zijn. Ik weet alleen de naam niet. Bijvoorbeeld van de ‘basic’ vanille geur van hun is ook bekend dat die bruin wordt.
Is normaal hoor! Dat heet oxidatie en dan kan je parfum wat intenser gaan ruiken en langer blijven ruiken op de huid.
Kruidvat valt onder dezelfde keten als ICI Paris, ze kopen dat gewoon héél groot in waardoor Kruidvat zulke prijzen kan vragen maar het zijn gewoon legit geuren.
@Zonnestraaltje testers zijn gewoon dezelfde geuren, soms uit een bestaande verkoopverpakking gehaald, enige wat verschil kan maken is dat ze natuurlijk altijd open en bloot in de winkel staan en dat wel invloed kan hebben op de geur.