Parfumtopic

Weet niet of ze het nog verkopen, had vroeger energetically new york en die was zo lekker. Dupe van santal33

1 like

Getest, proefje paar dagen gedragen en gekocht! Heel blij mee, dankjewel :slight_smile:

Oh wat leuk zeg! :grin: Lekker van genieten!

2 likes

Ik heb vandaag (sinds tijden) weer een nieuw parfum gekocht, op aanraden van een verkoopster. Het is Matiere Première - Parisian Musc geworden. Echt zo’n lekkere en aparte geur. De combo van musk en vijg vind ik echt heel lekker! Zit de hele tijd aan mijn pols te ruiken haha. Twijfelde nog over Bibi - Radio Child, maar vond die op mijn pols niet zo lekker ruiken.

2 likes

Ohhhh die heb ik ook net uitgekozen/gekregen als cadeau!
Ik vond hem in eerste instantie een beetje gekkig ruiken en een andere gekocht, toen uurtje na het opspuiten in de winkel spijt van mijn aankoop want hij rook zo lekker na een tijdje, zat de hele tijd aan m’n pols te ruiken, rook m zelfs de dagen daarna nog. Toen toch geruild.
Ben er echt verliefd op 🫶🏻

1 like

Oh meen je!! Wat toevallig! Kende je de geur al? Ik had er nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn. Ik zou hem niet blind aan iemand durven geven, omdat het inderdaad een aparte geur is. Wel heel erg lekker. De verkoopster heeft ook een sample meegegeven van de bijbehorende bodylotion, echt heerlijk!

Er zit één spraytje op mijn pols sinds vanmiddag en dat ruik ik ook continu. Hoorde dat de geur erg goed blijft hangen.

2 likes

Beetje per toeval ontdekt, ik kan niet zo supergoed tegen geuren en krijg snel hoofdpijn ervan. Zocht iets naast Molecule.
Was toen een beetje aan het ruiken aan flesjes in de Bijenkorf en spoot deze op, want vond het wel lekker zacht ruiken en mocht iets uitzoeken voor Kerst van m’n man :smiley:

2 likes

Oh deze was qua geurnoten een geur waarvan ik dacht dat hij perfect zou zijn en toen de Skins medewerker hem liet ruiken was ik er in eerste instantie ook helemaal weg van, maar daarna werd hij bij mij zo scherp en hard dat ik er hoofdpijn van kreeg en hem thuis heb afgewassen.

Ik vind het zo fascinerend hoe parfums zich ontwikkelen, hoe het op je huid zo anders ruikt dan op een teststrip en het ook tussen personen zo ontzettend kan verschillen hoe een parfum ruikt.

Is er hier iemand die zich wat meer heeft verdiept in de ontwikkeling en samenstelling van parfums? Lijkt me echt heel tof om er wat meer over te weten te komen maar het zijn vooral commerciële dingen die ik er over kan vinden (bijv bij Skins is het uiteindelijk toch gericht op verkoop).

2 likes

Ah leuk zeg! Dit is inderdaad een geur die niet al te overheersend is. Grappig dat je Molecule ook noemt. Ik krijg ook snel hoofdpijn van parfum en hou daarom zelf ook van zulke ‘milde’ geuren zoals Juliette has a gun not a perfume, Salle privee le temps perdu, genetic bliss 2787 etc. Deze geur heeft daar wat van weg, maar de toevoeging van (ik vermoed) vijg zorgt ervoor dat het een hele andere geur is.

@Zitzak Oh wat jammer zeg! Dat had ik precies bij die andere geur van Bibi. Die vond ik echt heerlijk op de teststrip, maar een beetje ‘zurig’ op mijn eigen huid. Werd er inderdaad meteen naar van. Echt super jammer, want de geur sprak me ook heel erg aan. Goede vraag, ben ik ook benieuwd naar!

1 like

Ik ben op zoek naar een parfum die ruikt naar/ wat weg heeft van de geur van Biotex, iemand misschien tips?

Zarkoperfume The Muse?

3 likes

Ik heb precies hetzelfde met deze geur! Ik heb een sample liggen en daar heb ik nu weer een spraytje van opgedaan, maar voor mij zit er ook echt iets scherps aan, bijna agressief clean of zo? Ik dacht dat ik de enige was, haha! Nu heb ik ook wel een beetje persoonlijke beef met deze omdat ik online veel had gelezen dat het bijna een Philosykos dupe is (ik ruik het liefste naar bomen), maar dat haal ik er eigenlijk niet zo uit. Echt fascinerend, ik ben ook heel benieuwd waar dat door komt. Gelukkig vindt mijn vriend hem wel heel lekker dus die kan er nu in ieder geval een beetje van genieten :joy:

Ken ik niet, ga ik ruiken

1 like

Nou ik heb dus even onderzoek gedaan, want ik heb hetzelfde met Angel Dust, Genetic Bliss en Amber Fusion (van Zara), allemaal geuren die ik in theorie heel lekker zou moeten vinden maar die op mijn huid afschuwelijk scherp zijn en hoofdpijn opwekken. Ik denk dat het mijn huid icm een basisnoot met ambroxan is wat de oorzaak is. Tenminste, dat hebben al deze geuren gemeen.

Ik heb inmiddels al meer dan een half leven hetzelfde goedkope parfummetje van Kruidvat van toen ik 16 was en ik ben toe aan iets anders, maar: waar te beginnen? Denk met gewoon een keer een winkel in en advies vragen, maar welke winkel zouden jullie daarvoor aanraden? Het mag best meer kosten dan Kruidvatparfum, maar ik kom nooit in winkels als Ici Paris etc. En waarop te letten als je een nieuw luchtje uitkiest? Ik voel me echt een noob :grimacing:

Het enige wat belangrijk is, is dat jij het lekker vindt! Ruiken in een winkel is wel goed om een idee te krijgen van wat je (niet) lekker vindt, maar om iets nieuws te kopen vind ik dat zelf lastig. Want als ik iets opspray ruikt het soms lekker, maar dan een uur later toch niet meer. Dus testertjes scoren en die testen is misschien een betere start.

Kun je het luchtje vinden op fragrantica (website)? Dan kun je daar bijv. zien wat anderen ook lekker vonden, of achterhalen wat je hierin aanspreekt.

Het is mogelijk al een dupe van een ander parfum. Dus als je het niet kan vinden op fragrantica, kun je misschien het origineel invoeren. Absolute iris is bijv. La vie est belle.

Ik weet niet wat je wilt uitgeven, maar vind dat bijvoorbeeld Zara best fijne parfums verkoopt in allerlei geuren.

2 likes

Ik laat mij altijd helpen. Noem een budget een vage omschrijving van wat ik lekker vind ruiken en dan gaat ze met die geurnoten aan de slag. En dan is het lekker snuffelen en blij de winkel weer uit.

1 like

Bedankt voor de fijne tips! (Ook @Lort en @Telefoonnummer) Daar kan ik wat mee!

2 likes

En als je iemand lekker vindt ruiken, vragen wat het is. Zo kun je het dmv testers ook bij jezelf proberen en weet je beter wat je zoekt.

1 like