Parfumtopic

Abel - Nurture
Bon Parfumeur - 003
Eccentric molecule - molecule 01 (altijd goed!)
Zadig & Voltaire - this is her

2 likes

zoet of fris? of weet je dat ook niet? :smiley:

Ik vind Coco Figue lekker voor de zomer: kokos en vijg. Maar als je liever een frisse geur wilt is dit niet voor jou.

2 likes

Goede vraag! Eerder fris denk ik, voor iets licht zomers?

Eccentric molecule - molecule 01 zat trouwens in m’n box @Aiden en ik vond m eigenlijk niet super lekker eerlijk gezegd. Ik weet dat het echt een favoriet is, en ik vond m ook absoluut niet vies, maar ik vond de geur niet supergoed bij me passen.

Vind geuren kiezen echt zo moeilijk! In een parfumerie gaan ruiken vond ik al helemaal niet te doen, ben na twee geuren al overweldigd en dan weet ik het helemaal niet meer.

Oh trouwens, een geur die ik vroeger wel lekker vond was l’eau d’issey

2 likes

Queen parfum @Nysmn kom er maar inšŸ˜„

Zadig is inderdaad misschien wel wat, lichte geuren iig

3 likes

Wat ik vaak doe is op fragrantica geuren opzoeken die ik lekker vind en dan kijken welke ā€˜dupes’ zij aanraden en welke geurnoten erin zitten. Dan kun je weer daarop klikken en weer verder zoeken. https://www.fragrantica.com/perfume/Issey-Miyake/L-eau-d-Issey-720.html

1 like

Ik heb vorige week een grote fles van L’interdit gekocht (125 ml) en de geur is veel milder dan eerst? Ik ruik het na een paar uur ook al niet meer, terwijl ik dit bij mijn vorige flesje wel had. Het waren beiden de eau de parfums. Weet iemand of dit normaal is en of je hiermee terug naar de winkel kan?

1 like

Ik verkoop mijn Tom Ford - Black Orchid eau de parfum 30ml. Heb hem 3x geprobeerd, maar ik word er echt misselijk van en krijg er koppijn van. 🫠

Volgens mij zijn er hier wat wel wat liefhebbers, dus mocht je geĆÆnteresseerd zijn dan PB me maar.

Ik kan je geen pb sturen, wat is je richtprijs?

1 like

Als je l’eau d’issey lekker vindt, vind je de volgende geuren wellicht ook lekker:

DKNY - women
Versace - bright crystal
Jimmy choo - floral
Zara - applejuice (dupe voor Chanel chance eau tendre)
D&G - light blue

2 likes

Hij blijft bij mij echt niet hangen. Heb weliswaar een proefmonster, maar voor de prijs is het echt een grap…

2 likes

Ik vind van wel ja! Vooral op kleding kan ik 'm vaak uren later nog goed ruiken.

1 like

Haha ja! Het is bij mij dus ook wel op basis van een proefmonster hoor. Vond hem vers uit het flesje lekker, maar kan mij niet heugen dat ik hem blijf ruiken bij mezelf. Verschilt misschien ook per persoon.

2 likes

Vandaag naar de Skins geweest om een nieuwe parfum om te zoeken. Had wat research gedaan maar eenmaal daar vond ik Penhaligon’s Babylon/CaĆÆro beiden veel te zwaar en echt naar oude man ruiken🄲 Halfeti vond ik nog het lekkerst maar uiteindelijk Velvet Haze van Byredo gehaald🄰

2 likes

Deze heb ik toevallig vandaag van de Skins box op: HEERLIJK.

4 likes

Heb een set met samples gekocht voor 30 pond.

9 likes

Changing constance van hen is zo lekker :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Leisure in paradise gekocht want ik was geinfluenced door iemand op instagram. Wat een heerlijke geur. Het ruikt echt naar zomer. Dit was voor mij echt mijn eerste dure parfum die ik voor mijzelf had gekocht en ik vind het de gok waard!

4 likes

Oh klinkt goed, ben benieuwd!

1 like

Ik heb door dit topic echt zin om naar de Skins te gaan weer. Echt zo gek, had via Skins een Kilian: Love don’t be shy tester gevraagd, maar ik ben volgens mij de enige persoon ter wereld die deze parfum echt ontzettend vies vindt. Molecule 01 vind ik wel lekker op zich, maar Juliette has a gun: not a perfume vind ik echt heel vies. Terwijl ze geloof ik op elkaar horen te lijken. Maar op mijn huid wordt die echt super bitter.

Momenteel draag ik afwisselend Sunny side Up (Juliette has a gun) en Bubble Bath (Replica). Mocht iemand nog aanraders hebben op basis hiervan (Sundazed vind ik ook super lekker, Maarja die is wel echt een ander niveau qua prijs haha)

De Not a Perfume stinkt bij mij ook. M’n vriend zei dat ik echt moest gaan douchen toen ik m op had om te testen :flushed:

3 likes