Plannen en structuur

Ja, exact dat heb ik ook. Heel irritant en vooral nu met het thuiswerken heb ik steeds minder het overzicht van waar iedereen mee bezig is en verlies ik zo veel tijd met het nalopen of project X wel loopt en steeds m’n input geven voor andere projecten omdat ik dan het gevoel heb dat ik nog wel in charge ben van iets, maar dat valt in werkelijkheid dus wel mee. En vooral dat van die schema’s enzo is ook echt te herkenbaar, m’n leidinggevende herhaalt nog zovaak dat hij zoo blij is met een schema dat ik gemaakt heb, terwijl dat ding lastminute nog gemaakt heb en het wat mij betreft niet zoveel voorstelt.

1 like

Haha zo grappig dat het herkenbaar is. Ik heb vandaag 34 documenten afgemaakt die zijn blijven liggen de afgelopen drie maanden, de hele dag mee bezig geweest maar wel af. Ben daarna naar de winkel gegaan om een bossche bol te halen als traktatie. Heb nu al zin om morgenochtend mijn huis helemaal schoon te maken.

2 likes

Onwijs fijn voor je dat dat in elk geval af is. Goeie traktatie ook!

Verder wilde ik ook even zeggen dat ik ontzettend herken wat je zegt. Heel fijn om dat eens ergens terug te lezen, want ook ik heb het idee dat niemand om me heen dit zo heeft.

Elke dag is een nieuwe dag, jij hebt mij in ieder geval geïnspireerd om beter te doen! Merci :slight_smile:

Vet handige tips @Merel, maar volgens mij ben jij ook echt super georganiseerd en kan je echt heel veel in korte tijd. Tenminste ik heb het idee dat jij echt heel efficiënt bent en voor alles wel een creatieve oplossing hebt.

En @Maurice, misschien een open deur maar wellicht dat overleggen met je leidinggevende ook kan helpen? Die wil vast ook niet dat je na werktijd nog van alles moet doen als er samen voor gezorgd kan worden dat je wel je werk gedaan kan krijgen. Dan zou je bijvoorbeeld samen kunnen sparren en kunnen kijken hoe de tips van Merel toegepast kunnen worden. En wellicht heeft je leidinggevende nog andere ideeën.

Volgens mij ben jij echt georganiseerd! Houd je dit vaak vol op je werk? echt knap hoor. Ik vind je tips van de mail echt heel goed. Eerst alles lezen, lijstje maken en dan nummeren. Merk je dat je genoeg tijd overhoudt voor ontspanning na het werk.

Ik doe m’n best om altijd zo te werken, ik loop 's ochtends langs alle patiënten onder mijn hoede en daaruit komen dan allerlei klusjes voort, die schrijf ik op een lijstje en als ik een lang lijstje heb ga ik ergens zitten waar het rustig is en ik door kan werken. Als het een kort lijstje is ga ik gezellig bij collega’s zitten en dan kan ik ook wat meer tijd nemen om te kletsen en extra dingen (voor de leuk) te doen. Ik heb een contract voor 48uur/week en ik wil eigenlijk echt niet meer dan dat op m’n werk zitten.
Maar het gaat bij mij natuurlijk ook wel eens helemaal mis, dan ben ik ineens dingen zelf aan het doen die ik veel beter zou kunnen delegeren, of verdoe ik een berg tijd aan iets dat niet per se nodig is (en dus eigenlijk onderaan m’n lijstje zou moeten voor als de rest al af is) of verkijk ik me erop hoe lang iets duurt en zit ik 's avonds thuis nog te typen. Het scheelt wel dat ik werk niet echt kan doorschuiven, hooguit naar morgen, maar ik kan niet over 3 maanden eens bekijken wat ik met een bepaalde patiënt ga beginnen, die ligt nu op mijn beleid te wachten, dus ik moet altijd bijblijven.

Heeft iemand hier ervaring met het Filofax clipboard systeem?

Ik wou dat ik Zenkit To Do en Todoist kon samenvoegen voor de perfecte lijstjesapp (voor privé) :sob:

Todoist is handiger met taken beheren binnen een lijst (zooo handig dat je kan typen “Anna bellen morgen om 10” en dat hij dan automatisch een deadline en reminder op dat moment zet) maar bij Zenkit is het geheel overzichtelijker :frowning_face:

Gebruikt iemand een fijne tool om voor een teamsport een planning te maken en bij te houden wie er wel/niet is op welke datum? Zat te kijken naar mijnsportteam (ziet er wel mooi uit) of mysportsplanner (oerlelijk maar hoorde dat een ander team dat gebruikt, zijn er niet superenthousiast over). Als iemand ergens goede ervaringen mee heeft zou dat echt fijn zijn! We gebruiken nu in whatsapp de groepsomschrijving maar daar kun je niet eindeloos veel tekens in kwijt helaas, verder werkte het wel goed (behalve voor 1 teamlid zonder whatsapp).
Belangrijkste voor mij:

  • gebruiksgemak, ook voor beeetje digibeten, iedereen makkelijk eigen aanwezigheid invullen en bewerken
  • overzicht, snel zien hoe veel mensen er op welke datum zijn
  • integratie met agenda-app zou chill zijn
  • best handig als de captain bij uitzondering soms zelf iemands aanwezigheid kan bewerken, als iemand dat mondeling heeft gezegd bijvoorbeeld.
  • misschien ook handig als je de planning kunt zien zonder in te loggen, voor bijvoorbeeld een coach voor een keertje, die dan een speciale link krijgt naar de planning of naar 1 training?

Hoorde ook al iemand over Teamy maar daarvoor moet je per se de app downloaden als ik het goed begrijp, denk niet dat ik iedereen zo ver krijg. Moet toch makkelijker kunnen dit?
Super bedankt als iemand reageert!

Ik heb vroeger Teamers gebruikt , is via een website en app.

1 like

oe dank je wel, dat is natuurlijk wel simpel! Chill!