Plantaardig/vegan eten #2

@Kryptonite Ja die van de vegaslager idd. Zo realistisch dat ik hem niet wegkreeg haha

4 likes

deze absoluut, ik ben ook fan!

2 likes

Eens, die van de Vegetarische Slager vind ik ook het beste!

1 like

In Duitsland hebben ze ook andere nuggets dan we hier hebben, die zijn van beyond meat. Veel lekkerder dan die van NL, de eerste keer dat ik ze at was ik bang dat ze me per ongeluk de echte hadden gegeven omdat ze er ook zo echt uitzien. Weet alleen niet of die echt vegan zijn, weet iemand dat? Ik eet zelf geen vlees, maar niet per se volledig plantaardig namelijk…

2 likes

De Duitse McNuggets bedoel je? Die zijn volledig plantaardig

1 like

Ja die zijn zo lekker. In Nederland hebben ze een korstje met broodkruim maar daar gewoon met beslag zoals de normale kipnuggets. Echt perfect gewoon.

Ja zijn echt veel beter. Echt dat lekkere vette ouderwetse kipnuggets gevoel haha.
Top dat ze helemaal vegan zijn @Baymax! Dus aanrader voor als je ooit in Duitsland bent

1 like

Ik heb die vandaag geprobeerd en deze is inderdaad heel erg lekker. Ik ben een mega filet american eter (maar door m’n zwangerschap kan dit niet) en heb mega specifieke voorkeuren welke ik lekker vind of niet.

Hij smaakt iets anders dan echte filet american, iets pittiger/rokeriger maar de structuur is echt identiek. De kleur is ook precies hetzelfde.
Als je niet zou weten dat deze vega is dan zou je dat niet merken.

Het enige dat ik jammer vind ik de verpakking.

Maar het is een hele goede vervanger en een mega aanrader. Dankjullie wel!

1 like

Hebben jullie aanraders voor mooie/lekkere/relatief makkelijke vegan kerst desserts? Wij hebben twee dagen het toetje als gang en ben een beetje inspiratieloos. Eerdere jaren tiramisu en pavlova gemaakt.

Eton mess vind ik altijd heerlijk, is ook gemakkelijk om te veranderen naar een vegan recept met kikkererwtenvocht

1 like

Vegan monchou taart us echt in 10 min klaar en vind het heel lekker, kan je misschien ook in een glas maken om het wat fancier te serveren

5 likes

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197815/vegan-mini-passievrucht-cheesecakejes-met-mango

Deze! Makkelijk, goed voor te bereiden en heel lekker!

3 likes

Ik zit er zelf aan te denken om tarte tatin te maken met vegan bladerdeeg + bolletje ijs erbij.

3 likes

Ik ben heel erg van de chocolade dus dit zijn mijn twee favorieten: simpel te maken chocolade taart Makkelijke chocoladetaart – Vegetus
En deze super snelle vegan chocomousse Vegan chocolademousse (toetje) | Eef Kookt Zo Ik heb toen ooit een test gedaan om vegan chocomousse te maken met kokosmelk, aquafaba en silken tofu en deze was favoriet.

2 likes

Kwam deze tegen! Hoef dit jaar geen toetje te maken maar anders was ik denk voor deze gegaan

5 likes

Hebben jullie nog kerstdrama of dilemma’s? Bij mijn ouderlijk huis is het 2-2 vegan vs vleeseters (en dan nog mn schoonzus flexitarier) dus mijn moeder maakt wel vlees klaar, maar de soep doet ze wel vegan. En wij maken dan de rest van de gerechten vegan. Wel gedoe altijd om af te stemmen maar dit is wel hoe het bij ons het beste werkt.

1 like

Ik eet als enige vegan en dit jaar is kerst bij ons. Ik kook altijd vegan en mijn vriend eet thuis grotendeels vegan. Ik had aangegeven dat ik kerst graag vega hou. Aangezien ik het hoofdgerecht en en toetje verzorg is dat vegan. Toen kreeg ik de vraag of ze anders zelf vlees mee mochten nemen. Heb aangegeven van liever niet ik wil geen vlees in huis hebben. Ben benieuwd of ik er met kerst nog wat van hoor.

3 likes

Drama wil ik het niet noemen maar mijn schoonfamilie heeft er wel moeite mee om er rekening mee te houden dat er twee vegetariĆ«rs aan tafel zitten. Ze gaan vooral kip en vis serveren en toen we vroegen of de pasta salade en soep vegetarisch zouden zijn wisten ze het nog niet. Alle zin om aan zo’n vleestafel te gaan zitten vergaat me eigenlijk alweer als ik het er zo over heb. :sob:

3 likes

Misschien een hummus maken van een witte boon, bijv canellibonen. De smaak is dan heel anders.

Of met limabonen. Of met pesto erdoor?