Plantaardig/vegan eten #2

Deel 2!

4 likes

Ik heb net deze geprobeerd, zijn allebei nieuw. Allebei lekker!
Die bovenste is van jackfruit, smaakt een beetje naar selleriesalade vind ik.

10 likes

@Pandava Bedankt nog voor je antwoord over de kwarktaart! Ik heb hem gemaakt (uiteindelijk 7 gr agar agar gebruikt) en hij was top.

1 like

Smaakt die kruidencreme naar kruidenboter?:see_no_evil:

1 like

Ja is meer boter dan crème!

1 like

Ik maakte net ijskoffie met gecondenseerde kokosmelk geïnspireerd door @Frankie en had oatly barista opgeschuimd met mn nieuwe senseo melkopschuimer. Maar toen roerde ik even alles door elkaar en sloeg het schuim weer helemaal plat? Nu is er niets meer van over

Welke plantaardige melk gebruiken jullie in een melkopschuimer? Behalve soja want daar krijg ik een allergische reactie op helaas…

Ik schep zo’n blikje gecondenseerde kokosmelk trouwens altijd over in een glazen potje en dan is het in de koelkast echt forever houdbaar. Een boterham met pindakaas en dat erop is ook echt lekker

2 likes

Dit vind ik echt weer bizar maar ook zo typerend voor dat stelletje corrupte lui van de nvwa.
:face_vomiting::face_with_symbols_over_mouth:

5 likes

Ik gebruik eigenlijk altijd of oatly whole milk of die oatly barista en heb nooit dat het schuim meteen plat slaat. Zelf heb ik een inventum melkopschuimer.

1 like

Oja de whole milk kan ik ook nog proberen :slight_smile:
Ik stelde de vraag niet helemaal duidelijk maar het was dus bij koud opschuimen, gebruik je die functie ook of alleen warm opschuimen?
Want bij warme melk heb ik dat probleem idd ook niet

Ohh nee koud heb ik nog niet geprobeerd. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Klinkt goed!:innocent:

Smaakt gecondenseerde kokosmelk ook nog naar kokos? Of niet?

Ik had trouwens een hele rare droom vannacht, ik ging een vegan cake bakken en gebruikte chia zaad, maar ik had blijkbaar te veel gebruikt en toen kreeg ik een grote glibberige klont die steeds groter en groter werd tot de hele keuken onder zat :sweat_smile:

8 likes

Nee niet echt, vooral heel zoet. Je proeft wel dat het geen gewone melk is maar je proeft totaal geen kokos in de fudge oid

1 like

Wat is jullie favoriete (tomaten)pastasaus zonder vlees? Heeft iemand een succesrecept?

Deze werd laatst gepost, vond ik erg lekker: https://ottolenghi.co.uk/recipes/pappardelle-with-rose-harissa-black-olives-and-capers (kan zonder de yoghurt of met plantaardige yoghurt).
En verder vind ik eigenlijk gewoon elke tomatensaus met ui, knoflook, tomaat (en kruiden) als basis wel lekker. Kun je eindeloos mee variëren (je tomaten bijvoorbeeld roosteren in de oven, verse tomaten gebruiken, tomaten uit blik gebruiken, verschillende soorten kruiden gebruiken, andere groente in de saus verwerken).

4 likes

Ik hou het ook altijd gewoon simpel eigenlijk. Uitje, paar knoflooks fruiten, kilo kruiden erbij, en dan groente wat ik heb liggen, meestal iets van tomaten/ paprika/ courgette/ erwtjes/ aubergine. Dan de tomatensaus erbij. En als de saus bijna klaar is nog een extra teentje knoflook erdoor, en peper, zout.
Met orecchiette vind ik het lekkerst.

4 likes

En @Frankie Dank, dat klinkt beiden heel erg lekker!

En ALTIJD rode wijn door de tomatensaus! Ik ga vandaag proberen of rode wijnazijn hetzelfde effect heeft

4 likes

Ik vind balsamico azijn al snel hetzelfde effect geven!

2 likes

Oooo dat ga ik proberen, goede tip!


Heeft iemand enig idee of er ook vegan suikerwafels te koop zijn? Of zal ik die dan toch echt zelf moeten gaan maken

1 like