Plantaardig/vegan eten #2

Ja heerlijk lijkt me dat! Zonder na te denken alles kunnen kopen wat je ziet.

Edit: volgens mij is er ook al een vegan supermarkt in Budel, maar die is blijkbaar minder goed in marketing of het is minder interessant voor de media

3 likes

Wat cool, lijkt me ook echt zoveel makkelijker. Helaas duurt het natuurlijk nog jaren voordat het ook ooit in het oosten van het land zal komen. Ben ook wel benieuwd of het echt niet duurder is eigenlijk. Hoop dat het een succes wordt

1 like

Er is er ook een in Den Haag (Veggie4U) en in Utrecht en Arnhem sinds kort Vmarkt! Maar die zijn in de lockdown opengegaan dus nu alleen nog op bestelling ophalen, maar de winkel staat er klaar voor. Kan niet wachten om daar echt te gaan “winkelen”.

1 like

Ik wil een taart of iets anders lekker bakken voor een vriendin die vegan is en allergisch voor noten (en appel en kiwi). Heeft een van jullie een succesrecept? Het staat een beetje stil hier, al mijn lievelings vegan bakwerken zijn eigenlijk met noten als topping of als (raw) bodem…

Deze taart heb ik al meerdere keren gemaakt en tot nu toe vind iedereen het lekker. Heel makkelijk om te maken, voor de karamel laag gebruik gecondenseerde kokosmelk.

8 likes

Deze vind ik echt zo lekker en super makkelijk ! Altijd een succesrecept hier :grinning_face_with_smiling_eyes:
1 like

Wow dit ziet er echt heel lekker uit, dit wil ik proberen! Maar in plaats van die karamelpasta doe jij dus gecondenseerde kokosmelk, dat geeft denk ik wel een heel ander effect of niet?
Ik snap dat coconutcream niet zo heel goed, moet je dan een blik kokosmelk laten staan en dan komt er een creme laagje op? Ik heb dat nog nooit gezien bij kokosmelk eigenlijk, of doe je in plaats daarvan de gencondenseerde kokosmelk?

Mijn succesrecepten zijn trouwens:

Chocoladetaart:

Arretjescake:
https://wateetjedanwel.nl/vegan-arretjescake/ (als topping eventueel vegan slagroom)

Citroencake:
https://wateetjedanwel.nl/citroencake/ (met 2x zoveel glazuur)

3 likes

Nee, er bestaat gecondenseerde kokosmelk. Net als dat er gecondenseerde (koe)melk bestaat. Deze moet je hebben:
image

Als je er dulce de leche/karamelpasta van wil maken moet je het gesloten blikje 3 uur in water koken.

@Alocasia niet echt bakken, maar ik vind vegan fudge ook heel lekker!

3 likes

@Mia ik maakt zoals @pastelzwart zegt dulce de leche van.

Ohja, nu je het zegt heb ik daar wel eens van gehoord! Thanks, klinkt goed!

Omg dit wordt nog moeilijk kiezen want ik wil dit allemaal maken :heart_eyes: bedankt voor de goede tips!

Delio heeft 3 nieuwe vegan smeersalades: preparé du chef, tonino en chicky curry. Ik heb de preparé en chicky curry gekocht, de tonino was al uitverkocht jammer genoeg.
Net die chicky curry geprobeerd en die is lekker: doet me van alle currysalades het meest denken aan kip currysalade, al mocht het zeker wat pittiger.

9 likes

Dit klinkt alsof het alleen in België verkrijgbaar is

2 likes

Waar kan je dit kopen? Ben dit merk nog nooit tegen gekomen.

Oh, sorry dacht dat die misschien ook bij jullie in de Appie te verkrijgen zijn. Aangezien ik die in Delhaize (BE) heb gekocht en zij onder ahold vallen.

Was dat maar zo :sob: ik wil de vegan danette ook hier :sob::sob::sob:

4 likes

Jammer! Hopelijk komen de producten binnen kort ook in NL.

Oh wat erg ik zou hier gewoon voor naar Belgie rijden. Mis tonijnsalade zo erg.

1 like

Ik heb dit recept wel eens gebuikt als basis voor tonijnsalade, aangevuld met extra mayo en ingrediënten die ik zelf lekker vind
1 like