Plantaardig/vegan eten #2

Geloof niet dat het de bedoeling is om naar Duitsland te gaan nu

2 likes

Ik heb het niet over nu persé, gewoon wanneer je voelt dat het weer kan/het weer wordt aanbevolen (ik heb hierin mijn eigen overweging gemaakt).

3 likes

Er zijn vegan vlammetjes! En loempiaatjes natuurlijk. En vega nuggets. Ik weet dat bamihapjes ook vegan kunnen zijn, maar dat neem ik nooit.
En de vegan frikandelletjes van de AH vind ik niet zo heel lekker, maar neem ik toch want het gemis is zo groot. En met veel mayo en een biertje on te side alsnog goed te doen haha.

Mijn bittergarnituur is zo fab inmiddels :joy:

1 like

Waat vegan vlammetjes :scream:

Ik had in een vlaag van enthousiasme Danio gekocht, omdat er een 35% kortingsticker op zat, maar ik had er niet bij stilgestaan dat het op basis van kokos was :sweat_smile:
Ik moet zeggen dat het echt goed te doen is, ook al houd ik niet van kokos, dus ik ga hem wel gewoon opeten. Ik hoop dat er misschien ooit nog versies van niet-kokos plantaardige melken komen, want hij is wel 100x beter dan andere kokosyoghurts die ik geprobeerd heb.

1 like

Jaaaah!:scream:

2 likes

Niceeee deze ga ik zoeken, ben benieuwd!

Wow chill! Waar heb je ze gekocht? Heb ze in mijn stad (verschillende supermarkten) nog niet gespot

Bij de jumbo!

1 like

Ik heb de vegan kibbeling geprobeerd en ik vond hem wel oke. 7/10. Ik snapte niet zo goed dat er niet zoveel kruiden op zaten zoals bij echte kibbeling, maar verder komt de smaak wel in de buurt. Ik heb 'm in de oven gedaan, maar zou 'm de volgende keer frituren. Ik vind de textuur van de vivera visburger en vissticks wel vissiger.

1 like

Had je de kibbeling van Jumbo of ah?

Ik mis deze :cry:

3 likes

Er is sowieso veel verschil tussen kibbeling. In Den Helder verkopen ze altijd kibbeling uit Volendam en dat is bijna ongekruid, bij m’n ouders in Apeldoorn hebben ze alleen kibbeling uit Harlingen en dat is altijd mega gekruid (vies zout vond ik altijd), dus ik denk dat het ook maar net wat je gewend bent is.

3 likes

Ah!

Een van huisgenoten had net iets gebakken en het was goddelijk:

Het had geen naam maar het deed me een beetje denken aan iets boterkoekachtigs? Terwijl er geen boter in zit? Het was een beetje zacht van binnen en gewoon ‘normaal’ hard van buiten. Had ze zelf commentaar op maar ik zou dit oprecht zo van een bakker hebben gekocht.

Ze heeft me net het recept doorgestuurd en ik dacht ik deel het hier want het is dus blijkbaar vrij simpel, maar ik moet haar straks maar even in het echt vragen wat ze nou met ‘pot’ bedoeld (ze is Frans).

Recept lekker taartje in verfranst Engels

3 pots of vanilla yogourt (about 350 g) (I took oat yogourt but in the recipe it was soy)
3 pots of flour
1 packet of yeast (but it didn’t work on my cake, that’s why the texture is weird haha)
1,5 pot of sugar
1/2 pot of neutral oil + a bit for the mould

You mix everything and put it in the oven at 175°C for about 50 minutes until you can pick a knife in it and it goes out clean.

I added a bit of raspberry jam on the top and mixed it roughly to make a nice shape, and put some almonds as well

16 likes

Wat is nou een lekkere en niet zo bittere tahini? Ik wil het zo graag lekker leren vinden :sweat_smile:

Ik vind die van Al Arz erg lekker! Romig en nootachtig.

—-

Er is een nieuwe app, Soosee, en daarmee kun je de ingrediëntenlijst van een product scannen met de camera van je telefoon en die geeft dan aan of het vegan is of niet (je kan ook laten zoeken op allergenen). Super handig!

2 likes

Leuk dat je dit deelt :)! wat bedoelt ze met pot? Heb geen flauw idee haha.

Ik heb net voor het eerst gekookt met banana blossoms, zo benieuwd. Een soort butter chicken maar dan vegan dus. Het is het eten voor morgen dus will report back :grimacing:

7 likes

Haha het werd niet helemaal duidelijk. Maar kwam erop neer dat je een groot drinkglas kunt gebruiken en een Amerikaanse cup ook goed is en het vooral om de verhoudingen gaat.

1 like