Ik ben in 1 x omgegaan, muv bv pindasaus die op moest. Ik deed mee met de vegan challenge dus het was maar een maand. Na nog geen 2 weken was ik tot zoveel nieuwe inzichten gekomen dat ik om was.
Ik heb een heel flexibele omgeving en de eerste maanden geen confrontatie gehad zoals een restaurant waar ik niet of amper kon eten.
Ook zit ik in een vegan app groepje waar ik veel steun en tips uit haalde.
De vegan challenge van proveg kan je je altijd voor inschrijven dus ik zou dat sowieso aanraden, die mails waren zo leerzaam (de info stukjes dan, recepten vond ik niet zo boeiend).
Ik heb in die periode trouwens ook veel YouTube filmpjes gekeken (bite size vegan!!) en documentaires.
En soms wil ik nog steeds een tompouce, blok schimmelkaas of knakworst. En ik mag dat ook gewoon he, maar als ik er lang genoeg over nadenk weet ik dat ik niet blijer word als ik dat gegeten heb omdat ik het niet meer los van het dier kan koppelen. (ik zei dit dit weekend tegen een vriendin en zij zei ook dat dat het verschil was, zij eet het gewoon maar ik denk er bewust over na en maak daarna de keuze). Zuivel en vooral kaas is trouwens verslavend, daarom is dat de eerste weken echt afzien maar ik kocht vegan kaas en gebruikte dat veel!
En je kan ook nog zeggen van ik ga geen zuivel meer eten, geen ei meer, geen honing meer, ik ga verpakkingen lezen, ik ga vanaf nu op de enummers letten. Dus dat je het echt opdeelt in stapjes (waarvan je sommigen misschien al doorgemaakt hebt)
Mensen die zeggen dat ze nooit vegan kunnen gaan vanwege kaas vind ik trouwens stom want ik zeg dan altijd eet dan vegan behalve de kaas maar dat willen ze natuurlijk niet, ze willen gewoon een excuus.

heel raar