Plantaardig/vegan eten

Zo, nu is dit topic er ook weer. :slight_smile:

Awesome!
Ik ben gisteren bezig geweest met een blog in elkaar te knallen om m’n vegan kaasexperimenten op te posten :slight_smile: Hopelijk vergeet ik die niet ook weer up te daten :sweat_smile:

7 likes

Yes mooizo!

yeah! Heb net een lekkere cake gebakken, om mee te nemen naar een familie weekend. Wil hem eigenlijk nu al aan snijden… :grin:

1 like

Oee heb je een recept? Ik ben niet echt een keukenprinses en de enige vegan taart die ik tot nu toe heb gemaakt is deze: https://lovingitvegan.com/vegan-chocolate-ganache-pecan-pie/.

Was wel een megahit trouwens. :smiley:

1 like

Yesss, fijn dit topic weer. Net bij een strandtent een vegan, glutenvrij en geraffineerde suikervrij taartje gegeten wat gewoon nog lékker was ook!

2 likes

love it topic, vanochtend heerlijk ontbeten met een tofu scramble, kala namak maakt het zo ei-ig!

3 likes

Oeh, die moet ik maken! Ganache en Pecans :heart_eyes:

Het was een simpele marmercake - en heb het recept van mijn werk gebruikt, die mag ik helaas niet zo maar delen… Maar ik kijk van de week wel even of ik hem een beetje aan kan passen :wink:

Ik kom even hier een hoera posten maar heb verder niks toe te voegen

4 likes

Een vriend van mij is hiermee aan het experimenteren, hij is heel snel klaar geloof ik! Zal hem eens vragen wat hij nou precies doet.

Werk je bij een vegantentje? Leuk!

Ik ging laatst bij een tentje eten in Rotterdam wat ook vegan taart heeft (maken ze zelf).
Ik had een zoete aardappelbrownie gekozen, maar die was nasty! Echt heeeeeel pittig.
Gewoon te veel kruiden door gedaan ofzo, maar ik was super teleurgesteld :frowning:️. Was juist mega benieuwd.

Ik wil eens met zoete aardappel experimenteren

Wie heeft een van de vegan Domino’s pizza al geproefd? Ik had de Shoarma pizza van New York pizza en ik vond hem vrij lekker! Al had ik gehoopt op iets meer ‘kaas’ :relieved:

Ik heb ze allemaal geproefd en ik vond ze wel okee, niet geweldig. De shoarmapizza vond ik wel echt lekker.

1 like

Tipje: morgen is er een klein vegan festival in Amsterdam waar ik samen met een vriendin haar vegan kazen verkoop en ze zijn fucking lekker!
Denk brie, roomkazen en gevulde pepertjes :heart_eyes:

https://www.veganevents.nl/event/vegan-amsterdam-festival/

4 likes

Had me zo verheugd op de pizza’s van New York Pizza maar het filiaal bij ons doet er nauwelijks moeite voor :disappointed: Vond die met shoarma wel lekkerder dan de andere!

Volgende week kijken of Domino’s het beter doet.

Superleuk! Ik wilde erheen gaan maar ik kan niet :confused:. Laat je hier weten hoe het was?

1 like

@anon76889665 m’n vriend is uiteindelijk nog gegaan en heeft cinnamon rolls van Nono cakes meegenomen, superlekker zijn die!

Hoe was het voor jou? Jij nog iets bijzonders gezien/gekocht?

1 like

Ja was grappig! Had een dikke vette kaneelsuiker-donut gekocht en een paar prints en ansichtkaarten zoals deze:

2 likes