Ik heb eerder een borstvergroting gehad en onlangs na 10 jaar de implantaten laten verwijderen. Ik wil het je echt afraden om borstimplantaten te laten implanteren. Wetenschappers zijn er de laatste jaren achter gekomen dat de implantaten helemaal niet zo veilig zijn als altijd gedacht en gezegd werd. Google maar eens op Breast Implant Ilness (BII). Het onderzoek staat nog in de kinderschoenen maar er zijn zoveel vrouwen die door implantaten vage klachten kregen (zoals omschreven bij de BII) dat het bijna niet anders kan dat implanten schadelijk zijn.
Hier kun je bijvoorbeeld wat lezen. Ik wil in ieder geval aanraden deze uitzending van Radar te kijken:
Ik had echt heel weinig borst en koos er daarom 10 jaar geleden voor om implantaten te nemen. Ik ben er 10 jaar heel blij mee geweest en vond het vreselijk dat ik ze weer kwijt zou zijn. Toch voor gekozen, omdat ik ook klachten zoals bij de BII had. En echt: ik heb mijn kleine borsten direct kunnen omarmen. Ook vond ik de operatie 10 jaar terug peanuts, mede doordat ik iets kreeg wat ik graag wilde. Nu, bij het verwijderen dacht ik er heel anders over. Ik vond het heftig om in een gezond lichaam te laten snijden. Ook bedacht ik me, dat als ik wĂ©l voor nieuwe implantaten had gekozen, ik elke 10 jaar (want implantaten verouderen) wéér zoân operatie moest ondergaan. Toen ik ze liet plaatsen wist ik dat wel, maar toen zag ik vooral de grotere boezem. Nu, 10 jaar wijzer, denk ik er heel anders over.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik was 19 toen ik ze liet plaatsen. Ik merk dat het ouder worden ook veel meer acceptatie rondom mijn kleine boezem heeft gegeven.
Mocht je nog vragen hebben: let me know. PM mag ook natuurlijk.