Plastische chirurgie / cosmetische behandelingen

Ik heb het laten doen bij de Bergman Kliniek. Zij doen geen voor- en nafotos dmv photoshop. Ik vond dat vooraf ook wel extra spannend daardoor, maar geloof wel dat ze niet helemaal kunnen garanderen dat het dan exact zo wordt. Je moet gewoon vertrouwen hebben in jouw chirurg anders moet je het sowieso niet doen! Ik ben echt 100% blij met het eindresultaat.

Edit: ik heb ook fillers overwogen, maar ik vond mijn neus gewoon te groot dus fillers zouden dat niet veranderen. Plus je moet het dan elke zoveel tijd opnieuw doen en is ook echt prijzig. Klinkt misschien gek maar dan had ik liever in 1x een smak geld en een operatie, maar daarna ben je er voor de rest van je leven van ā€˜verlostā€™.

1 like

Ik ben bij twee verschillende chirurgen geweest om te horen naar hun mening. De eerste tekende gewoon op papier hoe mijn neus was en wat hij er van kon maken.
De andere had een app op zijn telefoon waarmee hij deze kon aanpassen maar wilde mij er meteen een hele gezichtsverbouwing extra bij aansmeren om mijn gezicht ā€˜meer in balans te brengenā€™ want alleen mijn neus veranderen zou niet mooi zijn. Ik herkende mezelf niet meer op zijn na-foto en ben toen echt met tranen in de ogen naar huis gereden.
Duidelijk voor de eerste gekozen en ben echt zo tevreden. Mijn gezicht is perfect zoals het nu is en dat mijn gezicht niet de perfecte hollywood afstanden en balans heeft maakt mij echt niet uit.

Park medisch centrum in Rotterdam
Ja maken een voor- en na. Was ook bij een kliniek in Wassenaar (ben even de naam kwijt) waarom ik een 1e consult had maar in Rdam had ik een beter gevoel.
Ja het is er wel op gaan lijken maar echt pas na 1 jaar (is echt waar wat ze zeggen over de zwelling, ik had wel een ā€œbolleā€ neus dus ja)

Ik heb het in een ziekenhuis laten doen. De hoofdreden was het cosmetische deel maar ik had het ā€˜gelukā€™ dat ik hele smalle neusgaten had en moeite had met ademhalen. Daarom werd het dus vergoed door mijn zorgverzekering. Ik kon overigens ook niet naar een kliniek want daar hadden ze geen verstand van het medische deel en zou het kunnen zijn dat mā€™n ademhaling nog verder bemoeilijkt zou worden. Heb namelijk een hele smalle neus en die zou dan alleen maar kleiner worden.

Ik ben bij twee ziekenhuizen geweest, bij beide kreeg ik niet te zien hoe het ging worden. Wel vertelden ze wat ze wilden doen en wat ik ervan kon verwachten. Ik ben er heeel blij mee, maar op de een of andere manier is het kraakbeen van mā€™n tussenschot niet helemaal mooi vlak gevijld (denk ik) waardoor ik met mā€™n vingers nog deukjes en scherpe randjes voel. Ik zie het zelf ook maar mijn omgeving ziet het niet. Het is niet mega storend en mā€™n neus is alsnog 10x beter maarja moet me er gewoon niet teveel op focussen haha.

@pineapple @Nachtburgemeester @Virago zouden jullie nog wat meer willen vertellen over de borstvergroting? Mag ook in pb. Mijn verhaal is wel iets anders, omdat het niet uit cosmetisch oogpunt zou zijn maar medisch (alhoewel ik nu ook niet blij ben met mā€™n kleine borsten, maar toch). Het is ook niet zozeer vergroting, maar heeft te maken met mā€™n ziekte (borstkanker) icm. met verwijderen / reconstructie. Komt in die zin dan meest overeen met vergrotingā€¦

Hoe hebben jullie de operatie ervaren en het herstellen daarvan? Hoeveel kon je en hoe lang duurde het totale herstel? En vooral achteraf; hoe vind je het in het dagelijks leven? Heb in het ziekenhuis al wel een gesprek gehad ook, en ja omdat het nep is, geeft het bijvoorbeeld niet mee met het lichaam etc. als je ligt dat lig je ā€˜eropā€™ (zo benoemde de chirurg het). Maar ervaar je daardoor met sommige dingen ook last bijvoorbeeld?

4 likes

Ik heb 2 jaar geleden een dubbelzijdige preventieve borstamputatie gehad. Vorige week heb ik mijn definitieve protheses gekregen. Ik zal je een deze dagen je een pb sturen met de vragen die je hierboven steldt. :ok_hand:t4:

2 likes

Ik ga op je vragen reageren in een PB! Wel later deze week, ik zet het in mijn agenda en kom er bij je op terug :relaxed:

2 likes

Ik denk dat je de verkeerde forummer getagd hebt! Ik heb geen borstvergroting gehad.

1 like

Wow ja ik miste een p! Iā€™m sorry, bedoelde @Pineappple

1 like

Het is inmiddels alweer 7 jaar geleden dus ik weet alles niet meer exact.
In ieder geval, ik was zo plat als een dubbeltje en heb toen wat research gedaan naar klinieken. Ik kwam uit bij B.ergman clinics en kon vrij snel terecht voor een intake. Omdat ik nog vrij jong was (18 jaar) heb ik tijdens mijn intakegesprek ook met een medewerker gesproken die mij mentaal ging ā€˜keurenā€™; vanuit welke overwegingen wilde ik dit, hoe was mijn zelfbeeld verder, etc. Dit zal in jouw geval wel anders zijn.
De tweede afspraak ging ik passen. Ik weet nog dat ik als een gek meer en meer cc in de pasbh drukte maar gelukkig remde de chirurg mij af op 320cc. Dat zou het worden, anatomisch en dual plane. Na een paar dagen begon ik toch te twijfelen over 320cc en ben toen (gelukkig!) nogmaals naar de kliniek gegaan om opnieuw te passen en we kwamen uit op 280cc.
De volgende afspraak was een medische check. De datum van mijn operatie was een paar dagen daarna. Ik moest vroeg in de kliniek zijn en werd nogmaals gecheckt (hartslag, bloeddruk etc) en werd naar de OK gereden. Ik werd onder volledige narcose gebracht en een tijdje daarna volledig van de wereld wakker met borsten :smiley::smiley::smiley:
Ik mocht nog even uitrusten in de kliniek en ben toen met mijn moeder naar huis gegaan. Ik voelde me heel erg ziek, moest enorm overgeven en ben thuis meteen in bed gaan liggen. De eerste twee dagen waren een hel, ik kon amper zelf omhoog komen om bijv naar de wc te gaan. De derde dag voelde ik me al stukken beter en ik ben geloof ik na een week weer in een volle bus naar college gestapt. Je moet er wel rekening mee houden dat je de eerste tijd heel goed moet uitkijken met tillen/bewegen/slapen en een sportbh draagt. Ook je littekens moet je goed verzorgen. De hechtingen werden na geloof ik een week of twee oid verwijderd. De pijn was enkel de eerste twee dagen hels, daarna viel het echt mee. Mijn chirurg was erg chill en zei dat ik zelf moest aanvoelen wanneer ik wat weer zou kunnen. Gezond verstand gebruiken en gevoel volgen.
Ik zou het zo weer doen en ben nog elke dag blij met mā€™n borsten. Het enige vervelende is dat ik tijdens fitness soms bepaalde oefeningen niet doe omdat het heel gek voelt. Dit zit voornamelijk tussen mijn oren maar het is wel jammer omdat ik vrij fanatiek sport. Ik ervaar het niet met het liggen trouwens en heb ook niet het idee dat mijn borsten heel nep voelen. Mā€™n littekens zijn ook mooi geheeld, daar wil je best een foto van sturen mocht je dat willen zien.

Warrig verhaal maar als je meer concrete vragen hebt, ask me!

2 likes

Heeft iemand ervaring met fillers om de kin wat langer te maken?

Ik ga ook elke drie maanden inderdaad, dan is het echt wel weer uitgewerkt en begin je weer beweging te zien.

Love botox, zie er zoveel frisser uit als ik vier keer per jaar bijgewerkt wordt :laughing:

Edit:
Zie nu pas dat ik al gereageerd had hierop. Haha pff, ga slapen nu

1 like

Ik heb een intake geplant bij fillercottage in Rotterdam voor traangootfillers. Eerst wilde ik naar faceland maar lees negatieve reviews.
Diegene die fillers hebben, zijn jullie er nog steeds tevreden over? Hebben jullie tips en waar moet ik op letten?
Op termijn zou ik ook een ooglid correctie willen.

3 likes

Ik heb traangootfillers en ben er heel tevreden mee. Zelf heb ik het een paar maanden geleden bij Faceland laten toen en ben er heel positief over. Ik was van te voren een beetje bang voor pijn, maar je voelt er vrijwel niets van omdat het wordt verdoofd. Vond het zelfs minder pijnlijk dan botox. De eerste dag voelde ik het een heel klein beetje zitten, als een soort mini rijstkorreltje ofzo, maar daarna niet meer. Ik zie er nu veel ā€˜frisserā€™ uit, maar mensen zien het nooit tenzij ik een voor- en nafoto laat zien. Al met al een hele fijne ervaring die me 100% meeviel, zou het zo weer doen :slight_smile:

4 likes

Helaas geen ervaringen die ik met je kan delen, maar ik ben wel heel benieuwd naar jouw ervaring als je het laat doen! Zou het namelijk ook wel graag willen, maar heb nog geen research of iets gedaan

1 like

@LoisLane wat fijn dat je zo tevreden bent en dat alles mee viel. Dat frissere is precies waar ik naar opzoek ben. Welke behandelaar heb jij gehad?

@Kittiesboobs ik ga je op de hoogte houden!

1 like

M. Khan heb ik gehad! Hele aardige vrouw die ook echt de tijd voor je neemt

1 like

Een ouder familielid van mij heeft dit onlangs laten doen en die is na een week weer gaan werken. Hij had nog wel dikke ogen en de littekens/hechtingen zag je na een week nog heel erg goed, maar verder voelde hij zich prima. Het ligt misschien een beetje aan het type werk wat je doet of je na een week weer kan werken (als je als model werkt niet, als je in de back-office van iets werkt kan het prima). Als je pas wilt werken als het nauwelijks nog zichtbaar is zou ik 3 weken vrij nemen (toen was het bij hem een heel stuk beter).

2 likes

Ik overweeg het ook en lees overwegend dat je na 2 weken wel weer ā€œtoonbaarā€ bent.

1 like

Ik overweeg het ook en bedacht me dat het nu juist een handige periode is qua werk omdat ik alleen maar vanuit huis werk en dan zet ik de webcam gewoon even niet aan. Al is het beeld daarop toch al wazig. Maar aan de andere kant, stel dat er wat mis gaat dan wil ik het ziekenhuis ook niet mijn complicatie aandoen omdat ik vanuit ijdelheid zoiets wil laten doen. (En ben als de dood dat mijn ogen opgezwollen blijven, bij mijn tante werkte haar lymfeklieren niet meer goed en zij heeft dus permanent vocht rond haar ogen. Maar ik weet dus niet zo goed hoe dat mis is gegaan. Iedereen in de familie doet alsof ze het niet zien.)