Plastische chirurgie / cosmetische behandelingen

IMG_9473

7 likes

@Memoria dit inderdaad

2 likes

Het verschilt volgens mij ook heel erg, want toen ik naar de huisarts ging met dit verhaal (ā€˜ik denk over een borstverkleining’), werd ik zonder pardon en zonder m’n shirt uit te doen gelijk doorverwezen naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. 1 minuut later stond ik buiten. Toen ik aangaf liever bij een privĆ©kliniek langs te gaan was dat ook helemaal prima. Ook daar was het gelijk geregeld en ik had ā€˜alleen’ grote borsten met daardoor rugpijn, zonder verdere heftige klachten. Gelijk goedgekeurd. Wel een paar jaar geleden, maar dan alsnog. Ik was bij VGZ verzekerd.

Later heb ik ze trouwens weer laten vergroten, maar dat terzijde😜 (iets met daarna nog kinderen krijgen…) Nu ben ik helemaal blij en zie je niets meer van de littekens.

3 likes

Het ziekenhuis waar ik heen ga doet dus dagelijks borstverkleiningen. Ik wist niet dat het een routine operatie was. En als ik hier lees hoeveel vrouwen het willen/gedaan hebben, denk ik: ja het is dus echt wel een veelvoorkomend ding

1 like

Nou ik de stap heb gezet ben ik me er heel erg bewust van dat mijn houding echt veel erg voorover gebogen is, het doet echt pijn om rechtop te staan.
Ik was al een beetje gestopt met roken en dit is een goed moment om er helemaal mee te stoppen. De huisarts zei dat je minimaal 8 weken niet gerookt mag hebben voor de ingreep. Dan ben ik liever voorbereid en stop ik maar meteen!

5 likes

Goed bezig, knap dat je die knop gelijk zo om kan zetten. Probeer maar steeds te denken aan de genezing die bemoeilijkt wordt (littekens, de tepels die af kunnen sterven ed. yikes) nog los van de risico’s bij de narcose. Stoppen is moeilijk, maar met die achterliggende gedachte wel motiverend denk ik😊

3 likes

Wow ik kreeg dus gisteren een telefoontje dat ik over 2 weken al terecht kan! Echt spannend

15 likes

Argh, m’n kliniek heeft goede deals nu maar ik mag niet ivm borstvoeding. Zo shit, zou me echt weer meer mezelf gaan voelen als m’n rimpels gedaan zijn maar het is echt een afrader.

3 likes

Misschien kan je een cadeaubon kopen voor de behandeling nu met korting?

1 like

Nee, ze doen die aanbiedingen alleen als ze nog op de site staan helaas.

Ik heb vorige week een intake gehad voor een bovenooglidcorrectie. De operatie kan al op 15 december of anders op 12 januari. Vind het wel spannend en weet niet zo goed of ik het zsm wil en of dat chill is met de feestdagen :thinking:

5 likes

Kan iemand me de pijn ervaring van fillers vertellen ? Ik overweeg het ( om de plooitjes naast mijn mond weg te krijgen ) maar ik heb toch bang van de pijn…

1 like

Ik vind dit lastig. Wat is pijn? Wat voor mij geen pijn is, is dat voor jou misschien wel. Ik heb het 1 maand geleden laten doen en ik voelde het wel. Je voelt een prik en was niet fijn maar het is heel kort. Al met al vond ik het best meevallen

Hebben ze gezegd hoe lang het herstel is?

1 like

Na 1 week gaan de hechtingen er uit en na 2 weken mag je weer make up op, dus met kerst ben je nog wel redelijk blauw (nou ja, ik was vooral geel) waarschijnlijk zonder make up. Moet je zelf inschatten of je dat wil.
Zodra de hechtingen er uit zijn heb je er geen last meer van ofzo, dus als je het uiterlijk niet erg vindt kan het wel prima.
Dit was mijn dag 11:

4 likes

Het is vergelijkbaar met een andere prik, dus een tandartsverdoving of een inenting. Ik vind het in mijn lippen wel een nasty pijn vanwege de vele zenuwuiteinden maar op andere plekken reuze meevallen.

5 likes

Ooo ik wil ook. Waar heb je het laten doen? Was het pijnlijk? Had je na de tijd een blauwe plek of was er niets te zien?

De prik op zich heb ik geen bang voor, maar eerder voor als de naald er in zit en wat begint rond te bewegen…

1 like

M’n vader heeft het een tijdje terug laten doen en die zei wel dat na een week het ergste wel over was. Ga me nog even wat beter inlezen in de herstelperiode!

3 likes

Nou ze draaien er niet mee ofzo, ze prikken er gewoon van onderaf in en dan trekken ze de naald langzaam terug zodat ze vloeistof kunnen verspreiden

5 likes