Ik gun het je zo!
Ik heb er 1 gehad toen ik 21 was en heb nu (36 jaar) weer een intake gehad. Vanwege zwangerschappen en borstvoeding zijn ze enorm gaan hangen (cup G) en ik heb weer dezelfde pijn in mn rug als vroeger. Je moet aan een aantal criteria voldoen en dan wordt het vergoed. Was geen enkel probleem bij mij. Ik word waarschijnlijk in april geopereerd. Dat is een eigen keuze geweest ivm skivakantie. Ik had wel eerder gekund maar dan moest ik die annuleren.
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest, verwijzing was geen probleem. Wachttijd intake zou 7 dagen zijn dus ben benieuwd hoe snel ik terecht zou kunnen.
Vriend is gelukkig helemaal enthousiast, en steunt me 110%, ik las online dat sommige partners wel eens moeilijk kunnen doen.
Wat goed dat je uiteindelijk toch bent gegaan! En steun is zo fijn! Ik merk zelf wel dat ik het een tikje ongemakkelijk vind om het te delen met mān omgeving, het gaat om mān borsten en heerst toch een soort taboe op (of dat zit tussen mān eigen oren). Iedereen steunt me overigens wel hoor, maar vind het ergens toch lastig om het te bespreken of zo.
Ik heb ook al een afspraak met de plastisch chirurg staan, kreeg al een mail vandaag!
Ik hou het ook nog even voor me hoor, tot ik 200% zeker weet of ik t ga doen.
Herkenbaar wel dat je bang bent dat je rugklachten daar niet door komen! Ik heb hetzelfde, heb al zeker 11 jaar last, loop al net zo lang bij de fysio, ben bij een revalidatiekliniek geweest, maar niemand heeft gezegd: het komt door je borsten. Maar niemand kan me ook vertellen wat er dan wel aan de hand is want ik lijk prima gezond.
Met cup J terwijl ik maar 1.63 ben en het feit dat mān klachten erger werden per keer dat ze groeiden (en ik nu eigenlijk na een halve dag werken al onmogelijke nekpijn heb) mag ik inmiddels wel aannemen dat dit een factor is in ieder geval haha. Ik heb mezelf nu maar voorgehouden dat een verkleining hoe dan ook verlicht. Vind het allemaal alleen zo vreselijk eng. Dapper dat je een intake hebt staan, maar heel goed dat je voor jezelf hebt gekozen en de eerste stap hebt gezet!
Nou het raakt me wel wat je zo schrijft want dat is precies mān verhaal. Ik vind het heel spannend maar baat het nietā¦dan heb ik in ieder geval kleinere borsten
Ik ben nu 33 en heb op mijn 18e een borstverkleining gehad. Ze hebben bij mij in totaal1400 gram weggehaald. Dit is echt een van de beste beslissingen in mijn leven geweest. Ik heb nog steeds een grote cup, maar ik kan in ieder geval lekker sporten en normale bloesjes aan. Rugklachten heb ik na al die jaren nog steeds, dus ik blijf altijd letten op mijn houding en ik doe oefeningen om mijn rug sterker te maken. Succes met de beslissing!
Dit is allemaal zo herkenbaar, ben echt al sinds mijn 16e een borstverkleining aan het overwegen (ben nu 33), maar merk dat mij angst nu nog het meeste is dat het niet vergoed wordt door de zorgverzekering. En ik heb het geld er niet zo voor. Terwijl ik een F-cup heb, vrijwel constant beginnende smetplekken(inclusief onaangename geur) heb en mijn nek en schouders constant gespannen zijn. Deed de verzekering bij jullie moeilijk over het vergoeden?
Ik ben 5 jaar geleden op een soort consult geweest, werd idd niet vergoed ivm een te hoog bmi. Toen daarom ook besloten om het (nog) niet te doen, had er toen het geld niet voor. Staat nog wel steeds (ooit) op het lijstje
Nee helemaal niet! Ik heb vandaag de machtigingsbrief waarin staat dat ze t vergoeden in de mail. Er zijn volgens mij 3 criteria: groter dan cup DD, een gezond gewicht (bmi lager dan 30 dacht ik) en meer dan een jaar klachten. Dan vergoedt de basisverzekering het.
Ah okĆ©, en hoe weten ze dan of je meer dan een jaar klachten hebt? Ik heb wel regelmatig fysiotherapie voor mān nek gehad, maar dat werd dus niet direct aan mān borsten gerelateerd. Of is het aangeven al genoeg?
Dat vraag ik me ook af, hoe gaan ze dat checken. Ik heb wel lang klachten dus ik maak me geen zorgen daarover, maar heb het ook niet in verbinding gebracht met mān borsten.
Nou dat kunnen ze dus helemaal niet checken. Hij vroeg naar klachten, die heb ik verteld en dat was genoeg. Hij wilde mijn borsten ook even bloot zien om te kijken hoe en wat. Bij mij hangen ze (naast cup G) ook heel erg na 2 zwangerschappen en 2 keer borstvoeding. Dus hij kon ook wel zien dat ik er last van had. Ik zou me om dit punt niet zo druk maken eerlijk gezegd, last is last
Bedankt allemaal! Ik denk dat ik dan toch maar komende week langs de huisarts ga en om een verwijzing ga vragen
Je kan altijd een gesprek inplannen met een plastisch chirurg en je hebt uiteindelijk zelf alsnog de keuze om nee te zeggen. Zo ga ik er ook heen.
Nee, helemaal niet. Zij zei eigenlijk meteen dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken omdat ze echt heel groot zijnš
Je moet aan een aantal criteria voldoen en als ik jouw stukje zo lees, klinkt het alsof je dat wel doet. Die criteria zijn groter dan een D en/of uit proportie met de lengte van je lichaam, fysieke klachten, smet plekken, geen bmi boven de 30 (dacht ik) en mentale klachten. Je hoeft niet aan allemaal te voldoen, drie uit mān hoofd. Tijdens de intake heeft de arts ook nog de lengte tussen de bovenkant van mn middenrif en tepels opgemeten, ik weet niet of dat een criteria is voor de verzekeraar, maar bij een bepaalde afstand kom je dan ook in aanmerking voor een verkleining/lift (lees: als ze enorm hangen).
Wat ik wel heel naar vond is dat medische fotoās van je borsten verplicht zijn en dat deze meegestuurd worden met de aanvraag naar de verzekeraar. Schijnbaar kijken ze daar alleen naar bij twijfel. Maar dat er niet op het oordeel van een arts wordt vertrouwd en dat mogelijk iemand mijn borsten zit te bekijken op een kantoortje van bijv Achmea vind ik echt heel naar.
Hier kan je een check doen:
Wat vervelend van die medische fotoās! Bij mij hoefde dat helemaal niet, terwijl de goedkeuring al binnen is. Waarschijnlijk wel later in het traject gok ik zo
Wat bedoel je hiermee?