Dat vraag ik me ook af, hoe gaan ze dat checken. Ik heb wel lang klachten dus ik maak me geen zorgen daarover, maar heb het ook niet in verbinding gebracht met m’n borsten.
Nou dat kunnen ze dus helemaal niet checken. Hij vroeg naar klachten, die heb ik verteld en dat was genoeg. Hij wilde mijn borsten ook even bloot zien om te kijken hoe en wat. Bij mij hangen ze (naast cup G) ook heel erg na 2 zwangerschappen en 2 keer borstvoeding. Dus hij kon ook wel zien dat ik er last van had. Ik zou me om dit punt niet zo druk maken eerlijk gezegd, last is last
Bedankt allemaal! Ik denk dat ik dan toch maar komende week langs de huisarts ga en om een verwijzing ga vragen
Je kan altijd een gesprek inplannen met een plastisch chirurg en je hebt uiteindelijk zelf alsnog de keuze om nee te zeggen. Zo ga ik er ook heen.
Nee, helemaal niet. Zij zei eigenlijk meteen dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken omdat ze echt heel groot zijn😅 Je moet aan een aantal criteria voldoen en als ik jouw stukje zo lees, klinkt het alsof je dat wel doet. Die criteria zijn groter dan een D en/of uit proportie met de lengte van je lichaam, fysieke klachten, smet plekken, geen bmi boven de 30 (dacht ik) en mentale klachten. Je hoeft niet aan allemaal te voldoen, drie uit m’n hoofd. Tijdens de intake heeft de arts ook nog de lengte tussen de bovenkant van mn middenrif en tepels opgemeten, ik weet niet of dat een criteria is voor de verzekeraar, maar bij een bepaalde afstand kom je dan ook in aanmerking voor een verkleining/lift (lees: als ze enorm hangen).
Wat ik wel heel naar vond is dat medische foto’s van je borsten verplicht zijn en dat deze meegestuurd worden met de aanvraag naar de verzekeraar. Schijnbaar kijken ze daar alleen naar bij twijfel. Maar dat er niet op het oordeel van een arts wordt vertrouwd en dat mogelijk iemand mijn borsten zit te bekijken op een kantoortje van bijv Achmea vind ik echt heel naar.
Hier kan je een check doen:
Wat vervelend van die medische foto’s! Bij mij hoefde dat helemaal niet, terwijl de goedkeuring al binnen is. Waarschijnlijk wel later in het traject gok ik zo
Wat bedoel je hiermee?
Het verschilt volgens mij ook heel erg, want toen ik naar de huisarts ging met dit verhaal (‘ik denk over een borstverkleining’), werd ik zonder pardon en zonder m’n shirt uit te doen gelijk doorverwezen naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. 1 minuut later stond ik buiten. Toen ik aangaf liever bij een privékliniek langs te gaan was dat ook helemaal prima. Ook daar was het gelijk geregeld en ik had ‘alleen’ grote borsten met daardoor rugpijn, zonder verdere heftige klachten. Gelijk goedgekeurd. Wel een paar jaar geleden, maar dan alsnog. Ik was bij VGZ verzekerd.
Later heb ik ze trouwens weer laten vergroten, maar dat terzijde😜 (iets met daarna nog kinderen krijgen…) Nu ben ik helemaal blij en zie je niets meer van de littekens.
Het ziekenhuis waar ik heen ga doet dus dagelijks borstverkleiningen. Ik wist niet dat het een routine operatie was. En als ik hier lees hoeveel vrouwen het willen/gedaan hebben, denk ik: ja het is dus echt wel een veelvoorkomend ding
Nou ik de stap heb gezet ben ik me er heel erg bewust van dat mijn houding echt veel erg voorover gebogen is, het doet echt pijn om rechtop te staan.
Ik was al een beetje gestopt met roken en dit is een goed moment om er helemaal mee te stoppen. De huisarts zei dat je minimaal 8 weken niet gerookt mag hebben voor de ingreep. Dan ben ik liever voorbereid en stop ik maar meteen!
Goed bezig, knap dat je die knop gelijk zo om kan zetten. Probeer maar steeds te denken aan de genezing die bemoeilijkt wordt (littekens, de tepels die af kunnen sterven ed. yikes) nog los van de risico’s bij de narcose. Stoppen is moeilijk, maar met die achterliggende gedachte wel motiverend denk ik😊
Wow ik kreeg dus gisteren een telefoontje dat ik over 2 weken al terecht kan! Echt spannend
Argh, m’n kliniek heeft goede deals nu maar ik mag niet ivm borstvoeding. Zo shit, zou me echt weer meer mezelf gaan voelen als m’n rimpels gedaan zijn maar het is echt een afrader.
Misschien kan je een cadeaubon kopen voor de behandeling nu met korting?
Nee, ze doen die aanbiedingen alleen als ze nog op de site staan helaas.
Kan iemand me de pijn ervaring van fillers vertellen ? Ik overweeg het ( om de plooitjes naast mijn mond weg te krijgen ) maar ik heb toch bang van de pijn…
Ik vind dit lastig. Wat is pijn? Wat voor mij geen pijn is, is dat voor jou misschien wel. Ik heb het 1 maand geleden laten doen en ik voelde het wel. Je voelt een prik en was niet fijn maar het is heel kort. Al met al vond ik het best meevallen