Over een paar maanden krijg ik eindelijk een borstverkleining/lift. Ik had al even gezocht in dit topic maar veel reacties zijn verwijderd helaasss. Ienand nog tips voor het herstel? Viel het mee of tegen?
Ik heb het afgelopen maart laten doen en het is mij echt 100 procent meegevallen. Ik werd maandag ochtend 08.00 geopereerd, om half 2 was ik alweer thuis en die donderdag hoefde ik al geen pijnstillers in te nemen. Het voelde meer alsof ik een strakke band om had, dan dat ik pijn had.
Tipje die ik je mee kan geven is met meerdere kussens slapen! Ik sliep op twee kussens, zodat ik een beetje recht op lag, twee kussens langs mij heen zodat ik goed op mn rug bleef en eentje onder mijn knieƫn voor comfort. En voor de eerste week mealpreppen voor ontbijt lunch en avondeten zodat je daar niet over hoeft na te denken. Na een aantal dagen vond ik het zelf fijn om ff naar buiten te gaan en een deel van het normale leven op te pakken.
Enige wat ik wel vervelend vond was het douchen. Doordat ik de eerste weken 24/7 de chirurgische BH aan had, was ik gewend aan een druk op mijn borsten. Dus het voelde superraar aan als ik naakt was. Liep ook gelijk als een soort van quasi modo naar de douche. Ik had ook een stoel onder mn douche staan om het iets makkelijker te maken.
Het is voor mij echt een van de beste beslissingen in mijn leven geweest. Het heeft mij zoveel rust gegeven, wat ik van te voren niet had verwacht haha. Is er iets waar je tegen op kijkt?
Eens, voor mij ook een van de beste beslisssingen uit mn leven! Ik ben om 1 uur geopereerd en 6 uur was ik weer thuis.
Tip van de kussens is inderdaad een goede.
Daarnaast de eerste tijd echt echt heeeel rustig aan doen. Ik was zo stom om al veel te veel met mn armen te doen in de eerste week, toen ging het ergens ontsteken dus dat was even nasty en pijnlijk. Maar wel eigen schuld⦠Douchen is inderdaad heel gek eerst.
Het is nu bij mij een half jaar later en echt dollllblij mee en kan ook alles weer.
En @Jackie aahh bedankt voor jullie reacties! Krijg er nu nog meer zin in! En het stelt me ook wel wat gerust. Ik ga in ieder geval even wat kussens verzamelen.
Heb deze ingreep ook jaren voor me uitgeschoven en moest eerst afvallen, maar nu gaat het eindelijk gebeuren. Ik ben nog nooit onder narcose geweest dus dat vind ik spannend en ik heb geen partner dus moet leunen op familie en vrienden en voel me daar wel wat bezwaard over. Domme vraag misschien maar konden jullie dus wel gewoon zelf naar de wc enzo?
Ik moet sowieso een nacht blijven want dat is daar standaard, maar daarna lekker thuis verder herstellen.
Ja WC gaat prima. Het is vooral dat je met je armen weinig kan, die moet je echt echt echt zo min mogelijk verheffen in het begin.
Hier ook beste beslissing ever, heb eindelijk de vrijheid in mezelf weer terug en wou dat ik het veel eerder had gedaan. Wc ging voor mij ook prima, alleen kijk idd echt uit dat je verder niet te veel met je armen doet. En ik snap je, wat betreft afhankelijk zijn omdat je single bent, maar ik ben toen naar mān moeder gegaan en heb uiteindelijk ook een weekje bij een vriendin gelogeerd en eigenlijk vond ik dat ook heel waardevol, om zoān kwetsbare tijd met mensen van wie je houdt door te kunnen brengen. Andersom vonden zij dat ook. Misschien helpt dat je iets in je bezwaren?
O en qua kussens had ik ergens de tip gelezen om een zwangerschapskussen te fixen (zoān grote u-vormige) en omg, als chronische zijslaper was dit echt PERFECT. Vond het voor het eerst prima op mn rug slapen zo en bewoog ook echt niet! Grote aanrader dus.
Ja dit! En als toevoeging: ik vond het ook fijn om kussens onder mn onderbenen te leggen zodat je benen wat hoger liggen. Soort table top houding. Ontlast vooral je onderrug enorm. Hele nachten op je rug liggen is niet per se fijn. En zoān voedingskussen is een aanrader. En vestjes dragen of blouses, zodat je je armen nier omhoog hoeft te doen. Al kun je prima een shirt aantrekken, maar is wat meer gedoe.
Ik sta ook op de wachtlijst voor een borstverkleining in het ziekenhuis. Omdat ik veel rug/schouder/nek klachten heb en we hopen dat die na de operatie zullen verminderen. Ik lees/hoor alleen vaak mensen ook over een borstlift maar kan me niet perse heugen uit het gesprek met de arts dat dit benoemd is. Hoe ging dat bij jullie? Als in, moest je zelf benoemen dat je een borstverkleining met lift wilde? Of benoemden zij dat?
Bij mij was het automatisch ook een lift omdat ze soort van een nieuwe borst construeren. Ze halen weefsel weg aan de onderkant dus dan maak je een soort nieuwe borst. Maar vraag dit vooral in het ziekenhuis, want ik kan het niet zo goed uitleggen. Voor en na fotoās online laten ook wel goed zien dat de boel wat hoger staat na de operatie. Ze kijken bij mij weer recht de wereld in in plaats van treurig naar de grond haha. Komt ook omdat ze de tepel verplaatsen natuurlijk.
Ja dat dacht ik inderdaad ook. Ze hadden een filmpje laten zien met hoe de borst verkleint wordt, en daarin leek het automatisch gelift te worden. Maar nu lees en hoor ik toevallig een paar keer dat mensen de borstlift er apart bijnoemen of zelfs zeggen dat je wel een borstlift erbij moet doen. Dus vandaar dat ik er opeens over ga twijfelen. Maar ik zal voor de zekerheid het ziekenhuis eens bellen deze week. Ik wilde toch al eens bellen om te vragen hoe lang de wachtlijst eigenlijk is want ik heb geen idee haha.
Heeft iemand ooit minder dan 0,5ml lipfiller genomen, bijv 0,3?
Is dat gek om te vragen, doen ze dat überhaupt.
Of zie je dat echt helemaal niet
Je kunt dat altijd vragen bij de arts , dat is niet gek. Dan zal diegene je wel adviseren en zeggen of dat zin heeft bij jouw lippen. Ik denk eigenlijk dat je het amper zult zien⦠Toen ik voor de eerste keer lipfiller deed wilde ik 0,5 en toen adviseerde de arts me toch meer te doen, 1,0 of eventueel 0,8, omdat je lippen bij de eerste keer als een soort spons alles opnemen. Heb uiteindelijk 1,0 gedaan en het resultaat was alsnog héél subtiel/natuurlijk.
Tnx, zal het idd gaan navragen. En doe je de herhaal behandelingen dan wel minder?
Was ook benieuwd of iemand dit toevallig al eens had uitgeprobeerd hehe.
Heb van mijzelf best okay lippen, maar een kant bij bovenlip is iets minder vol.
Ik heb eens 1x eerder lipfillers gedaan (jaren geleden). En toen zelf wel om 0,5ml gevraagd en gekregen, de arts gaf wel aan dat het heel weinig is. Maar toch gedaan. Hij gaf vlg mij toen aan dat als ik nog minder wil, ik hoe dan ook moet betalen voor 0,5 (nou, ook prima!). Of dat ging over 1ml, dat ik de hele injectie moest betalen? Weet ik niet meer zeker
Ik heb het zelf na die eerste keer nog maar ƩƩn keer gedaan, dat was wel langer dan een jaar later dus volgens mij was alles van die eerste keer inmiddels al wel weer helemaal verdwenen, dus toen heb ik weer 1ml gedaan. Ze heeft uiteindelijk niet die hele 1ml gebruikt. Ik vond mn lippen toen wel net ietsje voller dan na de eerste keer, dus misschien dat er toch nog wel wat filler in zat.
Ik had van mezelf wel dunne lippen.
Ah ja, in jouw geval snap ik dan wel dat je er maar een heel klein beetje bij wilt!
Hopelijk reageert er nog iemand die er ervaring mee heeft. ![]()