Voor de fans van Where Should We Begin, het nieuwe seizoen komt 10 oktober op Spotify!
Jaaaaa yesyesyes!
De Deventer moordzaak heeft ook een podcast van de Stentor. Opzich wel leuk om wat meer over te horen, gezien ik niet veel in detail van de zaak weet. Aflevering duurt ook maar 15 min per keer
Ik luister nu ook wel vaak naar NRC vandaag. Eigenlijk gewoon de nl kopie van the daily, maar daardoor juist wel relevant en vind het wel fijn om te luisteren. Wat ze doen is in een korte podcast achtergrond/een verhaal geven bij nieuws. En dan deels vanuit een verslaggever/correspondent.
Rauw is terug
Ja echt. Wat een verschrikkelijke aflevering.
Eens over Frits Barend. En bij dat gesprek met Angela de Jong liep het ook verre van soepel. Luistert echt onprettig.
Ik vind Ruud een heel slechte interviewer. Naar mijn idee luistert hij totaal niet naar de antwoorden die hij krijgt maar werkt hij gewoon zijn lijstje met vragen af. En ik vind de podcast ook een beetje egotripperij, juist omdat hij de hele tijd zo benadrukt dat het niet om hem draait en hij gewoon âechte vragenâ stelt.
Ik hoor dat veel mensen enthousiast zijn over El Tarangu. Is dit wel waargebeurd of is het weer fictief?
Oh leuk, dan ga ik het downloaden! Thanks
Ik zit al een tijdje erover te denken zelf een podcast show te starten. Ben me momenteel even aan het verdiepen hoe je dit doet. Als onderwerp wil ik me richten op crime.
Wat vinden jullie prettiger om na te luisteren, 1 persoon of 2?
Hangt af van het format van de podcast!
Echt, ik vind âm goed!
Ja eens, ligt erg aan het format! Wat heb je in gedachten?
De bedoeling is om te richten op moord/vermissing zaken. Ik wil dit als een âverhaalâ gaan vertellen dus geen interviews.
Ik zou het super leuk vinden! Beluister alleen even âde Volksjuryâ voordat je heel veel overlap daarmee hebt.
Hier kun je overigens ook wel uit halen hoe je het anders aan kunt pakken. Vink podcast heeft ze ook âgereviewedâ en kritieken geleverd, waar jij dan misschien juist weer wat mee kan.
Overigens gaat de Volksjury niet over echt actuele kwesties. Dus als je dat wil doen heb ik niks gezegd. Ben benieuwd of/wat je gaat doen!
Dan kan het goed alleen ik vind het wel altijd leuk als er soms ook iemand anders aan het woord komt, zoals bij de Moord op Patrick bijvoorbeeld, maar dat je wel maar één host hebt.
Weet iemand leuke podcasts met als onderwerp misdaad/criminaliteit/vermenging onder/bovenwereld? Wat luistert als een soort spannend uitgebreid nieuwsartikel. Iets als Het verhaal van Lisa of de Kasteelmoord.
Ik vind postcads van mensen die een zaak onderling bespreken niet zo boeiend.
Per se in Nederlands?
Ja het liefst wel! Maar als je een Engelse weet ook prima, maar dan moet ik me meer inspannen misschien en weet nog niet of dat bevalt onderweg in rumeur van een trein.