Podcasts (Deel 1)

Topic over podcasts, welke luister je nu en welke raad je aan?

2 likes

Ik ben laatst begonnen met Harry Potter and the Sacred Texts. Heel interresante podcasts over de thema’s in Harry Potter!

10 likes

Ik volg sowieso een podcast over media van Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth. Over media dus maar ook een beetje marketing/ontwikkelingen omtrent Amazon/Facebook/Google etc. Vind dat echt een super leuke podcast.

Verder heb ik serial gevolgd, die is ook wel heel bekend en echt gebeurd/the moth zet ik ook weleens op.

Ik kan wel wat nieuwe podcasts gebruiken dus ben benieuwd wat jullie favorieten zijn.

2 likes

Heb een heleboel afleveringen van Generation Why geluisterd. Over seriemoordenaars. Wel interessant hoor.

4 likes

Ja, en dan geen voorbeelden noemen :rage:

1 like

:heart_eyes::heart_eyes: nu al zoveel tips en ik heb zondag een lange autorit op de planning (= ultieme podcasttijd voor mij)

Trace evidence, Murder circumstances, unsolved murders
De volkskrant podcast, Into the great wide open.

Irritant, ik hoor nu Nederlandse reclame bij een Amerikaanse podcast. Zit ik echt niet op te wachten want je kan het niet doorspoelen pfff

Mijn absolute favoriet is No Such Thing as A Fish, de podcast van QI. Ze bespreken elke aflevering 4 rare feiten. Het is zooo grappig, zit regelmatig met tranen in mijn ogen van het lachen.

3 likes

Serial! Zijn 2 seizoenen van, 1 over een moord en het gaat erom of de veroordeelde wel echt de dader is. En tweede seizoen over een amerikaanse soldaat die wegloopt tijdens een missie in Irak en de rechtzaak die daarna volgt. En afgeleide daarvan S-Town.

3 likes

Nou ik heb long distance part 01 al geluisterd tijdens het forenzen en ik vind het echt fantastisch. Ben benieuwd naar deel 2!

1 like

@Andreya daar ben ik ook kortgeleden mee begonnen, vind die heel erg leuk.

Hoe luisteren jullie? Want ik heb niet genoeg mb op mijn mobiel om dan te luisteren. Heeft iemand een idee hoe ik het zou kunnen downloaden?

Oh leuk! Deze luister ik via Spotify. Ik heb premium, dus thuis download ik ze en dan kan ik onderweg luisteren.

1 like

Ik luister al jaren If I Were You van Jake & Amir en nu heb ik zoveel abonnementen dat ik het niet meer bij kan houden haha

Yep Apple podcast of spotify :slight_smile:

Ik luister nu man met de microfoon (gemaakt door de man van Paulien Cornelissen). Beetje gezellig geklets vooral :slight_smile:

Ik gebruik Podcast Republic (Android) en ik vind 'm heel fijn werken. Er zijn betaalde opties maar ik mis niks, dus gebruik het gewoon gratis.

Wow er gaat echt een wereld voor me open haha, wist niet dat dit ook op Spotify stond. Ga eens even kijken!

1 like

Ik luister ook via Spotify! En dan ook downloaden, want ik luister vooral in de auto en als ik ga sporten. Niet alles staat op Spotify helaas, maar toch wel best veel.

Mijn favoriete is Death, Sex & Money. Wordt gepresenteerd door een vrouw die interviews houdt met gewone mensen, en soms ook met bekende personen, over belangrijke gebeurtenissen of thema’s in hun leven, en wat dat met ze doet/gedaan heeft.

1 like

Ik heb net de eerste episode geluisterd en ik vind het echt zo interessant en leuk! Love Harry Potter.

Verder ben ik echt nog nieuw in de podcast wereld. Ik luister vooral nieuws in andere talen zoals Spaans en Italiaans, maar de podcasts die hier genoemd zijn ga ik zeker opzoeken! Lijkt me vooral heerlijk in de trein/auto.

Ik vind How I Built This ook leuk. Niet altijd even interessant, maar dan sla ik die aflevering gewoon over. Verhalen van bedenkers (wist even geen beter woord en google zegt innovators maar dat klinkt weer zo Amerikaans) die bedrijven hebben opgezet die (bijna) iedereen kent. Zoals Instagram, maar ook Dyson stofzuigers en Lonely Planet. Dit is trouwens mijn eerste ‘echte’ post (wel al eens ergens op gereageerd) en ik ben rete zenuwachtig :sweat_smile:

8 likes