Mijn aanrader van het moment is ‘Where should we begin’. Elke aflevering is een (echte) relatietherapiesessie met elke keer een ander stel, waarin allerlei problemen aan bod komen. Het moet wel je ding zijn denk ik, maar ik vind het zelf enorm interessant om te horen hoe dingen die spelen in relaties vaak voortkomen uit impliciete ideeën of verwachtingen die mensen in hun hoofd hebben, en waar die ideeën dan weer vandaan komen. En vooral hoe die therapeute precies de juiste dingen kan zeggen om mensen tot inzichten te brengen. Soms heb ik wel echt zo’n “ehh, is het de bedoeling dat ik dit hoor?” gevoel, sommige mensen delen echt intieme dingen, haha.
Ik luister best veel podcasts met relaties en seks als thema besef ik nu trouwens Gewoon Seks vind ik echt heel leuk, maar die uploadt al een tijdje niet meer. Soms luister ik ook My First Time, van Vice geloof ik. En Savage Lovecast, maar die vind ik een beetje wisselend. Het is een soort adviesrubriek, maar die man die advies geeft is soms een beetje veroordelend.