Podcasts (Deel 1)

Ik wist het ook niet :frowning: Lees het hier nu ook pas voor het eerst. Vind het ook gelijk stom, haha. Gek hoe dat werkt.

Ja, wat vinden jullie van het derde seizoen van serial? Ik vond het niet super interessant, vooral dat het over Amerika gaat.

Haha ja ik precies ook, ik heb zelfs het einde nog een keer geluisterd omdat ik dacht dat ik het misschien had gemist. Maar misschien ben ik ook wel verpest door mijn verslaving aan misdaadseries.

Oh ik vond dat echt mega saai. Heb het een serieuze poging gegeven en heb het tot ongeveer de helft gered, maar echt met moeite.

1 like

Ik vond het zelf wel een heel goed seizoen! Gaf echt goed weer wat er zo mis is met het rechtssysteem. Maar is natuurlijk wel heel anders dan de eerdere seizoenen dus als je dat had verwacht snap ik wel dat het minder leuk is.

1 like

Helemaal mee eens! Ik luister op de fiets en ineens zat ik na aflevering 4 die blijkbaar de laatste was weer naar aflevering 1 te luisteren, heel vreemd. Heb het einde dus helemaal gemist, niet bewust meegemaakt zeg maar. Jammer!

3 likes

Ik heb “Waarom” uitgeluisterd. Vond het een mooi en openhartig verhaal. Ik ga alleen wel iets anders kiezen om hierna naar te luisteren. Heb de brand in het landhuis, death in ice valley, moord op patrick en deze achter elkaar geluisterd. En dan valt me op dat er veel gepraat wordt over hypotheses en dat de verteller ook altijd in geuren en kleuren gaat vertellen wat diegene denkt dat er gebeurd is. Maar ik zag hier alweer fijne tips voor andersoortige podcasts dus ik ga daar eentje uit kiezen.

Tante Jos vind ik echt een aanrader! In een middag en avond afgeluisterd :innocent: Heel bijzonder verhaal en die vrouw verteld het echt super fijn. Ook mooi gemaakt, dat je zo met haar ‘meegaat’ tijdens haar zoektocht.

Nu begonnen aan de brand in het landhuis maar ik vind dat de presentator zo langzaam en te netjes praat. Ga het wel afluisteren denk ik want ik ben daar te nieuwsgierig voor aangelegd.

4 likes

Ben op aanraden van dit topic de podcast dissect gaan luisteren! Echt ge-wel-dig.

3 likes

Ik luister dankzij jullie naar de krokant leesmap. Luister het meestal tijdens het schoonmaken op zaterdag. Wat een heerlijke podcast, ik moet echt vaak hardop lachen, ze zijn zo grappig met zn drieën. Alle drie heel verschillend, maar ze passen zo leuk bij elkaar. Echt een goeie chemie

2 likes

Ik luister nu opgejaagd, erg interessant!

1 like

Ik luister nu “what really happened”. Het is een podcast die naar gebeurtenissen/personen die veel aandacht hebben gekregen in de media en vervolgens analyseert wat er echt is gebeurd en of er ook een andere manier is om ernaar te kijken. Het wordt gemaakt door Andrew Jenks dus de afleveringen luisteren ook wel als een soort mini documentaires. Ik vind het echt super interessant! Heb nu de aflevering over Serena Williams geluisterd en over de mega offensive Pepsi reclame met Kendell van een paar jaar geleden en de reactie hierop. Echt een aanrader!

5 likes

Klinkt als een Vlaamse kopie van My Favorite Murder, dat heb ik wel een tijdje geluisterd. Maar ik ben eigenlijk een beetje klaar met true crime podcasts de laatste tijd, ben echt op zoek naar iets anders interessants.

Laura H wel, Tante Jos nog niet! Het genre ‘mijn opa/oma/familielid in de oorlog’ vind ik meestal niet zo super boeiend omdat ik daar via mijn werk al een miljoen verhalen van ken, is het een beetje goed verteld?

Hmm, ik zal het eens proberen. Ik heb wel net Babylon geluisterd van dezelfde makers als de Blankenberghe Tapes, maar ik vond het eerlijk gezegd een klein beetje flauw (en ik kreeg jeuk van de hoofdpersoon die op een net iets te verlekkerde manier een meisje beschreef wat hij geil vond :nauseated_face:)

1 like

Jaa die vond ik ook tof! Haar stem is zo fijn :heart: En ik ben sowieso verliefd op zweden dus dat maakte het nog interessanter

Ik ga zo aan deze beginnen.

Ik vond Bob ZO mooi :sob::smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Heeft iemand tips voor sci-fi/fictie podcasts? Ik heb op aanraden van @Kamerbreed hier (geloof ik, al een hele tijd terug) Limetown en Wolf 359 helemaal afgeluisterd en ben opzoek naar meer van dit soort verhalen/podcasts

Ik vond Rabbits wel leuk, en The Black Tapes! Life/After was ook spannend, en van dezelfde makers The Message ook. Allemaal fictie en iets met sci fi/paranormale dingen (normaal gesproken totaal niet mijn ding maar deze waren allemaal spannend).

1 like