Mijn vriend helemaal trots vertellen dat hij op een vrouw heeft gestemd met een niet westerse migratieachtergrond. Was het de derde vrouw op de lijst, dus dat heeft verder niet zoveel impact aangezien het GroenLinks betreft en zij wel meer zetels halen :’) achhhh.
(ben nog steeds wel trots hoor)
Ik zie net een story van een meisje dat stemt, met #stemopeenvrouw erbij. Stemt ze dus op de eerste van de lijst want dat is toevallig een vrouw. Ja bedankt…
Ah wel jammer, maar de gedachte is goed.
Even een inventarisatie, niet meer voor deze verkiezingen, maar wel mbt stemmen:
Ik las een tweet over autisme en ‘drempels’ om te stemmen, en ik bedacht me ineens dat autisten vast niet de enigen zijn die hindernissen ervaren bij het stemmen. Nou ervaar ik zelf geen hindernissen, dus ik vroeg me af, voor de mensen die dat wel ervaren, wat zou ik als stembureaulid kunnen doen om het stemmen voor iedereen zo toegankelijk mogelijk te maken?
(DIngen als ‘geen grappen maken over zulke dingen’ en ‘uitleg geven als daar om gevraagd wordt’ vind ik open deuren, ik doel vooral op dingen waar ik zelf als ‘niet beperkte’ (bij gebrek aan een betere omschrijving) niet bij stil sta.
Mijn broertje stapt zojuist op de fiets om nog te gaan stemmen op FvD, jammer dat we meerdere fietsen thuis hebben anders had ik wel even z’n band leeg laten lopen ;p
Ik mis Herman de Schermman
Ik ook! Die droge humor van hem maakte het altijd leuk om te kijken. Maar deze journalist vind ik echt knap
Herman is ook een lekkerding
Ik vind de uitslagenavond altijd zo leuk, voelt een beetje als de uitslag van het songfestival
Ik moest hier echt weer te hard om lachen.
Letten jullie bij het stemmen nog op waar precies de kandidaat vandaan komt? Ik heb gestemd op iemand uit de regio waar ik woon, omdat hier andere dingen spelen en waarschijnlijk andere dingen belangrijk worden gevonden dan in grotere steden in mijn provincie. Geen idee of het uiteindelijk uberhaupt uitmaakt of dat het meer een gevoelskwestie is.
Haha die man: “het was een saaie campagne want het ging over inhoudelijke onderwerpen”.
Nou, nou, nou lekker naar een pannenkoekenrestaurant yum
Ik vind het heel mooi dat je hier over nadenkt. Ik weet niet direct iets dat jij zou kunnen doen, maar ik denk dat mogelijkheid om digitaal te kunnen stemmen hier de grootste oplossing in zou zijn.
Het is een opwarmertje. Eerst deze poppenkast en dan begint pas het echte politieke schouwspel
Hahaha die achtergrond ook eerst komt er een enorme vlag langs en dan begint en man in pak enthousiast naar de camera te zwaaien. Heerlijk kneuterig
Ik vind dit zo gezellig. Een beetje kneuterig binnenkijken bij alle provincies.
Haha “ohja daar mogen mensen ook stemmen!!”
Daar komen we vanavond achter want we gaan bij allemaal even in de zaaltjes kijken naar de sfeer!
Mijn moeder heeft PVV gestemd en mijn tante FvD en nu heb ik echt geen zin meer om er met ze te over discussiëren
Mijn date vertelde trouwens dat hij niet ging stemmen want hij moest dan helemaal terug naar de andere kant van het land blabla. Ik weken discussie gevoerd tot hij vandaag vertelde wat hij uit zijn stemwijzer kreeg: denk en SGP. Ok laat maar en stem maar niet dan .